Gå til innhold

Feilprosent på mobiler

Anbefalte innlegg

Reprasjon er å reparer noe som er ødelagt, var ikke noe feil på de jeg har oppgradert. Oppgradering er en service som jeg ikke synes burde være med i en slik fremstilling. (Nå vet jeg jo ikke om det er det heller da)

Enig i at det er noe crap at alt blir slettet når man oppgraderer, men man kan jo ta back up da..

Skjønner ikke at du kan mene det. F.eks hvis softwaren i bilen min gjør at den ikke går, men kan fikses med en oppgradering. Vil du ikke være enig om at det var en reperasjon.

For kunden er det revnende likegyldig om det er bare programvare eller en kondensator det er feil på. Syns softwareoppgraderinger skal telles med.

Når det gjelder siemens og egen oppgradering av software så tror jeg ikke det teller så mye. 90% av de som plages med software leverer den inn uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i byen idag og flashet telefonen. Ville syntes det er rart hvis det teller under feil og reperasjon, men syntes det er merkeligere hvis det faktisk stemmer at halvparten av SE-telefonene er full av feil!!! :o

Hvis førstnevnte stemmer, at flashing gjelder som reperasjon, så er det ikke rart at Siemens kommer godt ut.

Lenke til kommentar
Klart jeg er enig i det bil eksemplet ditt. Hvis bilen ikke funker er det jo noe galt, men det er jo noe annet.

Når jeg har oppgradert mine telefoner har det ikke vært noe feil med dem, synes da det er feil at det skal telle under feilprosent.

Kan være enig i det. Men hvorfor flashe hvis alt er i orden?

De fleste blir flashet pga av feil.

Dessuten hvis det blir flashet på verkstedet direkte så vil det ikke komme med i statistikken til kjedene da det ikke vil være mottat som service via deres Elguide system.

Lenke til kommentar

Jeg flashet fordi enkelte her inne sa at det gjorde at ordboken ble raskere. Er ofte derfor at oppdateringer kommer, fordi det gjør programmet eller enheten raskere, eller fordi det legger til noe nytt eller forbedrer det.

Det at man må flashe for å få et produkt som fungerer er egentlig ganske seriøst, og burde være unødvendig. Men mobilprodusenter har en tendens til å slippe produkter som rett og slett ikke er ferdig.

Lenke til kommentar
Jeg var i byen idag og flashet telefonen. Ville syntes det er rart hvis det teller under feil og reperasjon, men syntes det er merkeligere hvis det faktisk stemmer at halvparten av SE-telefonene er full av feil!!! :o

Hvis førstnevnte stemmer, at flashing gjelder som reperasjon, så er det ikke rart at Siemens kommer godt ut.

Det med flashinga som argument for at siemens kjem så godt ut er ikkje noko argument i det heile! Kor mange vanlege forbtukarar gidd å flashe telefonen sin? Det er ikkje mange. Ein får kanskje inntrykk av det her på forumet, men nå representerer ikkje folk her gjennomsnittet. Siemens er kvalitet! :woot:

Lenke til kommentar

Det er nok billigtelefonene til Sony Ericsson som trekker opp feilprosenten. Jeg har hatt en del både Ericsson og Sony Ericsson, og både R380 og P800 har fungert feilfritt og tålt å bli mistet i bakken et par ganger. Derimot var det ikke ende på problemene med min T65, som jeg til slutt kvittet meg med i ren frustrasjon. R600 virker etter hva jeg har hørt også som en slik "problemmodell".

Tror et annet problem SE har er at de ofte sender ut telefoner på markedet før softwaren er helt klar. Litt tålmodighet og litt mer testing hadde nok gjort utslag på feilstatistikken.

Det som virkelig overrasket meg var den ekstremt lave feilprosenten til Siemens. Dersom dette er riktig, blir min neste telefon en Siemens-telefon.

Lenke til kommentar

Telefast er jo bare en distributør som selger videre til mobil-butikker. Reklamasjons-saker har selvsagt ikke de noe med. Og folka i SonyE Norge sier selvsagt at dette ikke kan være sant...

Hadde dere hatt litt mer erfaring selv, hadde dere visst hvor mye problemer SonyE har hatt med mobilene sine i det siste (spesielt T610, selv om dere prøver å føre skylden over på andre modeller...). Når man jobber innen bransjen vet man litt mer enn når man går på skole :wink:

Artikkelen deres fremstår for meg som latterlig og et desperat forsøk på å prøve å få SonyE ikke til å se dårlig ut...

Lenke til kommentar

Vel molna, jeg tviler MEGET sterkt på at Sony Ericsson har 52% retur på tlefonenene sine, dette er nok en inkompitet type som ikke har gjort laksa si i statistikken. Det var som kjent problemer med de første T610 partiene, men ifølge forhandlere og andre utviklere jeg har snakket med har det ikke vært noe spessielle problemer med Sony Ericsson.

Regner forresten deg molna som inkompatibel her, du er en Siemens-fanatiker som bruker alle muligheter på å rakke ned på SE

Lenke til kommentar

Vi er faktisk nøytrale i forhold til produsenter, imotsetning til *host* visse andre her inne. Syns artikkelen ga et godt syn på hva de andre distributørene mener samt hva andre butikker mener.

Snakket med telebutikken. De kjente seg heller ikke igjen i de tallene. Vet ikke med telehuset, men vil gjerne vite det.

Lenke til kommentar

Vel Raptor, dette er tall bekreftet av både Expert og Elkjøp, så de stemmer nok. Også flere i mobil-bransjen som erfarer det samme.

Tungt å svelge for deg som sikkert er SonyE-fanatiker, men slik er det nok. Hvis det korrekte tallet er 30% så er det uansett uakseptabelt høyt.

Lenke til kommentar

Du holder deg ikke helt objektiv her Molna. For det første har vi ikke kun ringt til distributøren Telefast, vi har også ringt til forhandleren Spaceworld, produsenten Sony Ericsson og forhandleren og reparatøren Nordialog. Samtlige av personene vi har snakket med hos disse har stilt seg meget skeptiske til tallene, og en sentral person i markedsavelingen hos Telefast kunne blant annet fortelle at han regnet med at "noen skulle få lov til å forklare seg snart" og at påstandene fra Elkjøp hørtes meget urealistiske ut.

Skal ikke utbrodere om vår egen erfaring, men når fire forskjellige kontaktpersoner i fire forskjellige deler av bransjen med sin kompetanse og erfaring stiller seg skeptiske til tallene fra Elkjøp og Expert er det grunn til å rope varsko.

Forøvrig har vi ingen som helst interesse av noe "latterlig og desperat" forsøk på å redde skinnet til Sony Ericsson, vi prøver bare å sette spørsmålstegn ved en pretensiøs og unyansert fremstilling i Dagsrevyen som flere enn oss har stilt seg meget undrende til - slik lengden på denne tråden også viser.

Lenke til kommentar
Burde jo vært mulig å gjøre en skikkelig vitenskapelig undersøkelse på dette her, ikke kun på produsent-nivå, men på modell-nivå. Kunne vel vært et bra prosjekt for dere i amobil?

Ikke dum idè, men et stort prosjekt. Vi skal ihvertfall ta det til ettertanke!

Lenke til kommentar

vi prøver bare å sette spørsmålstegn ved en pretensiøs og unyansert fremstilling i Dagsrevyen som flere enn oss har stilt seg meget undrende til

Spør deg selv:

Hvor godt kjenner du mobil-markedet og bransjen generelt.

Hvor godt kjenner en sentral person i Telefast markedet nede på grasrota.

Hvor godt kjenner en person i SonyE (eller Siemens for den saks skyld) markedet og brukerne.

Hvorfor Expert skulle lyve om dette (noen som helst logisk grunn for det?)

Hvorfor skulle også El-Kjøp lyve om dette.

Osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...