Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Skriftlig eksamen i norsk sidemål Vg3 - 27. mai 2014

Anbefalte innlegg

Det står jo i oppgaven at man både skal skrive om form og innhold?

Men du refererer til novella som et dikt i innlegget ditt. Du skriver ikke om formen på samme måte i en novelle som i et dikt. Du deler ikke en novelle inn i strofer og verselinjer for eksempel. Formen når en snakker om noveller må vel bety at man skal kommentere komposisjonen, synsvinkel og spenningskurve osv. ( om det begynner in medias res eller refererende, om det er sirkelkomposisjon eller for eksempel åpen slutt, om det er referat eller mye replikker, tilbakeblikk etc)

Endret av NothingEverLost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du refererer til novella som et dikt i innlegget ditt. Du skriver ikke om formen på samme måte i en novelle som i et dikt. Du deler ikke en novelle inn i strofer og verselinjer for eksempel. Formen når en snakker om noveller må vel bety at man skal kommentere komposisjonen, synsvinkel og spenningskurve osv. ( om det begynner in medias res eller refererende, om det er sirkelkomposisjon eller for eksempel åpen slutt, om det er referat eller mye replikker, tilbakeblikk etc)

Jeg har da ikke referert til novellen som et dikt! Jeg kommenterte kun det innlegget der du hevdet at en ikke trenger å skrive om form når det gjelder noveller, og det blir jo litt feil da oppgaven spesifikt var ute etter både form og innhold.

Lenke til kommentar

Jeg har da ikke referert til novellen som et dikt! Jeg kommenterte kun det innlegget der du hevdet at en ikke trenger å skrive om form når det gjelder noveller, og det blir jo litt feil da oppgaven spesifikt var ute etter både form og innhold.

Haha, uff da. Gikk visst litt fort her. Trodde du var den samme personen som spurte opprinnelig. Ja, jeg er enig i at man skal kommentere formen, men ikke slik man kommenterer formen når det gjelder dikt. :)

Lenke til kommentar

Fellessensur i dag og i morgen, noen som har fått karakteren ennå?

Står på privatistweb at karakterer blir publisert i uke 26, altså tidligst 23.6.2014 hvis jeg forsto det rett.

Hmm, okei.. Sto på udir sine sider det var sensur i dag og i morgen.. Blir kanskje publisert først neste uke?

Lenke til kommentar

Står på privatistweb at karakterer blir publisert i uke 26, altså tidligst 23.6.2014 hvis jeg forsto det rett.

Hmm, okei.. Sto på udir sine sider det var sensur i dag og i morgen.. Blir kanskje publisert først neste uke?

Har hele tiden hørt at de skal senest være rettet den 19.06 så det er sikkert korrekt.

Lenke til kommentar

Har hele tiden hørt at de skal senest være rettet den 19.06 så det er sikkert korrekt.

Det er sikkert korrekt at vi får karakteren neste uke..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...