KnutIvars Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei! Jeg har klokket mitt kort opp til 491/371 og fant ut at det ikke var nok. Siden det stoppte her, forsøkte jeg å sette på ekstra kjøling. Har mekka kjøleribber i helga og satt de på, MEN får bare et par ekstra MHz på core!! Går jeg over 495, så flipper det i 3DMark03. Går jeg over 371 på minne, får jeg en god del artfakter i 3DMark03. Burde jeg ikke klare mer?!? Skal teste på spill og sånnt utover kvelden. Se her: http://www.dethzaint.myip.org/PC/PC.html så dere får se hvorfor jeg er skuffet, for det er noen svære ribber! Artic Silver 3 er på plass og Artic Alumina Thermal Compound (lim) er brukt. Why!??! Lenke til kommentar
kevral Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Core kan jeg ikke svare for, men rammen er jo bare garantert til 330 da. 371 er ikke gærent; der fikk jeg artifacts. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ingen kort er like, og de klokker heller ikke likt, det er i allefall sikkert! (522/372 her) Minne kan du nok være fornøyd med, men core var jo kanskje litt vanskelig. Jeg vet ikke hvor mye det har og si, men prøv litt forskjellige drivere, og øk volten på AGP porten til 1,55 (hvis den ikke allerede står der) Men en ting er i allefall sikkert, du hadde noen snasne ribber der! Pent arbeid Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvorfor ikke ta en liten voltmodd på gpu?!? Klarer du nok glatt 550mhz+ etterpå Her er en post om hvordan du voltmodder kortet ditt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du kan jo feste en 80mm vifte under kortet i stedet for den sapphir greia Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Ingen kort er like, og de klokker heller ikke likt, det er i allefall sikkert! (522/372 her)Minne kan du nok være fornøyd med, men core var jo kanskje litt vanskelig. Men en ting er i allefall sikkert, du hadde noen snasne ribber der! Pent arbeid Hvordan har du klart 522? har du ekstra kjøling? Er jo relativt fornøyd da, men det var bare litt kjipt etter de timene med meg, vinkelsliperen og en stor PIII kjøleribbe, så duger det bare til 2-3 MHz ekstra...... Takker for skryt ang ribbene.... hehe... ganske fornøyd selv om jeg så må si det... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hm, nei, jeg har ikke rørt kortet. Alt originalt. Det er endel som har ennå høyere core...(Nå føler du deg sikkert bedre ) Men som sagt prøv 1.55 på AGP. Det er faktisk default på mitt HK Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har du planslipet blokka før du limet den på? Jeg prøvde å bruke Artic Alumina på mitt gamle GF4 kort. Jeg limte på en Coolermaster ribbe til AMD XP .. men det hjalp ikke stort. Klarte kun 3-4Mhz mer på core. Når jeg litt senere klarte å svi det kortet så satt jeg det kjøleribba i skruestikka hjemme, og røsket kortet av. Da fant jeg fort ut hvorfor jeg ikke hadde kommet lenger.. ribben var ikke helt plan, og i tillegg så hadde ikke limet flyti ut skikkelig. Dette til tross for at jeg la en del vekt på når jeg limet det. Artic Alumina limet er nok litt for seigt og tyktflytende til den slags bruk. Til ramsinks så funker det fint siden det er mye mindre varme som skal overføres. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 På GPU har jeg Artic Silver 3. Alt er slipt. Forresten.. hvilket program bruker folk å klokke radeon med? har det noe å si? Lenke til kommentar
jern Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg regner med at det er lim du har brukt til å feste kjøleribbene på brikkene, hva slags lim har du brukt? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! ... og Artic Alumina Thermal Compound (lim) er brukt. .... skrev jeg i den første posten. Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har ikke klart å få kortet mitt over 484/351 1.6v Noen som har noen tips, hvis jeg prøver å sette core høyere henger 3Dmark01 seg midt i testen, hvis jeg setter mem noe høyere får jeg artifacts. Har jeg nådd grensen eller er det noen lure trix som bør prøves før jeg legger fra meg tanken om enda litt bedre ytelse. Har ett NF7-S kort med Barton 2500+ @ 227x10 = 2,27ghz CPU temp ligger på 47 ved idle og rundt 52 på load. kabinett tempen er 27. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 KarateK|d: Du har nok muligens nådd grensen ja... er det fireblade edt du har? Prøv med ekstra kjøling. Dette med volt ... eh... ser ikke ut som om jeg kan stille det på mitt ABIT hovedkort. (KG7-RAID) En annen ting: Jeg har slått PÅ VPU Recover. Kan dette føre til at jeg ikke får klokke høyere? At det krasjer? Noen som vet om dette har noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå