Gå til innhold

Stenging av tråder.

Anbefalte innlegg

2. Dette er langt ifra en grei diskusjon, hvor innleggene i traaden klart har gitt uttrykk for at man ikke bryr seg om emnet som traadstarter poster paa i det uendelige.

Greit nok det, men det har tidligere blitt uttalt at under off-topic delen av forumet er det litt friere tøyler der folk prater om stort sett det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis administrator - og da atpåtil samtlige administratorer - er enige om at en tråd er dårlig, så stenges den [...]

Har sjelden eller aldri vært borti en stengt tråd der flere admins har 'vurdert' overtredelsen(e) i tråden.

Omtrent alltid en enmannsavgjørelse.

vel, så langt jeg kan se er administratorene enige seg imellom om hvilke tråder som bør stenges - videre er det lov å stole på at det er fornuftige mennesker som gjør jobben.

Ja mulig du synest den er tåpelig og det skal du få lov til, men at du mener at en avgjørelse tatt av en eller flere personer ikke skal kunne diskuteres ja det skremmer meg.

Jeg synest selv at moderatorne gjør en bra jobb, men den må ikke bli så "bra" at folk begynner å mistrives på forumet.

Jeg er helt enig i at på et åpent forum som dette så må det vere en "viss" orden, men det trenger da for guds skyld ikke bli gørr kjrdelig heller, det skal vel ikke vere sånn at du er nervøs for å poste fordi du kan risikere å bli utestengt (satt på spissen)

vel, hvis noen fører et så dårlig språk og klarer å lage så dårlige emner og spore så mye av at de har grunn til å være nervøs hver gang de poster - ja da står de vel fritt til å benytte et annet forum? og forumet er ikke nødvendigvis kjedelig selv om man bør følge reglene for forumet? så langt jeg kan se er det klare regler, og hvis noen mistrives med dem kan de jo lage sitt eget forum. det er da ikke noe problem å spøke om noe her, så lenge man ikke ødelegger hele tråden ved å dra det alt for langt ut. forumet her er for å gi og dele informasjon, ikke sant? da er det også ganske greit å bli kvitt det som best kan refereres til som spam - og her har administratorene gjort en god jobb så langt jeg kan se. uten å slette alt for mye, de har heller tvert imot vært litt for snille (overarbeidet?).

istedet for å klage bør dere heller takke de stakkars j*vlene som antageligvis irriterer seg grenseløst over alt det tåpelige som blir presentert utenom emnene her. jeg har selv fungert som administrator og moderator, og vet nøyaktig hvor frustrerende det kan være.

Lenke til kommentar

Ja det forklarer jo en del.

Men tar du bort humorn fra folk kan du bare ta retsen også, du kan vel ikke mene at dette forumet er blitt så "seriøst" at ikke en spøk kan tollereres :o :o

Når det gjelder sensur/retningslinjer så er det greit at disse skal følges men innenfor rimelighetens grenser,. Dette forumet var en gang temmelig morsomt og vere på , men må si at en god del av "gleden" er borte.

Og er det så at det bestrebes å få norges mest "seriøse" forum der ingenting utenomsnakk er tillatt ja så er det vel bare å si det, for meg ser det ut som restriksjonene på hva du har lov til å si og mene reguleres i takt med reklametilgangen på forsiden,med andre ord pengestrømmen i kassen begynner å bli så bra at det ikke lenger er behov for å vise ydmykhet for brukerne.

Jeg har ikke blitt bannet, eller fått advarsler her på forumet såjeg klager ikke av den grunn.

Men man ser desverre stadig oftere at til større et firma (som jo dette også er) blir til lavere blir takhøyden for brukerne, om dettte er et behov for å vise makt/aroganse vet ikke jeg men det virker sånn.

Som sagt når en liten fleip i et innlegg er nok til advarende komentar fra moderator ja da har etter mitt syn det gått for langt.

Lenke til kommentar
Dette forumet var en gang temmelig morsomt og vere på , men må si at en god del av "gleden" er borte.

Og er det så at det bestrebes å få norges mest "seriøse" forum der ingenting utenomsnakk er tillatt ja så er det vel bare å si det.

