Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en crasher på en rar måte

Anbefalte innlegg

Så PCen min har drevet å crashet uregelmessig i det siste. Det merkelig er at PCen ikke direkte crasher. Skjermen og windows skrur seg av, men strømmen fortsetter å gå (viftene snurrer og den er akkurat som om den ville vært på). Når den crasher så får jeg ikke opp den typiske bluescreen, men skjermen bare går i svart som om jeg skulle skrudd av strømmen

PCen crasher ikke nå jeg bare er på desktoppen og gjør ting, men hvis jeg spiller f. eks: Garrys mod crasher den etter 5 min. På en annen side kan jeg spille Diablo 3 i flere timer uten at den crasher og innemellom crasher den ikke i det hele tatt når jeg gjør det. Så siden jeg er veldig lite teknologisk så klarer jeg ikke helt å finne ut hva eller hvor problemet er.

Jeg får denne rapporten når jeg har skrudd den av og på igjen, men jeg har ikke peiling på hva det egentlig betyr. Hadde vært fint med en liten hjelpende hånd :)

------------------------------------------------------------------------------------------

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.48

Locale ID: 1044

Additional information about the problem:

BCCode: 116

BCP1: FFFFFA800BF1F4E0

BCP2: FFFFF8800FA300DC

BCP3: FFFFFFFFC000009A

BCP4: 0000000000000004

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\051814-22011-01.dmp

C:\Users\henrik\AppData\Local\Temp\WER-98311-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være pga skjermkortet ditt. Du kan forsøke å avinstallere skjermkortdriverene dine fullstendig vba f.eks Driver Sweeper, og installere dem på nytt. Andre tips kan være å kjøre en rens av registeret ditt vba f.eks Crap Cleaner. Et annet godt alternativ er jo å reinstallere windows ... :\

Eventuelt kan du ha en feil med skjermkortet eller hovedkortet. Men forsøk nå først "software-fix" før du går videre å beskylder hardware.

Lenke til kommentar

Det kan være pga skjermkortet ditt. Du kan forsøke å avinstallere skjermkortdriverene dine fullstendig vba f.eks Driver Sweeper, og installere dem på nytt. Andre tips kan være å kjøre en rens av registeret ditt vba f.eks Crap Cleaner. Et annet godt alternativ er jo å reinstallere windows ... :\

Eventuelt kan du ha en feil med skjermkortet eller hovedkortet. Men forsøk nå først "software-fix" før du går videre å beskylder hardware.

Så langt har jeg gjort Error checking og defragmentering av (C:), prøvd å bruke en eldre driver til grafikkortet, sjekket registry på CC cleaner og en del andre småting uten noe hell så langt.Hva slags Drive Sweeper burde jeg bruke? Funker denne f. eks: http://www.guru3d.com/content_page/guru3d_driver_sweeper.html ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...