Gå til innhold

Nytt vannkjøingsset til nybegynner (intel)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe et nytt vannkjølingsset. Problemet er bare at jeg aldri har vært borti vannkjøling før, så jeg vet ikke hva jeg trenger.

Selvfølgelig må jeg ha CPU, GPU og evt. NB blokk, radiator, pumpe og vanntank, men det jeg er usikker på er tilkoblinger.

Hva trengs? Både når det gjelder ant. meter slanger, størrelse på disse, slangeklemmere osv.

Hadde satt stoooor pris på om noen kunne gitt meg en shopping-list over hva jeg trengte for et komplett sett.

Det jeg har bestemt meg for er; Intel Magnum 478 WaterKit, Magnum (GPU), Magnum (NB), Black Ice Pro Blå.

Hentet fra 3dfxcool.

Trenger jeg noe mer?

Følger det med alt jeg trenger i det "waterkittet"?

Må jeg handle noe ekstra slanger eller dill dall fordi jeg kjøper GPU og NB i tillegg?

Håper på hjelpsomme svar!

(ikke "bruk søkefunksjonen" svar...)

Mvh

Strupstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du klarte ikke å dy deg?

Håper du får perm-ban.

klare ikke dy meg? du klarte ikke søke jeg klarte ikke komentere at det finnes så late ubruklige medlemmer som får dette forumet til og se latterlig ut, skulle vært permban på deg som ikke presterre og ta et ( jeg ber deg kun om ET jævela søk så du finner mere info om dette blandt de 100 andre trådene om det samme). men hey, finnes fortsatt de som bruker kazaa

Lenke til kommentar
Du klarte ikke å dy deg?

Håper du får perm-ban.

klare ikke dy meg? du klarte ikke søke jeg klarte ikke komentere at det finnes så late ubruklige medlemmer som får dette forumet til og se latterlig ut, skulle vært permban på deg som ikke presterre og ta et ( jeg ber deg kun om ET jævela søk så du finner mere info om dette blandt de 100 andre trådene om det samme). men hey, finnes fortsatt de som bruker kazaa

Ro deg ned litt du a... han presiserte i posten sin at han ikke ville ha sånne svar, det første svaret han får var nettopp det han ikke ville ha... Hold deg til topic du!

Lenke til kommentar

første posten står det jo TYDELIG søk. ( som i at han finner svaret på sitt problem hvis han søker)

Hvorfor det svaret? fordi flere har spurt om det samme.

Om han sier i sin post at han ikke vil ha slike svar så har jo yummi allerede skrevet i andre tråder han ikke vil ha like tråder om det samme her.

Men men, er det slikt forum man vil ha så er vell det greit, bare synd det mister flere brukere som faktisk kan en del her, de går dritt lei slike poster :roll:

Lenke til kommentar

Var inne og så på dette og det så ut som det var et komplett sett, men jeg kunne ikke se at det var nevnt slanger så om disse er holdt utenfor siden behovet for slangelengder varierer ette hvilket kab du har. Ta kontakt med 3dfxcool og spør dem, tenk deg så om hvor de forskjellige komponentene skal stå i ditt kab mål deg så fra den ene til den andre komponenten til du er kommet runt til alle ta denne lengden og gang den med 2 pluss på ca 20-30 cm så har du litt å gå på.

bestill så det antal meter/cm du kommer frem til.

Lenke til kommentar
Hey snekker`n!

Takker så mycke for svar.

Kom på et spørsmål for 2 sekunder siden; hva er ideel 'bane' for vannkjølinga?

Fra vanntank -> pumpe -> cpu > (gpu -> nb) -> radiator -> vanntank [...]

Hva bør komme først? gpu eller nb?

Spiller ingen trille....er så liten forskjell på tempen etter at vannet har passert en kjøler...

Har ikke målt men tipper max 0,3 grader forskjell

TaZ

Lenke til kommentar

Har nå sendt mail til 3dfxcool, men enda ikke fått noe svar.

Kvier meg litt med å kjøpe til jeg vet nøyaktig hva jeg må ha.

Kjipern om jeg finner ut at jeg trenger 2 ekstra slangeklemmere, noen vinkler e.l. slik at jeg blir sittende enda lenger å vente på de resterende delene :/

Lenke til kommentar
Sirkulerer vannet fortere hvor mindre lengde på slangene ?
Svar: Nja.

Flödet (liter/minut) ökar när motståndet minskar. För raka slangar gäller att motståndet är direkt proportionellt mot längden, så kortare slangar ökar flödet. Men krökar och vinklar bromsar, och ju snävare vinklar/kurvor desto större motstånd.

Kan du dra en slang någorlunda rakt mellan två anslutningar är kortast möjliga slang att föredra. Måste slangen böjas kan det vara bättre att ta till lite extra.

Allra störst inverkan på flödet har slangens innerdiameter. Motståndet för en given sträcka är proportionellt mot d^4, dvs halveras diametern blir motståndet 16 ggr större.

/Olle

Lenke til kommentar
første posten står det jo TYDELIG søk. ( som i at han finner svaret på sitt problem hvis han søker)

Hvorfor det svaret? fordi flere har spurt om det samme.

Om han sier i sin post at han ikke vil ha slike svar så har jo yummi allerede skrevet i andre tråder han ikke vil ha like tråder om det samme her.  

Men men, er det slikt forum man vil ha så er vell det greit, bare synd det mister flere brukere som faktisk kan en del her, de går dritt lei slike poster :roll:

Hvis du har så store problemer med at folk spør på forumet, la vær å vær her da... Ingen tvang deg til å gå inn på dette... Dessuten kan faktisk være at han vil ha et svar som gjelder ham selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...