Kunne ikke vært mer enig. Etter at jeg ble banna for et år siden (for et ekstremt temprament utbrudd) har jeg bare hengt her for å hjelpe folk.. ikke som før i tiden, hvor man faktisk fikk lov til å kjøre tråder ganske off-topic, for så å dra de inn igjen og kanskje komme til en konklusjon.

Slik jeg ser det nå pleier hver stengt post å ta denne rettningen:

|--(problem/utsagn)----(vanlig argumentering fram og tilbake)----(mer og mer personlig/subjektive meninger)----(utragerende krangling/noen seriøse innlegg fortsatt)---(stengt)--|

Før var det slik:

|--(problem/utsagn)----(vanlig argumentering fram og tilbake)----(mer og mer personlig/subjektive meninger)----(utragerende krangling/noen seriøse innlegg fortsatt)----(folk forlater diskusjonen fordi de ikke gidder å krangle)---(tråden blir gjennopptatt av en som vil ha en avsluttning på debatten)---(konklusjon, evt. mer debatering on-topic)----->

Jaja, det var iallefall mitt subjektive synspunkt.

2000 posts!! weee :woot:

Lenke til kommentar
Nei men den tråden kan ikke sammenlignes med det jeg nevner her, i den tråden satt 2-3 personer (meg inkludert) og kranglet side opp og side ned om noe som ikke var relevant for trådstarter, det er forskjell på å snyte seg og å ta bort hele nesen.

Som du sikkert så lengre opp her så sa jeg at trader med krangling/ skittkasting helt klart bør stenges.

Prøv å få med deg alt før du kaller noen sinnsyk :o

Jeg ønsker å svare på tiltale med ordene til en mann som, i hvert fall i mine øyne, ikke så sjelden har fornuftige ting å komme med:

"Skal det bli så ille at man ikke kan tørre et lite sleivspark eller en god latter..."

Jeg er ikke så inn i dette med smilefjes og "lol" og alt det der, men jeg mener da bestemt å huske at en :wink: i enden av en tråd, antyder at det som blir sagt, sies med et glimt i øyet, og derfor ikke bør tillegges mer alvor enn strengt tatt nødvendig.

Det skal imidlertid sies at å bringe inn psykiske lidelser, var unødvendig, ja til og med uheldig, da dette åpenbart ble oppfattet som støtende. Dette med psykisk lidelse er så følsomt og utbredt at det ikke bør være gjenstand for noe annet enn respektfull omtale. Så dette beklager jeg.

Forøvrig er jeg enig i at temaet du tar opp er noe som bør diskuteres. Et godt forum er avhengig av både brukere og moderatorer og ikke minst en fornuftig dialog mellom disse angående rettningslinjene som skal følges.

Dette forumet bærer til tider preg av dårlig stemning, særlig overfor nye brukere. Ikke bare moderatorer bidrar til dette, men også de medbrukere som er føler seg tvunget til å påpeke enhver bagatell ved nykomlingens post som det groveste av synd. I utenlandske forum som for eksempel det til overclockers.com eller xtremesystems.org, blir alle nye brukere, enda de i sin første post lirer av seg noe 100% meningsløst, møtt med et rungende "Welcome to the forums!" i store fargede bokstaver. Hvor ofte er dette tilfellet her? Hva er den vanligste responsen; "hei og velkommen!", eller "latterlig emnefelt! n00B!"? I de to andre eksemplene blir nye mottat på en slik måte at det får lyst til å lære og lyst til å bidra. Stemningen og tonen er en helt annen. Min erfaring er at disse to fora er blant de mest kunnskapsrike det er å oppdrive.

Å slå hånden av nye brukere ved å stenge eller kritisere "uvitende" tråder, vil ikke føre til annet enn en "elite" av erfarne postere som fører mer eller mindre interne diskusjoner, med minimale sjanser for å få ny impulser. Forumet blir som en innsjø som mister sine tilførende elver; det blir enten tørrlagt (alle forsvinner), eller det blir til en forsuret, liten kulp av den nevnte "elite".

Vi har alle ansvar for å ivareta en god stemning på forumet, og særlig viktig er det å gjøre nykomlingenes første møte til en positiv opplevelse. Når det gjelder det sistnevnte, er det ikke til å komme bort ifra at moderatorer og erfarne brukere har et stort ansvar, da deres uttalelser av forskjellige grunner vil oppleves som mer tungtveiende enn de fra en "small-time" poster som meg selv.

Da har jeg lettet mitt hjerte tilstrekkelig for ikveld. Jeg håper at noen kan identifisere seg med de innspill jeg har kommet med, selv om jeg ser at de grenser til det vel pompøse innimellom. Jeg blir sånn om kvelden.

Og nok engang; beklager om jeg fornærmet deg Snekker'n. Du er forøvrig en av dem som beholder en respektfull tone til aller fleste...med mindre de tråkker deg litt på tærne. :wink:

mvh

Bitbuster

Lenke til kommentar
hvis administrator - og da atpåtil samtlige administratorer - er enige om at en tråd er dårlig, så stenges den [...]

Har sjelden eller aldri vært borti en stengt tråd der flere admins har 'vurdert' overtredelsen(e) i tråden.

alltid ? ... en tråd der den ene moderatoren slang så mye dritt mot meg at den andre moderatoren stengte den ( slik jeg forsto pm'en ) - det kinkige er at hvis jeg viser den, vil de begge straks bli enig om å banne meg forever( tror jeg ): moden vurdering eller respekt er lenge siden var en tapt "møydom" også på hw.no.

.

Lenke til kommentar

alltid ? ... en tråd der den ene moderatoren slang så mye dritt mot meg at den andre moderatoren stengte den - det kinkige er at hvis jeg viser den, vil de begge straks bli enig om å banne meg forever: moden vurdering eller respekt er lenge siden var en tapt "møydom" også på hw.no.

.

Haha tror du ikke flere av oss vet om dette? skal legge ut min "historie" i morgen. nå trenger jeg sova noen timer :)

Lenke til kommentar

Bitbuster, ingen nyter større respekt enn dem som er istand til å se at de har utført en feil/overtramp og selv er istand til å se det, du har herved min fulle respekt i så henseende.

Ellers må jeg si meg enig med alt du skrev i ditt siste innlegg, det er temmelig dekkende for mitt eget syn.

Forøvrig meget bra formulert

Lenke til kommentar

På godt norsk: Noen burde moderere moderatorene!

Jeg er absolutt enig at noe burde gjøres for man føler virkelig at man bor i en politistat når man er inne på forumet, man kan såvidt si et skjevt ord eller gjøre en liten feil så blir trådene stengt.

Kansje det finnes ALT FOR MANGE MODERATORER på forumet som gjør det til sin livs oppgave å rette på andre, nei det bare en ting å si, skjerp dere moderatorer og skaff dere et liv! :shrug:

Lenke til kommentar
Ble den stengt? Det var jo en åpnelys spøk... Tok den med en gang jeg i alle fall. Synd moderatoern ikke så det.

Dei har nok ikkje like stor humoristisk sans som oss andre. Det er litt synd i grunn.

Ta gjerne med editen min når du siterer meg. Det du siterer skrev jeg før jeg leste resten av omtalte tråd. Etter å ha lest den så uttalte jeg at jeg forstod grunnlaget for stenging.

Ellers synes jeg Bitbuster oppsumerer det hele svært bra

Vet denne diskusjonen bør holdes på et litt mer generelt plan, men bare sånn for å ha sagt det.

Alle dere som klager på elendig søkefunksjon - tror dere topics som "bios" gjør den bedre? Jeg har full forståelse for at det kan være vrient å skrive dekkende topics, spisiels som uerfaren forumbruker, men det var ikke et veldig dekkende topic. Som vanlig vil jeg ikke legge meg opp i, og fortelle moderatorene hvordan de skal gjøre jobben sin, men grunnlaget for å moderere var til stede. Dette siste trenger vi ikke diskutere videre - jeg ville bare få det av hjertet.

Lenke til kommentar

enden, hadde det innlegget vært av en erfaren bruker så ok, men dette var en ny bruker på forumet og atter en gang regitrerer jeg at nye brukere blir ønket velkommen med et "slag" i ansiktet.

