Gå til innhold

Må ha ny dress, hva velger en, hvor og pris?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvordan det har skjedd, men jeg har klart å rote bort dressen min, begge to faktisk.

 

Nå er det jo for sent for i dag, men til uken skal det kjøpes inn ny dress.

 

Jeg ønsker ikke å bruke så mye på dette, men vil samtidig ha en skikkelig dress.

 

Lite informert som jeg er så lurer jeg dermed på hvor en går for å kjøpe dress. Om en kun skal ha en dress, hvilken type og farge på dressen som er anbefalt da og hvor mye jeg må ut med her. Får jeg bukse, jakke og skjorte til 4000?

 

Om jeg kjøper inn to stykker med en gang, hvilke typer går jeg for da, farge osv?

 

Håper noen av dere eksperter her kan komme med noen gode forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får i alle fall bukse og jakke til 4000. Skal du ha én (og det skal du. Ingen vits å kjøpe to om du ikke går veldig ofte i dress, og det gjør du jo tydeligvis ikke. Legg heller litt mer penger i den ene da) så bør den være marineblå, enkeltspent og med to knapper. Ellers bør den sitte så godt som mulig, hvilket vil si at den øverste av de to knappene sitter relativt nært navlen din (maks 1-2 cm høyere) og sitter godt på skuldrene dine, og at den henger pent uten å bølge noe sted.

Lenke til kommentar

Glimrende, tusen takk for svar :)

 

Nei jeg går ikke i dress spesielt ofte, det har du helt rett i. Har seks faste dager i året. 17 mai, julaften, nyttårsaften og tre julebord. I tillegg så dukker der jo opp en begravelse, konfirmasjon eller dåp en gang i blant.

 

Hva menes med enkeltspent, og hvorfor anbefaler du marineblå fremfor svart, grå eller hva farger en nå velger? Er det bomull, ull eller annet stoff som er bra?

Lenke til kommentar

Ull er det eneste fornuftige til helårsdresser. Enkeltspent vil si at den har én rad knapper, ikke to (tenk gamle menn med sigar). Til ditt bruk høres det virkelig ikke nødvendig ut med to. Marineblå fordi svart er stygt når det ikke er helt mørkt. Og selv da funker marineblå like bra. Grått kan være pent det også, men marineblå er safere og mer anvendelig, f. eks. i begravelse.

Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker ikke å bruke så mye på dette, men vil samtidig ha en skikkelig dress.

 

Brukt?

Det er umulig å få skikkelig ny dress uten å bruke skikkelig med penger.

Njaa, det er vel mulig å få en helt ok dress uten å betale så voldsomt mye penger. F. eks Suits Supply selger jo dresser til ganske lave priser, og de vil nok være bra nok for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Jeg får sikkert en dress jeg er fornøyd med til mitt bruk uten å bruke 10 000 kroner på en dress, så fint om dere kan ta diskusjonene om dresser som er helt urealistisk for min del ett annet sted frem til jeg kommer i mål her :)

Å kjøpe dress på nett får neste bli dress nummer to. Sikkert en del å spare, men når jeg ikke aner hva jeg skal se etter så er det gjerne greit å få litt hjelp i fra en selger underveis. Blir vel en tur innom Dressmann og House of Singles i løpet av kommende uke tenker jeg.

 

Jeg trenger også skjorte og slips til dressen, noen kombinasjoner som passer fint til marineblå dress som dere vil anbefale? :)

Lenke til kommentar

House of Singles skal visst være ok til prisen. Dressmann er jeg mer skeptisk til, men de har vel noen dresser i 100% ull til rundt 2000, hvis du absolutt må handle der. Bor du i Oslo kan du også prøve å sjekke ut Menswear.no ( høres ut som en nettbutikk, men de har fysiske butikker på Majorstuen og Tjuvholmen, ihvertfall).

Lenke til kommentar

I Bergen kan du prøve å sjekke ut Hans H og Scabal også, selv om jeg mistenker at det fort vil gå over budsjettet ditt. Volt kan muligens også ha noe. Tror jeg ville satset på House of Singles, hvis jeg var deg.

 

Angående skjorter og slips så bør du kjøpe en hvit eller lyseblå skjorte (hvit hvis du ikke har det fra før). litt vanskelig å tipse konkret om slips, men det er vanskelig å gå feil med marineblått eller vinrødt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kom aldri noen vei her jeg, men nå har jeg ikke noe valg lengre og må få handlet før helgen.

 

Første anledning den skal brukes blir dessverre begravelse. Vil marineblå dress fungere i begravelse, og hva fargevalg velger en her på skjorte?

 

Ser jeg trenger sko også, er det rund tupp som gjelder her, og sorte sko?

 

Blir mye elementære spørsmål her, men jeg eier ikke interesse for å gå i dress, og har dermed aldri brydd meg tidligere. Når det først skal kjøpes inn nytt vil jeg gjøre det skikkelig, så håper på gode svar her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...