Gå til innhold

Somethingtodo treningslogg


Anbefalte innlegg

Jente 24 år som ønsker å bli mer aktiv. Lest endel av treningsloggene her inne og er jo genialt for å få mer kunnskap og gode tilbakemeldinger på treningen man driver med :)



Har ingen bestemt treningsplan, men forsøker å veksle mellom ulike trenings/aktivitetsformer.Veksler mellom treningsstudio, gå turer og sykling.



Legger inn aktivitetene/ treningene etter at jeg har gjennomført de, og tilbakemeldinger taes i mot med stort takk :w00t:


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Opp i vekt

- Ned i vekt

- Muskelmasse

- Styrke

- Betre kondisjon

- Betre mobilitet

- Betre uthald

 

Utan definerte mål, kan du fint drive med alt mogleg litt på måfå. Ikkje at det er noko problem i seg sjølv, men det er ofte mykje motivasjon i å ha mål og kunne sjå framgang.

Lenke til kommentar

Takk for svar Zeph. Ja tror det er lurt med ett mål å strekke seg etter. Har prøvd å lage meg mål om å bedre kondisjon tidligere, men klarer ikke holde motivasjonen oppe til å gjennomføre for å nå målet. Regner med jeg må lage målene helt konkrete, men syntes det er vanskelig. Nivået jeg befinner meg på nå er nybegynner stadiet ifht kondisjon. Hva begynner jeg med?

 

 

 

Har lest om noe fra proteinfabrikken som heter "Rapid burn", har du /dere noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Om det er kondisjonen du vil forbedre vil jeg anbefale å løpe 4x4 intervaller, i tillegg til du tar noen rolig langturer, og noen litt hardere, kortere turer. Variasjon er i alle fall alfa og omega for min del for å holde motivasjonen oppe. Ellers vil jeg jo anbefale styrketrening ved siden av, gjerne med frivekter (manualer eller stang) om du føler deg komfortabel med det. Om du ikke er komfortabel med det - bli det! ;)

 

Fettforbrenningsprodukter kan jeg ikke uttale meg så bastant om, men har hørt at det ikke er noe særlig effekt i disse, og at det bare er sløs av penger. Drikk en kopp te eller en kaffe i stedet.

Eneste personlige erfaringen jeg har med slike ting er at jeg bodde på rom med en som gikk på slike piller da jeg var i militæret, og det var lett å lukte at de pillene var harde for magen hans i alle fall :)

Lenke til kommentar

He he.. ja de pillene kan vell være harde for magen;) Styrketrening trener jeg endel av allerede, er lettere å holde motivasjonen oppe for da seg man at man klarer flere kilo underveis:)

 

Har lest endel om 4x4 intervaller, at det skal være det mest effektive, men vet ikke om jeg klarer å løpe fort så lenge som i 4 minutter engang. Som dere sikkert skjønner da, er det en grunn til at kondisjonen bør forbedres;)

Lenke til kommentar

Hvor fort du løper har ingenting å si, da kondisjon er individuelt. Om du har en fart på 8km/t eller 14km/t er ubetydelig, det viktigste er at du ligger mellom 80-90% av din makspuls i hvert intervall-drag, så vil farten komme etterhvert som kondisjonen din blir bedre :)

Lenke til kommentar

Spennende !

 

Satt meg ikke konkrete mål jeg heller - utenom at jeg hadde en del ryggplager som jeg måtte gjøre noe med - da jeg ikke ville gå på smertestillende dag inn og ut. Så når jeg merka at det hjalp å trene - så fikk jeg meg delmål underveis.

 

Nå er det å kunne se sixpack på magen og ikke skjems når t-skjorta går av ;-).

 

Tør jeg spørre hvilke øvelser du trener styrke ?

Lenke til kommentar

Styrketrening 22.05.14

 

Si gjerne hva dere syntes :)

 

Oppvarming 7 min tredemølle gange

 

- Skråliggende benpress opp: 1 sett 12x 15kg+ 2 sett 8x 20 kg

- Sittende lårcurl 20 kg: 1 sett 12 rep+ 2 sett 8 rep

- Knestrekk 10 kg: 2 sett 12 rep

- Liggende lårcurl m ball 2x 12 rep

- Nedtrekk til bryst: 12 repx 25 kg+ 2 sett 8 rep 30 kg

- Sittende roing 3 sett 25 kg x 12

- Stående bicepscurl 3 sett x 5 rep vekt: kun stanga

- TRX medium 2 sett 15 rep

 

1000 m roing romaskin som avsluttning.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Styrketrening 22.05.14

 

Si gjerne hva dere syntes :)

 

Oppvarming 7 min tredemølle gange

 

- Skråliggende benpress opp: 1 sett 12x 15kg+ 2 sett 8x 20 kg

- Sittende lårcurl 20 kg: 1 sett 12 rep+ 2 sett 8 rep

- Knestrekk 10 kg: 2 sett 12 rep

- Liggende lårcurl m ball 2x 12 rep

- Nedtrekk til bryst: 12 repx 25 kg+ 2 sett 8 rep 30 kg

- Sittende roing 3 sett 25 kg x 12

- Stående bicepscurl 3 sett x 5 rep vekt: kun stanga

- TRX medium 2 sett 15 rep

 

1000 m roing romaskin som avsluttning.

 

:w00t:

Ser bra ut det - men for min egen del så har jeg delt opp treningsdagene litt.

 

Bryst + triceps en dag

Rygg + biceps en dag

Leg day

Lenke til kommentar

24.05

 

Oppvarming 7 min tredemølle

 

# Sittende hantelpress : 12 rep 5 kg+ 2x 8 rep 6 kg

# Benkpress: 12 rep+ 2x 8 rep : 20 kg

# Stående drag til hake: 12 rep 12,5 kg+ 2x8 rep 17,5 kg

# Triceps press : 12 rep 18 kg+ 2x8 rep 20 kg

# Liggende triceps 12 rep 4 kg+ 2x 8 rep 4 kg

# Bryst flies 3x 12 rep 20 kg

# Trx crush 2x10 rep

# Sit up på ball

 

Roing 1000 m på 5: 12

 

Tilbakemeldinger med takk :tease:

Lenke til kommentar

27 Mai

 

Oppvarming 10 minutter tredemølle

 

# Stående Hantelpress: 12 repx 5kg + 8 rep x 6kg + 8 rep x 6kg

# Trx Chest: 12 rep + 5 rep + 5 rep

# Roing med støtte/sittende roing: 12 rep x 10 kg + 8 rep x 15 kg + 8 rep x 15 kg

# Nedtrekk Biceps: 12 rep x 25 kg + 8 rep x 30 kg + 8 rep x 35 kg

# Liggende Pullover: 12 rep x 6 kg + 8 repx 7 kg + 8 rep x7 kg

# Splittbøy: Høyre 12 rep + venstre 12 rep

# Gym 80 medical : 12 rep x 5 kg + 8 rep x 6 kg + 8 repx 6 kg

# Pull ups med strikk: 3 rep x 3 serier

# Biceps med manualer: 4 kg x 3 serier x 5 rep

Roing 1000 meter

 

Noen som har noen teknikk tips på liggende pullover, eller som kan forklare denne øvelsen i detalj? Føler liksom ikke teknikken sitter helt og at jeg ikke får så mye ut av øvelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...