Gå til innhold

Feilprosent på mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men tellemetoden og slikt har vesentleg med kva resultat som kjem ut.

No er vel SE dei einaste som har lagt med ekstra funkjsoner i dei forskjellige softwareoppdateringane. Ny software--> nye funksjonar, mens siemens legg softwaren ut på nettet (geni-strek!)

Slike forskjeller kjem ikkje med i statestikken. Dermed blir det gode tilbudet med nye funskjonar sjåande ut som at telefonane ikkje held mål.

Og brukarskader var lagt inn i feilstatestikken, så kunste display/deksler/antenner o.l som er brukarfeil ligg inne som produsentfeil.

Ikkje akkurat god statestikk, og det er det eg ville sette fokus på.

Ein del utanforliggande faktorar og dårlig oppsett av statestikken gjer at den om ikkje er heilt feil, så er den langt ut på jorde.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Mobil Freak: Trond Berntsen jobber absolutt ikke for SE det var derimot han som la frem denne "stattestikken".

 

Angående SW opgradering: Itavisen skriver det at mobil selgerne har vanvittig mange forespørsler om dette uten at det er noen spessiele feil, de vil med andre ord oppgradere telefonen, ikke reparere den (det blir dermed også feil å si at bare 1% oppgraderer telefonen). SW oppgraeringer bør heller ikke være med i en stattestikk når man ikke kan få med sw oppgraderingene til alle selskapene (som Siemens).

 

Og tilslutt for de som ikke viste det: R600 er ingen SonyEricsson (det er en vanlig ericsson)og har dermed heller ingen ting i en slik stattestikk å gjøre.

 

Molna: Smaker kamelene godt?

 

Du har vel oppdaget at Molna er selektiv til hvilke tråder han svarer i ? Han svarer aldri på et innlegg, der noen har påvist at han har tatt feil, mao at han må svelge en kamel.

Lenke til kommentar
Han svarer aldri på et innlegg, der noen har påvist at han har tatt feil, mao at han må svelge en kamel.

 

Har enda til gode å se at noen har påvist at jeg har tatt feil :-)

Dessuten har jeg ikke vært inne i denne tråden på noen dager, siden jeg synes den er blitt litt uinteressant :)

Lenke til kommentar

Hmmm, min feil at jeg ikke så det! :oops:

 

 

Men du er enig i at det skyldes mye softwareoppgradering og sånn, eller? Dessuten så mener jo et større flertall at den realistiske feilprosenten, altså der hvor det er et stort problem, ligger mye lavere, omtrent mellom 10 og 5 %.

Lenke til kommentar
Neste onsdag (for de som husker så lenge) skal FBI på NRK ha en sak om kvaliteten på mobiler.

 

Sendte en mail til NRK og spurte dem om det jeg, fikk aldri noen gang svar. Tydelig at de ikke tar mye selvkritikk, men man blir vel kanskje sånn av å ha hatt monopol for lenge ;)

Lenke til kommentar

Molna:::: Jobber du i bransjen, og kan med händen pä hjertet si at feilstatistikken til SE virker sannsynlig? Og du: at det stod respekt av at det var lite feil med A55? Er det en telefon det har värt mye feil med, sä er det den! Samt A50. Jeg er ogsä innenfor "bransjen" sä har erfart, at de rimeligste fra siemens ikke holder mäl. Mye feil med T610? wrong again!

Lenke til kommentar

Og til den artikkelen dere i Amobil har skrevet, mä jeg si meg helt enig med all kritikk av den! Dere kan ikke kontakte Telefast, det er helt irrelevant! Og Spaceworld selger for lite, det er helt korrekt, og snakke med Sony Ericsson?? Det blir jo det samme som ä spörre en baker om han baker därlige boller. Nordialog er greit, men dere kunne ogsä gätt litt mer inn pä spesifikke kjeder som ligger "under" nordialog. Og sä kunne dere med fordel har undersökt med Telehuset/ telebutikken, og andre butikker, samt verksteder!!

lykke til neste gang, sier nä jeg... :roll:

 

PS: Hvor mange her inne er i "bransjen"?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Sett fra et metodisk synspunkt var dette selvsagt ikke noen måte å fastslå om tallene fra NRK var korrekte eller ikke, noe som ville krevd adskillig mer arbeid og innsats fra vår side, men så var heller ikke dette formålet med artikkelen.

 

Tanken her var å måle stemingen blant sentrale aktører i bransjen rundt Dagsrevyens vinkling, der man "fastslo" at halvparten av Sony Ericssons telefoner må til reparasjon innen ett år. Som det i etterkant har blitt bekreftet fra flere kilder, var dette en sterkt overdrevet og unyansert påstand, men heller ikke her har man gjort annet enn å sitere sentrale aktører i bransjen.

 

http://www.itavisen.no/art/1302082.html

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7190&sid=1

 

Er forøvrig spent på hva FBI avdekker i onsdagens reportasje, tror nok man vil moderere seg litt i forhold til tidligere uttalelser.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jobber i EXPERT-systemet (langt oppe) og har en kommentar til feilprosenten på mobiler. Tallene som ble presentert på NRK MÅ tas med en eller helst flere klyper salt. Det ser ut til at det kun er EN person her hos Expert som går god for disse tallene er konstruert. Alle oss andre har fått munnkurv.

Mer kan jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Molna har ennå ikke kommet med noe fornuftig på dette forum, og det er jo ikke vanskelig å forklare hvorfor. Han e jo så akterutseilt at har kun går for mixmasterprodusenten Siemens sine produkter.

Hadde du vært en oppegående kar i bransjen så hadde det vært mer nyanserte innlegg du hadde kommet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...