Gå til innhold

hjelp! hvilket kamera bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei! blir veldig glad for alle tilbakemeldinger!

Jeg går data, og trenger et kamera som gir bedre kvalitet enn iphonen min..

Med andre ord trenger jeg ikke noe som er kjempe fancy, men som gir litt mer spillerom med tanke på skarphet og oppløsning.

jeg er student, så jeg har ikke allverdens med penger, så er det noe som vil anbefale meg et greit kamera til en okei pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Anndrea...

Jeg har selv ett Canon Eos 1100D. Kan absolutt anbefale det. Jeg var helt nybegynner da jeg fikk det, hadde ikke tatt i ett speilrefleks før, men er lett å forstå og ett kamera mange nybegynnere har/har hatt. Derfor er de ikke så dyre, gir mange muligheter til å bygge kunnskaper underveis og det ligger masse informasjon om tips til bruk av denne typen kamera bare ved å google. I tilegg kan det nevnes at Ebay.com har mye tilbehør for å få "fancy" effekter på bildene til en svært billig penge. Om du sjekker finn, er jeg sikker på at det ligger denne typen kamera tilsalgs brukt.

Lenke til kommentar

Hei Anndrea...

Jeg har selv ett Canon Eos 1100D. Kan absolutt anbefale det. Jeg var helt nybegynner da jeg fikk det, hadde ikke tatt i ett speilrefleks før, men er lett å forstå og ett kamera mange nybegynnere har/har hatt. Derfor er de ikke så dyre, gir mange muligheter til å bygge kunnskaper underveis og det ligger masse informasjon om tips til bruk av denne typen kamera bare ved å google. I tilegg kan det nevnes at Ebay.com har mye tilbehør for å få "fancy" effekter på bildene til en svært billig penge. Om du sjekker finn, er jeg sikker på at det ligger denne typen kamera tilsalgs brukt.

Jeg har også det kameraet, jeg anbefaler det. Det er bra for nybegynnere og "proffe".

Lenke til kommentar

Man kan få menge rare svar hvis man bare skriver: Jeg har brukt sykkel, men trenger en bil. Noen som har noe å anbefale?

Da vil man få noen som varmt anbefaler stasjonsvogn, noen elbil, noen pickup/varebil, noen Golf, andre Toyota. Kabriolet er kjekk om sommeren, mens andre sverger til motorsykkel året rundt.

Det samme gjelder kamera, uten å vite mer kan vi ikke seriøst anbefale noe.

Her kommer min anbefaling: Kjøp et sort kamera, de er best. Riktignok er det mange gode sølvgrå kamera også, men hold deg unna røde og blå.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Hei! blir veldig glad for alle tilbakemeldinger!

Jeg går data, og trenger et kamera som gir bedre kvalitet enn iphonen min..

Hei og velkommen til forumet :thumbup:

Jeg går utifra at du vil bruke et kamera på samme måte som iphonen din og ikke har så stor interesse for og lære deg alle "avanserte" aspektene rundt fotografering.

Et speilrefleks/systemkamera vil være noe vanskeligere og bruke en telefonen siden du bla. annet får mye mindre dybdeskarphet og man må være meget nøye med hvor man setter fokuset for og få fokuset skapt der man vil.

Hvis du ikke har større ønsker om å lære deg fotografering kan det være bedre og kjøpe et entusiastkompaktkamera siden de gir meget god bildekvalitet, ikke så liten dybdeskaphet som speilrefleks/systemkamera, hvis man kjøper et speilrefleks/systemkamera med standard billig kit-objektiv vil ikke bildekvaliteten heller bli noe spesielt bedre en et avansert kompaktkamera.

Du får mye kamera til en rimelig pris i foreksempel entusiastkompaktkamera Canon S110, men det ser ikke like tøft ut som å bære med seg et stort og tungt speilrefleks :)

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony RX100/II/III og Canon S110 kan trygt anbefales. Kommer an på budsjett. Bare tøys med speilrefleks eller systemkamera om ikke hensikten er å ha foto som hobby etterhvert, og selv da er det uansett kjekt med et godt kompaktkamera.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...