Har ingenting i mot regler/retningslinjer men et sted går grensen og det må vere rom for spøk og sleivspark innimellom ellers blir dette forumet for ensformig og grått.

Lenke til kommentar
Synes moderatorene burde ease-off når f.eks en tråd har blitt svart på, og folk velger å diskutere videre.

Jeg ser ikke den store synden i det, eller er det noe som har gått meg huse forbi her?

:woot: Helt enig med deg og Snekker'n. Jeg synes dette forumet er blitt for strengt. Når jeg må begynne å tenke meg om for å ikke bli utestengt (kikk på en av trådene for HL2 utsettelsen), da er det ikke gøy lenger. Snart blir jeg vel banna for å skrive HL2 og ikke Half-Life 2 (folk har blitt advart for det før).

Jeg har startet tråder som flyter ut, men ved å minne folk om hva man diskuterer og å komme med noen utfordrende kommentarer og spørsmål klarer jeg greit å få den tilbake igjen, slik at den gir mening for meg. Hvis en moderator hadde kommet og stengt den, hadde jeg blitt rimelig pissed.

Det å stenge en tråd fordi den sklir ut eller fordi noen blir usakelige er bare for dumt. Hvis jeg følger med på en tråd som sklir ut og blir uinteressant, så bare slutter jeg å følge med på den. Så enkelt er det. Det er da ingen grunn til å stenge den fordet.

Å stenge en tråd fordi den har dårlig topic er også for dumt. Hvis jeg ser en tråd som har et topic jeg ikke forstår meg på, så går jeg ikke inn på den, og da får ikke den som startet den noe svar fra meg. Det må da være så enkelt. Skriver man ikke et godt nok topic, kommer det ikke noe særlig med svar, og hvem lider under det? Kun den som starta topicen, for han/hun får ikke svar på det han/hun lurte på. I stedet for å stenge tråden, kan moderatore si: "Det var et lite informativt topic. Hvis du tenker deg litt mer om neste gang, får du kanskje mer respons." Det er da ikke nødvendig å stenge den.

Det eneste jeg har forståelse for når det gjelder stenging, er når en tråd er feilpostet. Jeg skjønner at moderatorene er lei av å rydde opp i andres rot, og at endel trenger oppdragelse. Men dere er generelt for strenge.

Lurer på om jeg skal starte en tråd med topic "BIOS"... Noen som er med? :wink:

Lenke til kommentar

Ser ut som dei må stenge eit par tråder for dagen liksom...

Dei må liksom fylle ut kvota.

På amobil forumet var ein post eg hadde diskutert litt i stengt 1 måned etter at siste inlegget var lagt til, den hadde dødd ut... ergo ingen vits og stenge den, men nei da! moderatorn fikk blod på tann, hadde antaglig vis ikkje stengt så mange poster den dagen, så da rota han i gamle poster for og finne nok eit "offer"

Dei burde skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Dersom det er slik at "BIOS" ikkje er nok i topic, og din begrunnelse er rett, så er det mange tråder som burde stenges.

Det er helt riktig, men det er ikke alltid vi klarer å få med oss absolutt alle tråder på dette forumet. Av den grunn har vi lagt til en funksjon som heter "varsle moderator" nederst i hver tråd. Benytt dere av den hvis dere føler noe burde modereres.

Jeg synes dette forumet er blitt for strengt. Når jeg må begynne å tenke meg om for å ikke bli utestengt (kikk på en av trådene for HL2 utsettelsen), da er det ikke gøy lenger. Snart blir jeg vel banna for å skrive HL2 og ikke Half-Life 2 (folk har blitt advart for det før).

Folk har blitt fortalt at de skal skrive Half-Life 2 i topics, det stemmer. Men vi har aldri gått inn å sagt at de ikke får skrive HL2 inne i tråder. Og ingen vil bli utestengt for noe slikt.

Ble den stengt? Det var jo en åpnelys spøk... Tok den med en gang jeg i alle fall. Synd moderatoern ikke så det.

Dei har nok ikkje like stor humoristisk sans som oss andre. Det er litt synd i grunn.

Slike provokasjoner kan du legge på hylla. Hva vet du egentlig om vår humoristiske sans etter å ha sett oss moderere litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...