sedsberg Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Min far vil ha paraboltuneren koblet til TV-en på soverommet. Vi satt tidligere opp trådløse sender/mottager og overfører komposittsignaler (SCART). Etter å ha testa 3 forskjellige merker med deprimerende resultat må vi finne noe bedre. Gjerne kablet. Jeg ser for meg HDMI-splitter fra tuneren og så via noe lignende dette: http://www.ebay.com/itm/HDMI-Over-RJ45-CAT5e-CAT6-UTP-LAN-Ethernet-Balun-Extender-Repeater-1080p-3D-/171254474185?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item27df8fe5c9 Så jeg lurte på om noen hadde tips, erfaringer eller andre forslag. Må være relativt rimelig, trenger ikke være HD (men er en fordel) og det må være så enkelt at selv en tilbakestående kan bruke det. (Ikke å koble det men betjene). Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 HDMI switch og en lang hdmi kabel er jo den beste løsningen. Men da er det grenser for hvor lang strekningen kan være. Jeg har selv prøvd 15m hdmi kabel med hell. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg må opp i minst 20 meter. Trolig 25. Løsning med Cat5/6-kabel er fristende siden vi kan legge kabelen/-ene gjennom små hull og terminere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå