AnonymDiskusjon Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Har begynt hos psykolog. Kom så over dette, som sier at psykologer er pliktige til å gi diagnose. Jeg ønsker ikke å få tildelt en diagnose, men søker hjelp til mine problemer som min lege ikke har kunnet hjelpe meg med. Min karriere krever at det ikke er psykiske plager som er uforenelige med det arbeidet som skal gjøres. Så jeg er litt bekymret for at en diagnose kan skape vanskeligheter for meg. Er det riktig at psykolog må sette diagnose, og kan den ha forskjellig gradering ut i fra hvor alvorlig det er? Anonymous poster hash: 4bf58...bb9 Anonymous poster hash: 4bf58...bb9 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) Er det riktig at psykolog må sette diagnoseNei. Redigering: Etter litt googling ser det ut som om det er pliktig å sette en diagnose. Men de harde fakta er at det ikke alltid er en diagnose som passer engang, og det er ikke alltid de setter en diagnose. Jeg tror ikke en diagnose kommer ut til din arbeidsgiver likevel. Endret 17. mai 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Psykologen må og skal sette diagnoser på psykiske plager. Det skjer kanskje ikke alltid hos privatpraktiserende uten driftsavtale, men de kan de de og. Din diagnose kommer ikke til de arbeidsgiver så fremt du ikke selv vil det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Vil ikke miste helseattest... Anonymous poster hash: 4bf58...bb9 Anonymous poster hash: 4bf58...bb9 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hvis det ikke er så alvorlig, kan du gå til en coach? Hvis det er så alvorlig er det kanskje best du mister helseattesten. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Vil ikke miste helseattest... Anonymous poster hash: 4bf58...bb9 Anonymous poster hash: 4bf58...bb9 Hvorfor skulle du hatt en helseattest når du ikke er frisk? Det gir ingen mening. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Nå vet man faktisk ikke om trådstarter ikke er frisk. Hele psyko-bransjen er jo bare babbel og generelt ødeleggende for mennesker som er litt vanskeligstilte mentalt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Dersom du oppsøker aktivt hjelp så skal det settes en diagnose på deg. For i utgangspunktet skal det ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Privatpraktiserende er ikke pliktige til å sette en diagnose i journalen, og det vil variere hvorvidt de gjør dette. Jeg ville bedt om at diagnoser ikke ble journalført. Endret 20. mai 2014 av Horten Market Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå