DesertGlow Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg synes at folk som har gjort noe spesielt for forumet skal få en påskjønnelse som f.eks å ha laget en ordentlig oversiktlig seriøs guide!!Også syns jeg at det skal gå an å søke om tillatelse for å bruke diagrammer osv.. vis du lager tester sånn som han som lagde RAM-guiden, husker ikke hvem det var men Dette har jeg snakket med Snekker'n om. Han hadde nok på dette punktet misforstått litt. Det er i aller høyeste grad tillatt å legge inn slike diagrammer og bilder i poster og tester man skriver på forumet. Det vi derimot ikke vil ha er enorme unødvendige bilder i poster og bilder i signaturer. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 En siste årsak til at "vanlige" brukere ikke får bli moderatører er at det er svært vansklig å velge noen fremfor andre da det er 30 000 registrerte brukere. Trekk fra ca. 29.990 brukere, så får du antall personer som kan egne seg til en 'mini-mod' jobb. Lenke til kommentar
EC Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Velge ut 10 blandt 30k? Up for that job, Strupstad? Per dags dato er svaret kontant nei til "eksterne" moddiser. Hva som skjer på et senere tidspunkt er derimot noe annet. Selv er jeg ikke så fremmed for å "ansette" eksterne moderatorer, men da må vi for det første ha klare retningslinjer, dernest ha et godt backendsystem slik at vi kan holde kontroll - og vi må vurdere hver enkelt person som kan passe til jobben. Det nye forumet vil ha loggføring av alt moderatorer foretar seg, så da er mulighetene straks bedre. Så dere skal ikke se 100% bort fra at eksterne moddiser blir en realitet - når og hvis det skjer er det ingen som vet. Og ikke ta dette som en lovnad om eksterne moddiser - jeg sier bare at det KAN komme til å skje. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kan sikkert nevne minst 10 stykker jeg "har dannet meg et bilde av" som kan fungere som moderatorer på forumet. Det klarer helt sikkert de fleste andre moderatorene også. Du merker fort hvem som ikke er egnet. Det tar noe lengre tid å danne seg et bilde av hvem som kunne vært egnet, men det er ganske lett alikevel. mao, skulle arbeidet for de eksisterende moderatorene bli for heftig vil det ta null tid å finne en egnet moderator "utenfor" nettverket. Dog vil jeg tro at hvertfall halvparten av de jeg/andre hadde kunnet tenkt meg som moderator hadde takket nei til jobben, ganske enkelt fordi det er mye arbeid.... (er man ikke "med" i nettverket når man henger på forumet da? Er man ikke forumet/nettverket når man henger her? Jeg mener ordet "utenfor" ikke burde eksistere... Uten brukerne hadde det jo ikke vært hverken det ene eller det andre nettverket) DrErling Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Velge ut 10 blandt 30k? Up for that job, Strupstad? Dette forumet har 45 000 medlemmer, og klarte fint å plukke ut en ny gjeng med moderatører. Hvordan? De ba alle som ønsket å være moderator om å sende en PM til admin, om hvilke deler av forumet de ville moderere . Så enkelt var den jobben gjort - alle som søkte ble lagt i moderator gruppen (Deriblant jeg... :wink:) Var bare ca 10 som søkte, og alle var litt etablerte i forumet. Forløpig har det ikke vært noen problemer eller klager på oss - selv om vi har innført ganske harde regler for warez og slikt (som har vært ganske slappt før). Klager har jeg forresten aldri sett noe til på det forumet før heller. Er aldri noen som klager på noe! På hw.no skaper jo en liten feil hos en moderator en klagestorm, og 10-siders diskusjoner. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 offtopic: et spørsmål til moddissene: Hvis en bruker blir utestengt for å mene noe annet enn det modissene gjør (som kan skje (frykter dette da jeg deltar i en annen tråd om "hl2 i dagbladet")) vil da moddiser informere om at denne brukeren har "ferie" i alle "aktive" tråder denne brukeren deltar i? videre lurere jeg på om : hvis du pm'er en person som er på "ferie" vil du da få beskjed om at denne ikke kan svare pga nettopp "ferie" ?? Må bare legge til at jeg er overrasket over hvor mange brukere dette forumet har, har dere noen tall over aktive brukere også? Bare lurte, fordi en kompis av meg har et firma som henvender seg til det private marked og han skryter av over 4 millioner (!!!) registrerte kunder bare i Norge (han bruker da norsk folkeregister som kundedatabase) Dette innlegget er ikke ment frekt, men jeg setter det litt på spissen... Lenke til kommentar
EC Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 offtopic: et spørsmål til moddissene: Hvis en bruker blir utestengt for å mene noe annet enn det modissene gjør (som kan skje (frykter dette da jeg deltar i en annen tråd om "hl2 i dagbladet")) vil da moddiser informere om at denne brukeren har "ferie" i alle "aktive" tråder denne brukeren deltar i? Nei. Eneste gangene det skjer er i den tråden som fører til avgjørelsen om utestengning. I det nye forumet vil dette sannsynligvis opphøre, kanskje med unntak av de groveste tilfellene (som vil bli annonsert offentlig til skrekk og advarsel). Det er en av de tingene vi må avklare internt. videre lurere jeg på om : hvis du pm'er en person som er på "ferie" vil du da få beskjed om at denne ikke kan svare pga nettopp "ferie" ?? Nei, ikke i dagens forumløsning. Vet ikke hvordan det er i det nye forumet. Må bare legge til at jeg er overrasket over hvor mange brukere dette forumet har, har dere noen tall over aktive brukere også? Bare lurte, fordi en kompis av meg har et firma som henvender seg til det private marked og han skryter av over 4 millioner (!!!) registrerte kunder bare i Norge (han bruker da norsk folkeregister som kundedatabase) Jeg er ikke sikker på hvor mange aktive brukere det er, men det er 9400 registrerte brukere som aldri har lagt inn noe i forumet (inkludert personer som nettopp har registrert seg). MAO. har vi 30.000 registrerte brukere hvor antageligvis minst 12-14 tusen er mer eller mindre aktive. 2231 brukere har 100 innlegg eller mer. Hvor skal vi sette grensen for aktive brukere? For øvrig er det i skrivende stund over 1,2 millioner innlegg i forumet. Kort sagt: vi vet ikke eksakt hvor mange aktive brukere vi har i forumet, men ovenstående tall gir en viss pekepinn. Dette innlegget er ikke ment frekt, men jeg setter det litt på spissen... Den er grei. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Er delvis enig og uenig med topic, det at posten "Post bilder av ditt kjølesystem" som faktisk inneholder så mye som tja 4-5 bilder, men har 174 svar ikke har blitt stengt er jo noe som motviser din påstand litt. Tror grunnen er at NOEN moderatorer ser forskjell på en god og en dårlig post. Når en post skaper glede og iver blandt forumsbrukerne bør det ikke ha noe å si om den er litt off topic. Tror noen moderatorer tar reglene litt for mye rett fra boka, ta reglene for det de er RETNINGSLINJER. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Jo men det står vel ingen steder heller at alle må poste bilder, det må jo selvfølgelig vere lov å diskutere bildene i en sånn post, så det synest jeg ikke var en relevant sammenligning. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå