Gå til innhold

Får ikke Dusjet, skal på Date. krise.


asad

Anbefalte innlegg

Skru av varmtvannstanken! hvis du betaler strømmen.. for selv om vannet er kaldt, renner det endel kroner ut i sluken nå ;)

Du bør også stoppe vannet før du forlater kåken.

Men ta en titt under vasken. Hvis det er en passe stor blank metallklump ca 30 cm under blandebatteriet, så se om det er et spor for et flatt skrujern her. Hvis det er det, kan du bare vri den med klokka til den stopper. (på røret til venstre) Nå renner det ikke mer "varmtvann" i den kranen, og vannet blir varmt i løpet av kvelden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skru av varmtvannstanken! hvis du betaler strømmen.. for selv om vannet er kaldt, renner det endel kroner ut i sluken nå ;)

Du bør også stoppe vannet før du forlater kåken.

Men ta en titt under vasken. Hvis det er en passe stor blank metallklump ca 30 cm under blandebatteriet, så se om det er et spor for et flatt skrujern her. Hvis det er det, kan du bare vri den med klokka til den stopper. (på røret til venstre) Nå renner det ikke mer "varmtvann" i den kranen, og vannet blir varmt i løpet av kvelden...

 

 

Ser ut som du kan litt om rør :) Kan jeg få fiksa krana på egenhånd?

 

PS

Ser du har et bilde av Britney i avateren din, har du sett de nyeste bildene av henne eller? No-panties, :D -> :yes:

Lenke til kommentar

Hvis du vet hvor hovedstoppekranen er (hvis ikke, bør du overlate det til fagfolk) og du kan beskrive hvordan kranen ser ut, eller aller helst et bilde, så kan jeg komme med noen råd.

 

Og ja, jeg har sett "alle" bilder av Britney :wink: Noen av Esquire bildene (hvis det var de du tenkte på) likte jeg riktignok ikke, men det er en annen historie...

Lenke til kommentar
Jeg restarta kranen, men det funka ikke, får opp feilmelding :

 

water_supply error 0x0000000  

 

:lol:  

Tiden begynner å bli knapp.

 

Finn en stor sinna tang og dra til. Du klarte jo å slå den på. Hvis ikke, la det renne slå av varmtvannsbeholderen og sjekk med noen som kansje har litt mer peil .. no offence

Lenke til kommentar
Vel, det er fortsatt håp! Jeg kan legge opp detaljerte tegninger av forskjellige kraner, hvis du kjenner en igjen, gi lyd, men som sagt, du må finne ut hvordan du stopper vannet først.

Men kom deg nå avgårde på daten nå! :D

Så tar vi vannet i morgen :yes:

 

Det høres veldig greit ut!

Jeg stikker innom forumet imorgen. ( jeg vet hvordan jeg stopper vannet)

Nå blir det date :D

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Verktøy: et flat skrujern, en stor skiftnøkkel, eller en vannpumpetang, eller rørtang, og en nål eller lignende spiss gjenstand.

 

Steng vannet.

 

Det som har skjedd såvidt jeg har forstått, er at kranen har kilt seg på en eller annen måte :shrug:

Clipboard02.jpg

Clipboard01.jpg

 

Hvis kranen ser ut som på det første bildet, singel eller combination compression faucet, må du av med pyntelokket (bruk nålen f.eks) så må du skru løs skruen under lokket. Ikke mist den i vasken. Nå kan du dra håntaket rett opp. Det er mulig du må rugge litt på det. Under her finner du en stor "mutter" (packing nut) Sett skiftnøkkel på den, og vri den ørlite mot klokka. Sett så på håntaket løselig, og se om du kan stenge kranen nå. Hvis ja, skru packing nut tilbake der den omtrent var, skjekk at kranen ikke går tregt. Hvis den gjør det har du nok strammet litt for mye. Sett så håntaket på løselig. Sett på vannet, og se om det er tett. Hvis ja, gratulerer :D, hvis nei, stram packing nut litt til.

Når du monterer håntaket, vil du se den passer i mange "posisjoner", sett det slik at det stemmer overens med den andre kranen.

 

Er kranen "enhånds" som på det andre bildet, er det egentlig stort sett samme prosedyre. Her er ofte pyntelokket i front. Sprett det av. Ut med skruen, og dra håntaket rett opp. Under her vil du finne en stor mutter, (packing nut nok en gang) på toppen av spout housing. Hvis den er løs, skru den til, stram moderat. Sett håntaket på, og skjekk om du klarer og stenge/bevege det. Hvis ja gratulerer :D, hvis nei, løs mutteren litt, og se om du nå klarer og bevege håntaket. Sett vannet på, og skjekk om det er tett. Hvis ikke, stram mutteren litt. Her må du også sette håntaket på "rett vei" slik at det går like langt til høyre som til venstre.

 

Begge disse prosedyrene kan du faktisk gjøre med vannet på! - så lenge du aldri skrur packing nut helt løs. Men skulle det skje noe, at mutteren brister, eller at du skrur den for langt ut, så har du plutselig veldig mye vann og ta hånd om. Så i utgangspunktet anbefaler jeg den stengt nå man holder på med dette.

Funker ikke noen av rådene, og du må dypere i materien, ring en rørlegger.

Er alt dette gresk, du ikke har verktøyet osv, ring en rørlegger.

 

Og merk, jeg er bare selvlært, så hvis du f*cker til noe, så ikke skyld på meg :oops:

Lenke til kommentar

Etter all responsen og alle gode forslag- ( :som forresten var

- dra å dusje hos naboen,

- lide meg gjennom et iskaldt bad ( med fatale konsekvenser :lol: )

- koke opp vann og skylle vekk såpen med klut

- feste en hageslange der dusjen sitter og kjøle meg ned etter å ha brukt glovarmt vann fra springen først, hvis jeg forstod det riktig

- Big brother opplegget, dvs.blande vannet fra springen og dusjen

- Dra til nærmeste idrettshall og dusje

- Slå krana ”av og på igjen”

- Kline til krana med en tang eller liknende

- Dra på date såpet inn )

-Føler jeg at jeg skyldere en beskrivelse av hvordan kvelden utartet seg :lol:

Jeg må først si at dette har vært en meget uheldig kveld for meg!

Det eneste jeg ville var å få dusjet, det er f*** meg ikke for mye å be om!

 

Rundt kl halv sju bestemmer jeg meg for å ta meg en dusj. Etter et kjapt besøk på toalettet skulle jeg vaske henda. Jeg skrur på både kaldt og varmt vann, vasker hendene og skrur igjen det kalde vannet , for å så skru igjen det varme. Til ingen nytte. Så , etter å ha funnet ut at det var varmt vann som rant fra krana ( på en ganske smertefull måte ) , fikk jeg min bekreftelse på at kranen hadde låst seg. Greit tenkte jeg. Jeg kan fortsatt ta meg en dusj, og fikse problemet etterpå. Jeg går inn i dusjen , skrur på både varmt og kaldt vann som jeg alltid pleier og finner ut at vannet er lunkent. Dette fikser jeg , sier jeg til meg selv. Jeg såper meg inn og hele pakka, men innen jeg er ferdig er vannet ISKALDT og ikke lunkent lenger.

 

Jeg frøs fra før av ( det har seg slik at når jeg sover på ettermiddagen, fryser jeg skikkelig når jeg står opp, jeg vet ikke hvorfor men sånn er det bare) siden jeg hadde sovet i noen timer, så jeg taklet ikke å dusje ferdig i _iskladt_ vann. Fikk litt små-panikk der og da, så jeg ringte noen kompiser for å spørre om de vet hvordan jeg kan fikse krana. Det visste de ikke, og istedenfor råd, ble jeg dissa og ledd av. Eneste utveien da var å spørre på forumet, jeg forventet ikke å få noe særlig respons, men skitt au.

 

Kledd i håndkle,halvnaken, såpet inn skriver jeg innlegget og venter på svar. Første to forslag , som gikk ut på at jeg skulle dusje ferdig i iskaldt vann , måtte jeg takke nei til. Så kom en del andre forslag, som nevnt ovenfor. Min hygieniske tilstand ble vurdert, og jeg fikk slengt i trynet : ” Er du så fordømte svett og illeluktende da? ”. hva skal jeg si :o . Tiden ble etterhvert knapp og jeg ble nødt til gjøre noe kjapt.

 

Jeg tenkte med en gang på naboen min, en snill eldre dame som jeg en gang lånte ketchup av. Jeg stikker og spør om jeg kan dusje hos henne. Med det samme kan jeg gi henne tilbake ketchupen, som til nå sikekkert har gått ut på datoen :shrug: *me thinks*. Jeg tar på meg en slåbrok, som var rosa ( tror jeg kjøpte den I fylla en gang, og hadde`n på meg på en bad-taste party) og stikker til naboen, med en ketchupflaske I hånda.

 

Jeg ringer på døra, kledd I rosa med ketchupflaske I hånda, og hvem åpner døra? Den eldre snille damen som jeg visste bodde alene? NEI. Hennes 22-25 år gamle datter, som forresten er Fin. Jeg kunne ikke tro det. Nesten som på film det der. Hun så på meg , spurte hva jeg ville og smilte. Jef fikk litt noia, så det eneste jeg klarte å få fram var “ her er ketchupen jeg lånte for noen måneder siden”, så stakk jeg uten videre forklaring. Hun tror nå sikkert at jeg er den verste tullingen. Konklusjon: dusje hos naboen? Nei.

 

På dassen merka jeg at det ikke lenger var varmt vann som rant fra krana, det var iskladt det og.. ( åja, glemte å legge til, før jeg stakk til naboen tok jeg hammer med en sokk utenpå og dengte løs på krana, noe som resulterte i at hele greia ble løs som pokker mens selve varmtvanns “håndtaket” ikke rørte seg en millimeter!) – nesten så jeg fikk lyst til å avlyse daten, men det hadde vært litt drøyt. Så jeg ringte dama og sa at blir litt forsinket fordi “jeg ikke fant husnøkkelen, og må lete etter den”. Hun sa det var greit, bare jeg ikke kommer altfor seint. Neida, jeg kommer “så fort jeg finner nøkkelen”.

 

Ingenting annet å gjøre enn å koke opp litt vann og blande det med kalt vann. Jeg satte på en svær kaserolle med vann og lot den stå på 6-7 min, mens jeg fant fram klær jeg skulle ha på meg. Plutselig luktet jeg noe svidd, og det viste seg at jeg skrudde på feil plate, så kaserollen som jeg brukte til å dampe poteter dagen før ble ganske så svidd fordi vannet hadde fordampet. Dette er helt sant, jeg kødder ikke. *uflax DeLuxe*

 

Til slutt ga jeg ******, tok meg en pils, stilte meg I dusjen, og skrudde på vannet. Som var iskaldt. Dette var ikke et vakkert syn… jeg løp fram og tilbake og skreik mens jeg fikk skyllt av meg såpen. Visse ting krympet, sammen med selvverdigheten min.

 

Jeg fortet meg som f*** og etter 15 min var jeg påkledd of klar til å stikke!hehe, ironisk nok sleit jeg I 5 min med å finne nøkkelen til leiligheten, lol. Disse 5 min var nok til at jeg måtte beine for å rekke toget, men jeg rakk det faktisk.

 

Dette var en slags blind-date, jeg har sett dama før , men bare på bilde, vi ble visst kjent I russetiden men jeg husker ikke den kvelden, hehe;

 

Jeg så henne på stasjonen, hun var dritfin, lange bein , svære pupper langt blondt hår

- men så våknet jeg og toget var framme på Oslo S , hehe :D

Vi møttes på en pub I nærheten, jeg beklaget forsiknelsen min, men *finner man ikke nøklene , så finner man dem ikke*. Hun var forresten pen, though litt sånn Big-booty. Etter den 5. pilsen ble hun bare fine-booty. Vi satt og prata nesten hele kvelden, og etterhvert som jeg var brisen fortalte jeg henne hvorfor jeg egentlig ble forsinka, siden jeg ga f*** der og da :D hun syntes det var søtt at jeg stressa så mye for å gå ut med henne. Hehe. Angrer at jeg sa det nå… Jeg kom ikke forbi 1.base, men jeg er glad det ble som det ble ( den kalde dusjen gjorde meg ikke godt :oops: )

 

Det ble en Litt Lang post , hehe, men jeg skyldte det dere etter alle gode forslag. Lurer på hvor mange har giddi å lese alt dette :wink:

Thx for support :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...