kristianisabella Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Noen som vet hvordan man løser den vedlagte filen....? Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 a) h(10) c) h(x) = 4 Jeg trenger framgansmåten er du snill, fasiten har jeg å :-) Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) a) Du bytter ut x-en i funksjonsutrykket ditt med 10, også regner du det bare ut! Helt enkelt =) Brukt lommeregner. Regner med at dette er del 2 oppgave. c) Sett opp funksjonsutrykket og sett = 4, nå har jeg ikke tid til å se hva funksjonsutrykket ditt er. Men f.eks. h(x)=ax^2 + bx + c Sett ax^2 + bx + c = 4 Også løser du den som en vanlig likning. Siden dette er ett tall, så flytter du 4 over til venstre side, også får du en ny annengradslikning som du enten kan løse på lommeregner eller regne ut ved hjelp av abc- formel. Hvis oppgaven sier finn, bestem - så kan du bruke lommeregner eller finne på grafen! H(x) = 4 er det samme som å finne hva x er når y=4. Siden du tegner en graf i b), så ville jeg ha funnet svaret fra grafen min, men samtidig dobbeltsjekke på lommeregneren om det er riktig. Hvis oppgaven sier : regn ut, så regner du ut =) Endret 17. mai 2014 av Futuredoctor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå