Gå til innhold

Stenging av tråder.

Anbefalte innlegg

En personlig forespørsel: Når jeg av og til snakker rett fra galleblæra og kaller en spade for en spade - er det feil av meg? Jeg vet at jeg kan være veldig krass - men jeg forsøker stort sett å svare som jeg blir tiltalt.

Jeg synes at du må få lov til å si spade hvis du mener spade. Vi skal vel alle få lov til å ytre meningene våre (i følge retningslinjene, selvfølgelig) og moderatorer skal ikke være noe unntak. Folk må være kar om å få svar på tiltale. Keep up the good work. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er ikke at dere får kritikk fordi det kan hende at dere feilposter, men når dere blir behandlet annerledes enn de vanlige brukerne er det jo noe som er riv ruskende galt (tenker på nevnte virus-tråder som lå under internett & nettverk, der moderatorens tråd fikk fortsette, men den vanlige brukeren fikk sin tråd flyttet).

Et annet godt eksempel på at moderatorenes tråder blir bare "liggende" pga det er en moderator som har opprettet denne tidligere er "God natt! :)" tråden til SirHartge.

Tråden ble opprettet før det nye reglene om mere substans i postene og ikke bare +1 poster (telleposter), men den har fått lov til å forsette av en elle annen merkelig grun, til tross for at jeg gjentatte ganger har send en "Varsle mod" om den threaden, men det er vist ingen som har orket å gjøre noe med den threaden.

Og som en protest mot den threaden så startet CFD "God Morgen" thread, noe som jeg synes var en artig ting.

Jeg synes det er dumt at moderatorene sine poster skal bli forskjellsbehandlet, nå som det tydeligvis har skjedd andre steder på forumet og ikke bare i søppel som jeg todde var et engangstilfelle.

Tror dette er en sak som forum-styret absolutt sette seg ned og se på, pga dette er rett og slett forskjellsbehandling, som slår feil ut IMHO.

Man kan ikke drive å styre en plass hvis de som holder ro på resten av folkene kan bryte regelverket :wink:

Blir litt feil det :green:

Men ellers så syns jeg dere gjør en flott jobb moderatorer.

Lenke til kommentar
Er sikkert mulig å stoppe etter at du har sagt at du har respekt for mennesket og at han gjør en bra jobb.

Vel det er ditt syn, men har en person utført et godt stykke arbeid så fortjener den personen også en sikkelig tilbakemelding på dette.

Vi nordmenn er så fordømte sjølgode og snare å slenge med leppa og kritisere andre, hadde man vert like flinke med positive tilbakemeldinger

så hadde mye kunne vert bedre.

Personelig synest jeg det er flott å få positive tilbakemeldinger på ting jeg har gjordt, det setter jeg virkelig pris på og det tror jeg nok du også gjør.

Klarte du ikke å lese hva jeg skrev? Jeg sa ikke at det var galt med ros. Men for mye blir rævsleiking. Det må vel du være enig også?

Lenke til kommentar
Kan noen rename denne tråden til "Dallas" eller "Dynastiet"? Evt. "Sunset Beach"?

:lol:

Cappo: la nå snekker`n få uttrykke sin begeistring for moderatorene da. Det plager deg vel ikke nevneverdig?

Vel,jeg er faktisk istand til å uttrykke min begeistring for folk som gjør en god jobb uansett om det er kong salamon eller jørgen hattemaker, det samme med kritikk av disse noe oppstart av denne tråden skulle vise. :wink:

Lenke til kommentar

Vel' date='jeg er faktisk istand til å uttrykke min begeistring for folk som gjør en god jobb uansett om det er kong salamon eller jørgen hattemaker, det samme med kritikk av disse noe oppstart av denne tråden skulle vise. :wink:[/quote']

Amen... det er lett å komme med surmaget kritikk, de færreste av oss kommer med ros.... Har "DU" gitt noen positive tilbakemeldinger idag ?

Lenke til kommentar
syns snekker'n stort sett er hyggelig og grei jeg. Ser på han som en av de mest seriøse brukerne i forumet, og han deler sin kunnskap med alle.  

Derimot er det ikke alle modissene som er det. Og det er vel det som irriterer meg.

Tatt vekk den dødsfete smurfen nå?? :cry:

Lenke til kommentar
På tide å få noen aktive forumbrukere inn som moddiser.. de er her mye, og det er av en eller annen grunn et stort pluss om man skal moderere et forum. Hør med snekker´n feks.. han tar garantert jobben.

Vi har pr. dags dato bestemt oss for å ikke ta inn brukere som moderatorer. Det er strenge krav fra vår siden hvem som får være moderatorer og en må ha vist seg fram i nettverket før en får modertator tilgang. Kanskje vi ombestemmer oss en gang, men da blir dere de første som får vite det.

Lenke til kommentar
Vi har pr. dags dato bestemt oss for å ikke ta inn brukere som moderatorer. Det er strenge krav fra vår siden hvem som får være moderatorer og en må ha vist seg fram i nettverket før en får modertator tilgang. Kanskje vi ombestemmer oss en gang, men da blir dere de første som får vite det.

Så veeeldig strenge/kvalitetsbeviste kan dere nå umulig være jmf. denne tråden. Personlig så er jeg av den mening at det absolutt ville være en fordel om noen av forumets mest seriøse og aktive brukere kunne stått for moderingen. Det kan umulig bli værre en det "kompis" opplegget dere kjører nå.

Gi halvparten av moddene et spark bak og prøv heller et par "gamle ringrever" blant brukerene her. Men da er det kanskje ikke lenger "DERES" forum, men brukerenes?

Lenke til kommentar

Om dere skulle vurdere noe sånt kunne jo feks de brukerne bli en form for "mini moderator" i begynnelsen, der de kun hadde mulighet til å gi advarsler og at disse advarslene samtidig gikk automatisk opp til "sjefen" som så vurderte disse og om utestenging var aktuelt utførte han den.

Etter en prøvetid kunne da dette utvides til fullverdig moderatorstatus.

Lenke til kommentar

I Filmen "Pirates of the caribbean" så sier de at "codeksene" er mer som retningslinjer, og at man ikke nødvendigvis må følge dem! Hva med å kalle det regler :oops:

Litt teit av meg..

Jeg synes at folk som har gjort noe spesielt for forumet skal få en påskjønnelse som f.eks å ha laget en ordentlig oversiktlig seriøs guide!!

Også syns jeg at det skal gå an å søke om tillatelse for å bruke diagrammer osv.. vis du lager tester sånn som han som lagde RAM-guiden, husker ikke hvem det var men :shrug:

Lenke til kommentar
sånn som han som lagde RAM-guiden, husker ikke hvem det var men :shrug:

Se posten rett over din ;)

Ellers er jeg enig i at det ikke hadde skadet å ta inn en av de virkelig anerkjente brukerne (go Snekker`n) i varmen. Gi han en freelance jobb davel, så er han innenfor ;)

Lenke til kommentar

Så veeeldig strenge/kvalitetsbeviste kan dere nå umulig være jmf. denne tråden. Personlig så er jeg av den mening at det absolutt ville være en fordel om noen av forumets mest seriøse og aktive brukere kunne stått for moderingen. Det kan umulig bli værre en det "kompis" opplegget dere kjører nå.

Hvilket kompisopplegg?

Tro det eller ei, men vi er ganske strenge/kvalitetsbevisste. Den regelen som er nevnt ovenfor ble satt for det første å kun gjøre personer vi kjente såpass at vi vet de er seriøse og modne nok for jobben. Det er også for å kunne ha en viss kontroll over moderatørene ettersom alle dagens moderatører har en plass i nettverket. Enhver moderatør har også en ansvarlig admin som i teorien skal sørge for at den moderatøren holder seg i skinnet. En siste årsak til at "vanlige" brukere ikke får bli moderatører er at det er svært vansklig å velge noen fremfor andre da det er 30 000 registrerte brukere. Aktiv betyr ikke seriøs. Som Aleksander nevner så er dette en regel som fort kan bli forandret, men per dags dato er det altså slik. I bunn & grunn er det egentlig heller ikke vanskligere enn å gjøre en innsats for nettverket som medarbeider, og vise at man er seriøs og moden nok for oppgaven.

Det er også en vanlig oppfatning at vi moderatører er venner som støtter hverandre uansett hva som skjer. Dette kunne fort blitt avkreftet ved å gi dere innblikk i noen av de interne diskusjonene som til tider kan forekomme, men dette kan vi ikke gjøre så dere får bare ta mitt ord på det. Vi vil i den næremeste tiden også utvikle et sett retningslinjer for moderatører som gjør at det blir lettere for oss å vite hvordan vi skal handle. Dette BØR kunne rydde opp i eventuelle problemer dere brukere har med oss moderatører.

EDIT: før dere nå starter å tolke, vri og vende på det jeg har skrevet så tenk litt på det. ting er ikke nødvendigvis så ille som det virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...