moffeloffen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har et Abit-Ic7 hovedkort og en 2533 cpu, samt 4 harddisker i denne maskinen. Mulig det blir 2 Harddisker til. Min stømforsyning bråker og jeg vil bytte ut denne med en som er ganske stille, men som også er over 350 watt. På cpu'n har jeg en boxed vifte som jeg også vil bytte ut, har sett litt på Zalman CNPS 7000CU. Passer denne på HK? (sjekket på hjemmeside på zalman men HK var ikke listet opp der blandt de som ikke var kompatible) Hvilken cpu vifte ville dere vagt / eller hvilek valgte dere samt hvilken strømforsyning er stille/wattsterk? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Til syvende og sist er det nok harddiskene dine som kommer til å bråke mest - og de kan støye ganske mye (ihvertfall 4-6 stk). Jeg har samme problem, og skal nå bygge en egen kasse til harddiskene hvor jeg isolerer med støydempende materiale og har to stillegående vifter - en inn og en ut. Tror du bør vurdere noe lignende, for harddiskene kommer du til å irritere deg over når alt det andre blir stille... Prøv å starte opp pcn uten harddiskene, og hør forskjellen... hos meg er det ihvertfall VELDIG merkbar forskjell... Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Harddiskene kan jeg alttids sette over i en filserver, trenger i brunn ikke ha mer en 1 i maskinen. Men greit å ha watt nok til å drive dette Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 har den vifta på samme hk. Det går så det griner. Har en 2,4c cpu og har for øyeblikket klokket til 2,76. Kjører vifta på laveste rpm uten problemer og den høres ikke. Kan jekke den opp til full uten at lyden blir ille. Det er lyd, men ikke mye Ellers bør du unngå wd disker, og gjerne støydempe de hvis du vil ha det stille. Ta en titt på denne hvis du vil ha stille kvalitetspsu. Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Hvis den kjøleren fungere fint på dette hoverkortet er det jo bare å kjøpe denne Den strømforsyningen du nevnte, har du den også? Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Min stømforsyning bråker og jeg vil bytte ut denne med en som er ganske stille, men som også er over 350 watt. ? Jeg er veldig fornøyd med denne PSU'en. Mener at den kommer i en 4xx W utgave også.. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=8874 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Microplex har jo forøvrig en vifteløs 350W PSU, men billig er den ikke og uansett trenger man vel noe sirkulasjon i kassa.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis den kjøleren fungere fint på dette hoverkortet er det jo bare å kjøpe denne Den strømforsyningen du nevnte, har du den også? Kjøleren er rå, men litt fiklete å skru på plass. Du kan se litt bilder av den i maskinen min ved å trykke my hardware i siggen min. PSU'en (min er på 520w) er på vei, men jeg kjenner andre som har den, og den er visst høykvalitet. Ellers er visst vonGrepa sitt forslag bra og, etter hva jeg har hørt. trn100: personlig ville jeg ikke gått for en vifteløs psu, nettop på grunn av sirkulasjonen. Greit nok, en stille psu dytter ikke mye luft, men det har en del å si sammen med andre vifter. Jeg har en gammel server hvor all sirkulasjon kommer fra en 12dBA papst i psu. Prøvde meg uten, men da ble det for varmt til slutt... Ligger vel litt på grensen nå og, men så lenge det er bittelitt under så er jeg nøgd Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 har du vurdert å skifte ut den hovedkort vifta? den bråker som f*** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå