Gå til innhold

Intel LGA1155 Core i5 - 2320 - god nok?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en stasjonær pc der jeg vurderer å oppgradere prosessoren. Dette er innmaten:
Strømforsyning: Silver Power 500W
Prosessorkjøler: Cooler Master CM 690 II Kite Black
Disk: Corsair SSD Force Series 3, 120 GB 2,5" + Seagate Barracuda 500 GB , Sata 3
Minne: Kingston DDR3 1333MHz, 8 GB
Prosessor: Intel LGA1155 Core i5 - 2320
Hovedkort: MSI B75MA - P45, socket - 1155
Minne: Kingston DDR3 1333MHz 8 GB
Grafikkort: XFX Radeon HD6870 1 GB 2XFan PCI-E

Pcen brukes primært til spilling (eks. Diablo 3, Starcraft 2, Bioshock), men er ingen tung gamer.
Endret av yosraz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er nok helt "grei nok", men hvilken strømforsyning og prosessorkjøler har du? Har du SSD? Ville hatt dem oppgradert først i alle fall.

Strømforsyning: Silver Power 500W

Prosessorkjøler: Cooler Master CM 690 II Kite Black

Corsair SSD Force Series 3, 120 GB 2,5" + Seagate Barracuda 500 GB , Sata 3

Minne: Kingston DDR3 1333MHz, 8 GB

Lenke til kommentar

Hvordan får du dette til å stemme? CM 690 II er verken en kjøler eller en vifte.

Har du et mer presist modellnavn på PSUen? :)

Du har helt rett. Det er jo selve kabinettet, my bad :green:

Jeg har kvitteringen fra Komplett (var en gamer pc Summer Edition), men kan ikke lese av den hva avkjøleren heter. Ligner mye på denne: https://www.komplett.no/akasa-ak-cc029-5-u1-cpu-kjler/503504

Jeg skulle demontere den for å se på prosessoren, men kom i skade for å skade to av skruene på kjøleren slik at den sitter ikke godt nok. Dette førte til at temperaturen på pcen lå på 8-90 grader konstant. Nettopp derfor tenker jeg å gå til innkjøp av en ny kjølevifte.

Lenke til kommentar

Hvordan får du dette til å stemme? CM 690 II er verken en kjøler eller en vifte.

Jeg har kvitteringen fra Komplett (var en gamer pc Summer Edition), men kan ikke lese av den hva avkjøleren heter. Ligner mye på denne: https://www.komplett.no/akasa-ak-cc029-5-u1-cpu-kjler/503504

Jeg skulle demontere den for å se på prosessoren, men kom i skade for å skade to av skruene på kjøleren slik at den sitter ikke godt nok. Dette førte til at temperaturen på pcen lå på 8-90 grader konstant. Nettopp derfor tenker jeg å gå til innkjøp av en ny kjølevifte.

Med PSU regner jeg med at du mener strømforsyner? I så fall er det Silver Power 500W, noe a la denne: https://www.komplett.no/silver-power-sp-s650m-650w-psu/771961, men med 500 W.

Med PSU regner jeg med at du mener strømforsyner? I så fall er det Silver Power 500W, noe a la denne: https://www.komplett.no/silver-power-sp-s650m-650w-psu/771961, men med 500 W.

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Hva er det du tenker å oppnå ved å oppgradere? Prosessoren din er nemlig kraftig nok til spillene du spiller, skjermkortet ditt er derimot ganske svakt i dagens marked og er sikkert en showstopper i mange tilfeller.

Det var svaret jeg var ute etter: at prosessoren virker sterk nok til å kjøre de spillene jeg spiller. Var litt usikker selv etter å ha lest ulike tester.

Akkurat hva Noreng sa, hva er det du håper på å oppnå? Føler du at du får for lite ytelse? I så fall hvor?

Akkurat nå er det vel kjølingen som er problemet så ny vifte skal installeres ganske snart.

Lenke til kommentar

Ikke les tester for å se om den er sterk nok, folk har forskjellig krav.

Føler DU at du trenger mer ytelse? Hvis du er usikker, hva er kravene dine? Så skal vi hjelpe deg med å finne ut om spillene kjører på det du vil.

Jeg spiller ikke spill som Battelfield 4 eller DOTA, men heller mer mot spill Som Diablo 3 og Starcraft 2. Det viktigste for meg er at at spillbildet er fint å se på, at det ikke lagger og at ting flyter. De store grafiske greiene er ikke min del. Ytelsen pr. i dag er jeg fornøyd med, men som tidligere nevnt her (eller i annen tråd), så kom jeg i skade for å ødelegge plastskruene til CPU-kjøleren. Dette førte til at CPU lå konstant på 80-90 i varmeutvikling. Har bestilt meg ny kjøler.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du sier, men folk har forskjellige krav til å si at ting flyter. Noen synes 30 fps er bra nok, mens andre vil ha helst minimum 90.

Så lenge du er fornøyd så er det ingen grunn til å oppgradere =)

Ny kjøler er smart, anbefaler 212 EVO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...