CruellaDeVille Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 jeg lager et påmeldingsskript, som sender ut bekreftelses- og påmeldingsepost vha mail(). Det går fint å sende, men ved mottak går alle mail i spam i gmailen og jeg får beskjed om at dette trolig er et phishing-forsøk. Jeg har googlet litt, og delvis konkludert med at det har sammenheng med headers som jeg sender med. Min ser slik ut: $headers = 'From: 1.Florvåg speidergruppe <[email protected]>' . "\r\n" . 'Reply-To: [email protected]' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); Denne har jeg brukt før, uten at phishing-advarsel har kommet. Men nå får jeg bare feil. Noen som har noen forslag? Selve mailsendingen ser slik ut: $pamelding = mail($to, $subject, $melding, $headers); $bekreftelse = mail($fepost, 'Påmelding mottatt for '.$navn, $bmelding, $headers); Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Du kan prøve å bruke PHPMailer i stedet for: https://github.com/PHPMailer/PHPMailer Har ett skript på jobben som sender meg noen varsler til gmail kontoen min, og de går igjennom fint. Der setter jeg følgende (html kan byttes ut med plain): $headers = 'MIME-Version: 1.0' . PHP_EOL. 'Content-type:text/html; charset=iso-8859-1' . PHP_EOL. 'X-Mailer: PHP/' . phpversion() . PHP_EOL. 'From: ' . $from_email . PHP_EOL. 'Reply-To: ' . $from_email . PHP_EOL. 'Return-Path: ' . $from_email; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå