Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo S80 20T vs 2,4D - forbruk etc

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en litt bedre bil enn den jeg har i dag, og vurderer litt rundt ett par pene Volvoer som er til salgs i regionen.
Pris på begge er temmelig like, så det er nok mest ting som drivstoff og sånt som får vektskåla til å tippe i en eller annen rettning.

Den ene er en 2.0T med oppgitt effekt på 179HK, med automatkasse(2000).
Den andre er en 2,4D på "bare" 131HK, med manuell kasse(2003).

Hvordan vil disse to ligge ann drivstoffmessig?
Har ikke så store planer om å taue svær henger eller vogn.

Er det noe jeg bør være ekstra på vakt for når jeg titter/ prøver disse?

Endret av aquafrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev ingenting om kilometer.

Jeg personlig ville ha tatt den med minst motor hvis den hadde hatt automatgir.

Kjører du ikke på Ruudskogen eller Autobahn ville jeg ikke ha kjøpt bil med manuell gir.

Alderen din har forresten også litt å si, har med forsikringen din å gjøre.

Mye hester = mye å betale per år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Litt overaska hvis dieselen er slapp (spørs litt hva du legger i det da..) Jeg har Passat stv med 1.9TDi med 131HK og synes ikke den er slapp (selv om det ikke er noe ræserbil)

Tja, mener å huske at 2,4L føltes litt slappere enn MY04 Mondeo'en vi hadde før. Den hadde 115HK 2 liters diesel med den forferdelige 5-trinnskassa.

Edit: Tror dette var en MY04 V70 med 163HK.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen!

Var jaggu ikke lett dette, blir vel nesten sånn at en bare må se hvilken forhandler som er mest villig til innbytte.
Prisforskjellen mellom gammel bensin og nyere diesel er på ca 800.- i måneden, jeg ser ikke bort i fra at økt komfort med automat, bedre drag med 40hk mer, og ett betydelig bedre interiør kan være verdt 800.- i måneden - selv om inntekta som ufør ikke er noe å skrive hjem om.

Prøvekjøring neste!

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen!

Var jaggu ikke lett dette, blir vel nesten sånn at en bare må se hvilken forhandler som er mest villig til innbytte.

Prisforskjellen mellom gammel bensin og nyere diesel er på ca 800.- i måneden, jeg ser ikke bort i fra at økt komfort med automat, bedre drag med 40hk mer, og ett betydelig bedre interiør kan være verdt 800.- i måneden - selv om inntekta som ufør ikke er noe å skrive hjem om.

Prøvekjøring neste!

Automaten stjeler kanskje noen hester dog?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...