freedyboy Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei! Jeg får lønning hver måned den 12. Jeg er timesbetalt. Får jeg da lønn fra 1. til 1. eller fra 12. til 12.? Takk for svar Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei! Jeg får lønning hver måned den 12. Jeg er timesbetalt. Får jeg da lønn fra 1. til 1. eller fra 12. til 12.? Takk for svar Det varierer fra arb giver til arb giver.... Men dette skal stå på lønnslippen din Lenke til kommentar
freedyboy Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Hei! Jeg får lønning hver måned den 12. Jeg er timesbetalt. Får jeg da lønn fra 1. til 1. eller fra 12. til 12.? Takk for svar Det varierer fra arb giver til arb giver.... Men dette skal stå på lønnslippen din Står ingenting om dette, står kun "lønn for perioden" Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg får utbetalt lønn den 10. hver måned. Da får jeg for det jeg jobbet forrige måned. Eksempel: 10. mai får jeg utbetalt for det jeg jobbet fra 1.april til 30. april. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei! Jeg får lønning hver måned den 12. Jeg er timesbetalt. Får jeg da lønn fra 1. til 1. eller fra 12. til 12.? Takk for svar Det varierer fra arb giver til arb giver.... Men dette skal stå på lønnslippen din Står ingenting om dette, står kun "lønn for perioden" Merkelig.... På mine kan det stå: Lønn for periode 012014 - 01.12.13 - 31.12.13 Altså, Januarlønnen er fra 1 des til 31 des. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Det er helt normalt at du får lønn på etterskudd (måneden etter) når du har timelønn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Sidan du får lønn den 12 så jobber du kanskje innanfor stat eller kommune? Uansett, det er vanlig at du får heile lønna for den måneden du er inne i. Så når du fekk lønn den 12 mai, så fekk du utbetalt lønn for dei 12 dagane du har jobba og forskuddsbetaling for dei øvrige 19 dagane av mai. Dette med utganspunkt i dei timane som det er planlagt at du skal jobbe. I det private næringsliv er det vanlig at ein får lønn den 20ande i måneden. Då får ein utbetalt for dei 20 dagane som ein har jobba, pluss dei 10-11 dagane du skal jobbe. Det er dette som gjer at det lønningsdatoen kan være eit utgangspunkt for lønnsforhandlingane. Arbeidsgiver vil helst betale så seint som mogleg (gjerne etterskuddsbetaling) for då vil renteinntektene tilfalle arbeidsgiver. For arbeidstakarane så er det fordelaktig å få forskuddsbetalt slik at renteinntektene på lønnsutbetalinga tilfaller arbeidstakaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå