Luske_Ludvig Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Jeg har tidligere hatt en brødbakemaskin og den bakte veldig gode brød. Leste artikkel og kommer til å bestille en ny maskin. Krav: -Lager litt store brød (dvs helst en med 2 eltekroker) -Helst ikke hoppe på disken -Kunne bake om natten (Brannsikkerhet, timer osv) Noen som har erfaringer eller tips? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Jeg har en slik: http://www.wilfa.no/katalog/product.php?productid=16434&cat=266&page=1 Syns den fungerer bra. Den hopper ikke, har to eltekroker og har timer og slår seg av automatisk. Har ikke sjekket om den har forsinket oppstart, slik at du får nybakt brød på morgen. Bruksanvisningen ligger på nettsiden, så der står alt du trenger å vite. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Hei, Wilfa-maskinen Nedward linker til har alle egenskaper jeg er på jakt etter. Dessuten var min forrige maskinen en Wilfa, noe mindre og den bakte gode brød. Problemet er at den holdt på å svi ned hele huset da varm-elementet hang seg opp. Kan poste noen bilder dersom det er interessant. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Største irritasjonsmomentet jeg hadde med brødbakemaskinen var de store hullene som var i godt over halve brødet på grunn av eltekroken. I tillegg så ble brødene nesten aldri slik jeg ønsket. altfor små når de var ferdig eller at deigen vokste ut av maskinen underveis. Mulig jeg var ekstremt uheldig med min maskin, men oppskriftene fulgte jeg slavisk. Forøvrig så kan en ikke utsette start på BM-50 på alle programmene, kun på utvalgte program. Så sjekk at det er mulig på det programmet du ønsker å bruke dersom du ønsker ferske brød hver morgen. Hva med å bruke en god kjøkkenmaskin til elting av deig, la de kaldheve over natten i kjøleskap så heller ta seg tid til 15 minutter steking om morgenen? Endret 18. mai 2014 av kreps79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå