Gå til innhold

Stenging av tråder.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns snekker`n stilte et godt spm som bør besvares på samme måte.

Har også selv registerert at en del poster har blitt stengt veldig "lett" i den

sisten tiden, noe som ikke er bra.

I andre tilfeller får noen "feil" poster fortsette sitt liv uten reaksjoner.

Har alltid hatt stor glede til å lese mange gode poster med litt

humør inn i blant, uten at det går utover kvaliteten.

Har selv faktisk en egenskap som gjør at jeg klarer å skille ut det som er

viktig og ikke viktig i en tråd/post uten å klage eller markere meg

her i forum :wink:

Håper at den demokratiske og objektive diskusjonen fortsetter videre

med denne tråden.

Lenke til kommentar
Det er helt klart at folk ikke er helt fornøyd med modereringe slik den er nå. Dette har jeg langt på vei forståelse for, og av og til er nok enkelte moderatorer (inkludert meg selv) litt rask på avtrekkeren.

Vi kommer fortsatt til å kjøre en hard linje på grove brudd på rettningslinjene, og elendige topic som "HJELP!!!!" kommer til å bli stengt. Det står klart beskrevet i rettningslinjene at den slags ikke er akseptert.

Derimot: Moderatorene skal nå prøve å være litt mer i stand til å se gjennom fingrene for småpirk, for det er ikke alltid nødvendig å slå ned på slikt. Samtidig skal moderatorene også i større grad legge inn advarsler i tråder hvor det går off-topic i stedet for å stenge tråden. Hvis da ikke moderators oppfordring blir tatt til følge vil tråden bli stengt.

Hvis noen har et problem med denne strategien, skrik ut.

En særdeles fornuftig og glimrende innlegg. takk sjef :wink:

Lenke til kommentar

Slenger inn en kommentar litt på kanten.

Kom nettopp over en tråd som var stengt grunnet feilposting. Er det mulig å i tillegg til å si "Feilpost. Stenges" antyde hvor den burde vært postet? I noen tilfeller er det åpnelyst, men i andre er jeg usikker - og jeg henger over alle deler av forumet :)

Har sendt pm til enkelte modder, men tar det likevel her, siden dette er en tråd mange av dere (forhåpentlig) leser.

Takk

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på en del ganger er hvorfor absolutt stenge trådene når de skir ut. Så lenge det som blir skrevet ikke er støtende eller ulovlig så ser jeg ingen grunn til å stenge den. Har dere dårlig plass på servern kanskje?

Om det er så grusomt irriterende for dere at det finnes en tråd som har sklidd litt ut i "no-joy" forumet deres så kan dere vel flytte den isteden?

Ellers er fint å se at DesertGlow som er en moddis tar forumbrukernes råd/kritikk til etteretning, og tydlig gir utrykk for det. En ting som har irritert meg tidligere var den "vi-tar-aldri-feil" holdningen flesteparten av moderatorene hadde.

Det som ble nevnt her tidligere ang. dårlig motakelse i forhold til andre utenlanske forum er så sant at det svir. Det svir pga. det er så typisk norsk å være kald, frekk, bedrevitende, arrogant, kverulerende, missunnelig osv. Jeg har flere ganger vært i diskusjoner om mulighetene for å klare å lage et hardwaremiljø (ekstremklokking) her i norge som stiller på linje med t-break, xtremesystems, liquid-ninjas osv .. vi har kommet frem til at dette ikke lar seg gjøre pga. overstående norske "kvaliteter". Disse "flotte" norske egenskapene gjør at rekruteringen og interessen uteblir.

BTW: hva er det med norge og 14iser? Jeg er mye på utenlanske forum, og man trenger ikke å dra lenger enn til sverige (sweclockers.com) før disse særdeles plagsomme og barnslige skapningene ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med snekker'n å et par andre. litt i gråsonen med humor, burde man takle. å med nye folk, som noen sa tidliger 0-25 poster. kan man gjerne gi en advarsel, eventuelt flytte trå'n over for han.

Men som sagt. man må sette ned foten et sted.

å som ene moderatoren har sagt, dette forumet er å betrakte som et hus. bryter man reglene her så kan man fortjene å bli hivi ut for noen dager eller banlyst fra huset. Er det noen her som hadde sotti pris hvis noen du hadde invitert hadde spist opp pizza'n din, gjort tråkke stu gulvet fult med søle å smula potetgull over hele sofa'n??

trur svaret hos alle her inkludert meg selv blir nei.

som snekker'n sa. litt humor må til. men nesten alle de tråd'ne jeg har sett blitt stengt har vært av den type jeg hadde stengt selv hadde jeg vært moderator.

som noen sa tidligere. hva med å stenge tråden nå.la den dø ut. ser ut som både oss brukere å admin/mod's er tilfredsstilt.

:yes:

MR_T

Lenke til kommentar

Advarsler før tråden stenges er en god ide. :yes:

Synes ellers at det er litt vel tilfeldig hvilke tråder som stenges, det er mange tilfeller av grove overtramp som går ubemerket hen mens uskyldige ting får en tråd stengt. Heller høyne terskelen for å stenge en tråd og senke terskelen for å utestenge (midlertidig) bruker.

Selv om dette er et seriøst forum så trenger det vel ikke alltid å være gravalvorlig? Synest at det burde være mulig å slå en spøk, det blir for dumt å stenge en god tråd pga en fleip.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg synes at Snekker'n tar opp ett viktig emne. Jeg har vært her lenge, men jeg poster ikke så mye. For tiden er det slik at jeg er her mindre og mindre. Dette er mye på grunn av moderatorenes holdning. Jeg synes at de trenger å lette litt på "trykket" som Snekker'n sa.

TST sier at han ser på dette som sitt hus, og vil at vi skal følge hans regler i hans hus. Jeg synes det er noe veldig galt med det bildet. Jeg tror du/dere (moderatorer og administratorer) heller skal se på dette som deres butikk. Kundene (brukerene) må være deres høyeste interesse. Hvis dere ikke har fornøyde kunder (brukere) vil de etter stund, gi opp og forlate forumet. Dette er en logikk som de fleste burde forstå. La meg trekke en sammenligning.

Når dere går inn i en butikk, forventer man en viss service. Skulle man da møte en frekk og kanskje spydig butikkmedarbeider, så kommer man ikke tilbake. Kanskje en gir butikken en sjangse til, men et sted går grensen også for oss brukere.

Derimot, hvis en møter en meget hyggelig og hjelpsom person, som kanskje til og med slår av en prat. Noen som tar en spøk og er koselig å prate med. Da er sjangsen stor for at kunden forlater lokalene fornøyd, kommer sansynelig tilbake.

Det er litt for mange moderatorer/administratorer som litt for hår såre her. Det virker som en klage på forumet blir oppfattet av noen som et personlig angrep. Det er jo ikke slik det er ment. Når en bruker kommer med kritikk, skal dere være kjempe glade for at han kommer med den! Det mange av dere ikke ser, er at det faktisk alltid er rom for forbedringer.Kritikk skal mottas med takk. At brukeren gir dere en mulighet til å forbedre dere skal dere være glad for. Han kunne heller forlatt forumet og ikke sagt noe.

Dette er mitt generelle bildet av forumet. Det er mange ganger jeg ser stenginger/banner ol som jeg absolutt ikke skjønner meg på. At man skal ha regler har jeg full forståelse for. Noen ganger går det litt for fort i svingene, slik oppfatter jeg det i hvert fall.

Jeg tror at mange av dere moderatorer/administratorer har mye å lære av DesertGlow! Han takler saken på en god måte, og tar gjerne til seg kritikk. Som dere ser blir han behandlet med respekt. Dette er hovedskalig fordi han behandler brukerene med respekt. Respekt er ingenting du bare får, den gjør man seg fortjent til.

Lenke til kommentar

Jeg har bare lyst å kommentere bruk av topic.

Siden lengden på topic er relativt kort, er det ofte veldig vanskelig å beskrive problemet/emnet i topicen særlig bra.

Det har IPB en genial løsning på, bare se her: www.neowin.net/forum

Der er det to felt for topics, et hoved-, og et ekstrafelt. Mange skriver vesentlig informasjon i ekstra feltet, slik at du slipper å lese innlegget for å finne ut hva det egentlig handler om.

Av egen erfaring er dette ekstrafeltet noe folk som skriver elendige topic, bruker, og gjør topicen forståelig allikevel. Folk bruker "Hjelp!" som topic, men siden det er et ekstrafelt, beskriver de ofte med et ord der, hva problemet er relatert til.

Poenget er, lengden på topics i phpBB er kort, og ikke alltid nok til å beskrive problemet spesielt godt. Siden konvertering til annet forum ikke virker særlig aktuelt, er det kanskje mulig å hacke phpbb slik at det er plass til litt flere tegn?

Lenke til kommentar

Synes ellers at det er litt vel tilfeldig hvilke tråder som stenges, det er mange tilfeller av grove overtramp som går ubemerket hen mens uskyldige ting får en tråd stengt. Heller høyne terskelen for å stenge en tråd og senke terskelen for å utestenge (midlertidig) bruker.

hvis du synes det er ting som går rett forbi vi moderatorer og administratorere, hvorfor har du da ikke trykket på "varsle mod" og lagt igjen en notis om saken?
Lenke til kommentar

Vel da har vel de flest av oss fått blåst ut å dempet trykket på tanken litt, det trenges av og til :wink:

Var veldig spent da jeg tok opp denne saken om hvordan det ville utvikle seg, men følte at frustrasjonen var på et nivå så det fikk briste eller bere.

Nå i ettertid ser det ut som det tross alt kom noe positivt ut av dette og jeg vil gi min honnør til DesertGlow for hans måte å takle dette på, det står det respekt av og jeg er temmelig sikker at hans respekt her på forumet har øket hos flere enn meg.

Lenke til kommentar
Nå i ettertid ser det ut som det tross alt kom noe positivt ut av dette og jeg vil gi min honnør til DesertGlow for hans måte å takle dette på, det står det respekt av og jeg er temmelig sikker at hans respekt her på forumet har øket hos flere enn meg.

I'm down with that!

Synes DesertGlow håndterte dette mer eller mindre perfekt!

DesertGlow for president! ;)

Lenke til kommentar

I'm down with that!

Synes DesertGlow håndterte dette mer eller mindre perfekt!

DesertGlow for president! ;)

Wow, jeg er populær. *notere i minneboken*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...