Gå til innhold

Legge til en vær-widget på webside

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å plundrer litt med hjemmesiden min.

www.henningbraekken.gratiswebhotell.no

På denne siden ønsker jeg å legge til en vær-widget (på engelsk og norsk) som viser været i det området jeg er i (nærmeste målepunkt), det skal vise tid og tekst (hvor man er (f.ex. Lørenskog, Norge) og det bør vises en klokke som viser tiden i Norge.

Er det noen som vet om noe på internet som leverer en Iframe-objekt som jeg kan putte på hjemmesiden

Jeg legger ved et eksempel er på hjemmesiden (rød under home)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helst fra en vær-tjeneste som leverer værdata slik som du har til mobil. En <iframe> greie. Slik at du kan gå inn og bestemme å ha disse tingene.

- Hvor (Lørenskog, Norway)

- Tid (Norsk tid)

- Vær ikon

- temperatur

- maks/min - temperatur i løpet av en dag.

Gjerne med reklame fra den værleverandøren som leverer koden

Og, widgeten skal være maks 300px vid og maks 150px høy

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

er ute etter <iframe> widgeter, yr har ikke det. Dessuten så leverer ikke den php-versjonen det grafiske heller som vær-ikoner.

Jeg vet jeg kan programmere en snutt på noen timer, men det gidder jeg ikke. Vil heller legge inn en <iframe> objekt som andre kan bruke på sin hjemmeside. Det er det litt hjemmesiden er lagd for, at andre kan finne løsninger og tips de kan bruke på sin egen side.

Lenke til kommentar
<iframe src='http://www.storm247.com/modules/onelocation?location=111388196' frameborder='0' marginwidth='0' marginheight='0' scrolling='no' width='303' height='220'><a href='http://www.storm247.com/weather/Lorenskog'>Weather forecast for Lorenskog</a></iframe>>

Se om du ikke klarer å få tilpasset denne.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Har du noen programmeringsferdigheter? PHP f.eks?

mobile999 ga deg en github lenke som enkelt kan settes opp, koden er så å si ferdig i eksempelet.

$yr = Yr\Yr::create("Norway/Akershus/Lørenskog", "/tmp");

$forecast = $yr->getCurrentForecast();
echo sprintf("Tid: %s to %s\n", $forecast->getFrom()->format("H:i"), $forecast->getTo()->format("H:i"));
echo sprintf("Temperatur: %s %s\n", $forecast->getTemperature(), $forecast->getTemperature('unit'));
echo sprintf("Vindstyrke: %smps %s\n", $forecast->getWindSpeed(), $forecast->getWindDirection('name'));
Endret av JanTerjeRiisOttoJohansen
Lenke til kommentar

Kan mye php ja... men leita etter <iframe> widgeter som jeg kunne legge inn.

I den github linken så lå det ikke noen grafiske ikoner for værtype. Hvis en bruker <iframe> fra en værleverandør så ligger dette gjerne i koden.

Kunne svært enkelt lage en php eller annet script som gjorde samme greia, men så etter kode som jeg kan bruke og som jeg kan dele med andre som lager hjemmesider og som ikke har greie på koding.

Jeg har lagd en enkel klokke på siden min med php. Med få kodelinjer legger det inn.

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Veit det... men hvis en leter lenge nok så finner man det man leter etter.

Jeg er ikke ekspert i php, kanskje ikke engang veldig god...... selvsagt kan jeg lage en versjon, men ønsker å linke meg til en vær-leverandør som står for selve oppdateringen. Jeg kan også lage en database der jeg legger inn været for i dag og noen dager fremover og blir min egen vær-leverandør, og kjøre en php mot den databasen, og legge inn vær-data via mobilen min (null problem med det), Det er jo ganske enkelt å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener. Man kan hente værdataene derfra og lage php-koden slik at den vises på hjemmesiden. Men da må man designe den med mange linjer med php-kode og css, samtidig må man hente ned noen vær-ikoner.

Det blir sikkert flott på hjemmesiden, men ikke enkelt for andre å kopiere det. Men hvis det finnes en widget eller iframe, så blir det svært enkelt for andre kopiere og legge det på sin egen side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...