ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei. Jeh har spilt på konsoll for ganske lenge med jeg har bestemt meg for og skifte til gaming pc. Jeg er klar over at du får mye mer for penga vis du bygger selv og jeg vet at det er ganske gøy ^_^ Det er bare ett stort problem. Jeg har ikke peiling på PC deler i det hele tatt. Jeg har sagt til meg selv at jeg har et budsjett på 7000-8000 kr. Jeg lurer på om noen kunne hjelpe meg litt der med a finne deler og sånt. Jeg vet litt, mem jeg har ingen anelse om hvaslags deler er bra og hvilke som kan kombineres. Målet mitt er at jeg kann spille de spillene som kommer ut på next gen uten problemer. Jeg trenger ikke å spille på ultra eller high. Jeg er en av de som foretrekker framerate over grafikk. Det var det. Tusen takk...og....pliiiis hjel meg Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Du må utdype mer. Var det slik at du hadde tenkt å sette den sammen selv, og bare trenger hjelp til å velge deler? Eller vil du ha en ferdig maskin levert? Skal du ha komplett maskin, inkl. skjerm, tastatur og mus? Eller bare "boksen"? Har du planer om å overklokke? Har du noe som helst preferanser på formfaktor/kabinettstørrelse? Igjen - Førsteposten din er dårlig. Dette er en gjentagende trend på forumet her syntes jeg. Lenke til kommentar
ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Du må utdype mer. Var det slik at du hadde tenkt å sette den sammen selv, og bare trenger hjelp til å velge deler? Eller vil du ha en ferdig maskin levert? Skal du ha komplett maskin, inkl. skjerm, tastatur og mus? Eller bare "boksen"? Har du planer om å overklokke? Har du noe som helst preferanser på formfaktor/kabinettstørrelse? Igjen - Førsteposten din er dårlig. Dette er en gjentagende trend på forumet her syntes jeg. Det jeg mente var at jeg har tenk tim a bygge min egen maskin siden det åpenbart er der du får mest for pengene dine. Problemet mitt er at jeg ikke vet myr om PC deler. Jeg kan det basic greiene men jeg vet ikke hvilke merker eller hvilke deler jeg burde bruke for en bra gaming pc. Jeg har heller ingen anelse om hvilke deler er ukombatiblr osv. Så deg jeg trenger hjelp med er å velge deler til en gaming PC til rund 7000-8000 kr. Håper det var utfyllene nok. Takk for svaret ditt Du må utdype mer. Var det slik at du hadde tenkt å sette den sammen selv, og bare trenger hjelp til å velge deler? Eller vil du ha en ferdig maskin levert? Skal du ha komplett maskin, inkl. skjerm, tastatur og mus? Eller bare "boksen"? Har du planer om å overklokke? Har du noe som helst preferanser på formfaktor/kabinettstørrelse? Igjen - Førsteposten din er dårlig. Dette er en gjentagende trend på forumet her syntes jeg. Det jeg mente var at jeg har tenk til a bygge min egen maskin siden det åpenbart er der du får mest for pengene dine. Problemet mitt er at jeg ikke vet myr om PC deler. Jeg kan det basic greiene men jeg vet ikke hvilke merker eller hvilke deler jeg burde bruke for en bra gaming pc. Jeg har heller ingen anelse om hvilke deler er ukombatiblr osv. Så deg jeg trenger hjelp med er å velge deler til en gaming PC til rund 7000-8000 kr. Håper det var utfyllene nok. Takk for svaret ditt Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Her er et forslag til 7,5K for selve PC'en. Jeg har ikke tatt med DVD-rom her, fordi du kan alltids installere windows fra minnepinne (Du kan jo forsåvidt selv vurdere hvilken versjon og utgave av windows du ønsker også). Denne PC'en kan ikke klokkes, så hvis du ønsker å drive med overklokking må det gjøres endringer. Det vil være i dette segmentet at en PC til 7-8K vil ligge i per nå. Håper det har hjulpet Lenke til kommentar
ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Her er et forslag til 7,5K for selve PC'en. Jeg har ikke tatt med DVD-rom her, fordi du kan alltids installere windows fra minnepinne (Du kan jo forsåvidt selv vurdere hvilken versjon og utgave av windows du ønsker også). Denne PC'en kan ikke klokkes, så hvis du ønsker å drive med overklokking må det gjøres endringer. Det vil være i dette segmentet at en PC til 7-8K vil ligge i per nå. Håper det har hjulpet Wow takk for at du hjalp. Har du noen anelse om hav den kan kjøre? Vis ikke så er ikke det så farligt Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg vil tro at du vil ligge på rundt 60-70 fps på High i BF4. Rundt 45-55 på Ultra. Lenke til kommentar
ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Her er et forslag til 7,5K for selve PC'en. Jeg har ikke tatt med DVD-rom her, fordi du kan alltids installere windows fra minnepinne (Du kan jo forsåvidt selv vurdere hvilken versjon og utgave av windows du ønsker også). Denne PC'en kan ikke klokkes, så hvis du ønsker å drive med overklokking må det gjøres endringer. Det vil være i dette segmentet at en PC til 7-8K vil ligge i per nå. Håper det har hjulpet Takk. Kan du fortelle meg hvor bra den kan kjøre forsjellige spill. Bare vis du vet selvfølgelig. Vet at dette er litt uklart spørdmål men bare et eller annet spill så jeg vet litt hvordan den funger? Vis ikke er ikke det så ille.Jeg vil tro at du vil ligge på rundt 60-70 fps på High i BF4. Rundt 45-55 på Ultra. Wow det er jo drirbra. For så lite penger? Takk. Nå kan jeg komme igang Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Den kan kjøre alt som er på markedet, med forskjellig utfall selvsagt. Dette er ikke noe "ultra maskin" som drar 100++ FPS i alt som finnes der ute med høyeste grafikknivå. Men du vil få en behagelig spillopplevelse, så lenge du kan leve med å stille ned grafikknivå/eye-candy, alt ettersom hvor høy FPS du ønsker. Det vil være forskjellig fra spill til spill, men i bunn og grunn vil det fungere fint, gitt ditt budsjett. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det oppsettet er jo satt opp for bedriftskunder. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det oppsettet er jo satt opp for bedriftskunder. What kødder du? Ups, det har jeg i såfall ikke sett. Hvor mye blir prisforskjellen? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det oppsettet er jo satt opp for bedriftskunder. What kødder du? Ups, det har jeg i såfall ikke sett. Hvor mye blir prisforskjellen? Du får sjekke. Litt under 2000 vil jeg tippe. Lenke til kommentar
ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Vel hadet gaming pc :,( Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Ouch ^^ Beklager, det var en glipp fra min side. TS: Det går fint ann å få en maskin å spille på til ditt budsjett. Må bare endre litt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Revidert forslag. I praksis samme ytelse, men mindre SSD/HDD lagringsplass (CPU er litt svakere, skjermkort marginalt svakre). Dropper CPU kjøler siden dette er (som nevnt) ikke en plattform for klokking (men det kan likvel vurderes en enkel kjøler hvis pengene strekker til, fordi stock kjøler er dårlig). Har tatt varer som er på lager (DUSTIN) (OBS: Dette gav engelsk OS. Bytt hvis dette er et problem). Endret 18. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Revidert forslag. I praksis samme ytelse, men mindre SSD/HDD lagringsplass (CPU er litt svakere, skjermkort marginalt svakre). Dropper CPU kjøler siden dette er (som nevnt) ikke en plattform for klokking (men det kan likvel vurderes en enkel kjøler hvis pengene strekker til, fordi stock kjøler er dårlig). Har tatt varer som er på lager (DUSTIN) (OBS: Dette gav engelsk OS. Bytt hvis dette er et problem). Takk igjen. Skal sjekke. Regner med at det er litt dårligere ytelse? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Takk igjen. Skal sjekke. Regner med at det er litt dårligere ytelse? Faktisk ikke så veldig mye. Har spart inn mest på lagringsplass og strømforsyning. Prosessoren er litt svakre ja, men ikke så mye. Skjermkortet er bortimot identisk. Det skal ikke bety mange FPS'ene dette Endret 18. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
ThinkBeforeShooting Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Takk igjen. Skal sjekke. Regner med at det er litt dårligere ytelse? Faktisk ikke så veldig mye. Har spart inn mest på lagringsplass og strømforsyning. Prosessoren er litt svakre ja, men ikke så mye. Skjermkortet er bortimot identisk. Det skal ikke bety mange FPS'ene dette Fox news- The superbuilder helps another poor fellow in trouble Takk igjen. Skal sjekke. Regner med at det er litt dårligere ytelse? Faktisk ikke så veldig mye. Har spart inn mest på lagringsplass og strømforsyning. Prosessoren er litt svakre ja, men ikke så mye. Skjermkortet er bortimot identisk. Det skal ikke bety mange FPS'ene dette Fox news- The superbuilder helps another poor fellow in trouble Forresten har du en link til butikken eller handlekurven? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå