Gjest Slettet+45613274 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Kladde først eller føre rett inn? Skrive på pc. Endret 27. mai 2014 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Herrk Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Kladde først eller føre rett inn? Det er vell egentlig smak og behag. Sikkert ikke dumt å lage et tankekart først. Jeg pleier å føre rett inn, og når jeg er ferdig printer jeg ut for å rette. Føler du oppdager eventuelle feil når du leser på papir Lenke til kommentar
Adelante Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 På del 1 blir det en kort oppgave. Enten diktanalyse eller reklameanalyse, alltid 250 ord. Og ja, på del 2 kan du blande inn alt ettersom oppgaven byr på det! Jeg fører alltid rett inn, vi skriver jo på pc - regner med at andre gjør det også x) Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ikke i Oslo.. :S Tror ikke prøveordningen med PC er på hovedmål i Oslo i det hele tatt. Lenke til kommentar
sony23 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det fantes før eksempler på forskjellige eksamen innleveringer som fikk diverse karakterer. Kan man finne den forsatt i udir sine hjemmesider? Lenke til kommentar
Herrk Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det fantes før eksempler på forskjellige eksamen innleveringer som fikk diverse karakterer. Kan man finne den forsatt i udir sine hjemmesider? http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen-videregaende/Eksempelsamling-med-vurderte-elevtekster-norsk-Vg3-/2-Artikkeloppgaver/ Lenke til kommentar
Bruker-308370 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ingen som tenker at Alf Prøysen kan komme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ikke i Oslo.. :S Tror ikke prøveordningen med PC er på hovedmål i Oslo i det hele tatt. Hvorfor ikke? Får dere ikke bruke egen pc? Lenke til kommentar
chritser Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ingen som tenker at Alf Prøysen kan komme? Det er meget mulig, men jeg tror ikke utfordringen er stor nok, kanskje? Jeg tror kanskje forestillinger om det norske ble "brukt opp" på sidemål, mulig 1814 blir mer sentralt på hovedmål. Hvorvidt forestillinger om det norske kom på sidemål grunnet 1814 eller fordi det er en ny del av pensum (deler av det? 1770-1830, mener jeg?) for i år er verdt å vurdere. Lenke til kommentar
sony23 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hvordan laster man ned wikileaks eller noe? Tenker å gjøre det nå Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ikke i Oslo.. :S Tror ikke prøveordningen med PC er på hovedmål i Oslo i det hele tatt. Jeg skjønner ikke. Gjelder dette for privatister, eller for alle? Hvorfor skal det være forskjell på hvor du bor i landet? Lenke til kommentar
Jallajølle Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Her: http://grethesjo.wikispaces.com/ finner dere oppskrifter og div VELDIG nyttige ting til i morgen. Her finnes oppskrifter på novelletolkning osv. Dette var gull verdt i dag! Blant annet et lynkurs i essayskriving: http://grethesjo.wikispaces.com/file/view/Kurs_%C3%83%C2%A5_skrive_essay%5B1%5D.pdf Lenke til kommentar
Augi Le Grand Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Vyrde Godtfolk! Jeg har blitt fortalt at oppgavene i år skal være anderledes fra tidligere. Her er to eksempler på ulike oppgavetyper vi kan forvente oss på eksamen 2014: "Skriv en resonnerende tekst om noen viktige sider ved den modernistiske tradisjonen i Norge. Bruk minst tre av tekstvedleggene som eksempler." "Skriv en argumenterende tekst hvor du gjør greie for hovedsynet i teksten, og kommenter argumentasjonen til forfatteren. " Kreativ = Essay, Kåseri, en novelle eller en kombinasjon av disse Informativ = Artikkel Argumenterende = Essay, en artikkel eller en kombinasjon Resonnerende(drøfte)= Essay, et kåseri, en artikkel eller en blanding. Med panegyrisk hilsen August Lenke til kommentar
flatRr Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hei folkens Mye bra tips her! Sitter for øyeblikket å konkluderer med å kanskje laste ned/kjøpe meg eksamensforbredelsene for 2014 på studienett? Er dette et veldig bra forbredelsesdokument? er det verdt å kjøpe det? http://www.studienett.no/eksamen/norsk/skriftlig Lenke til kommentar
Adelante Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Vi skriver på PC, og holder til i Oslo. Trodde alle gjorde det disse dager.. Lenke til kommentar
Anonym951 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 hei, hvordan fører dere NDLA PDF-filen som kilde? Er det noen link til selve PDF-en, eller hvordan gjør dere? Lenke til kommentar
Adelante Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 hei, hvordan fører dere NDLA PDF-filen som kilde? Er det noen link til selve PDF-en, eller hvordan gjør dere? Hva mener du? Altså har du brukt en kilde er det viktigste å vise til forfatter, emne og dato. Er det link må du ta den med. Men hva slags NDLA-fil er det du har i bruk nå? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Privatister må skrive for hånd i Oslo, men på vanlig videregående er det på pc som alltid. TIl norsk hovedmål imorgen har jeg fått innvilget pc(måtte søke om det og ha legeattest osv), men jeg skrev engelsk skriftlig til jul og jeg har levert innleveringer på skolen (privatistskole) ved å først "kladde" eller skrive på pcen, for deretter å skrive av. Man kan få tidspress pga det sistnevnte, men kjenner flere som pleier å gjøre det! Så tips til privatister, lad pcene deres til 100 % og ta lav lystyrke. Skriv på pcen først hvis du gidder! Hjelper veldig =) og du slipper å hviske ut og kladde og "nøye" deg med det du produserer ved første forsøk. Lenke til kommentar
Augi Le Grand Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 hei, hvordan fører dere NDLA PDF-filen som kilde? Er det noen link til selve PDF-en, eller hvordan gjør dere? •Forfatter. (år, dato). Tittel. NDLA, side. –Jonsen-Martinsen, C. (2012, 27. august). Skrev låt til bruden – ble popstjerne. Blabladet, side 2 Lenke til kommentar
sony23 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 noen sjekkliste man burde ha før man innleverer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå