Gå til innhold

Feilprosent på mobiler

Anbefalte innlegg

Hmm, så nettopp på NRK.

Folk sier at Nokia er håpløs?

I følge Expert og Elkjøp ble jo over 50% av Sony Ericsson telefonene returnert innen et år.

Mens Nokia lå på "bare" 16%.

Og Siemens hadde en skremmende lav feilprosent... :o

Vel det sier jo bare hvor lite disse tallene er til å stole på, når Nokia ene gangen har feil på 50%, og så plutselig 16%.

Jeg nekter å tro at en feilprosent på 50% er riktig. (På hverken SE eller Nokia).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje at R600 spiller inn her. For den er det minst 3 feil på alle og de kjører vel bare stat på mottatte ordrer og deler på antall solgte mobiler.

Og f.eks når man må sende inn et parti med ny T65'er til oppgradering før de blir solgt så kan det også spille inn. Men Siemens er meget gode på feil.

Lenke til kommentar

Skulle likt å se tall for det Molna. :wink:

Ja, det er godt mulig at SE har høye tall, men 50%høres drøyt ut. Vet at R600 hadde en feilprosent på nærmere 100% de første månedene fordi GPRS-instillingene i selve telefonen ikke samstemte med Telenor og NetCom sitt nett. Har hørt at det også har vært mye trøbbel med T100, men ikke helt hva det har vært.

Lenke til kommentar

Min T610 var inne 3 ganger, så mulig den hjelper SE ned i søla. Den nye jeg fikk da min ble levert inn for tredje gang har det vært null problemer med.

Og nei - jeg er ikke en mobiltelefon-ødelegger. Jeg fikk faktisk beklagelse fra Sony Ericsson hvor det stod at jeg ikke hadde noe med feilene å gjøre og at produktet i seg selv var helt på hue. Til tross for at det var en typisk felles-unnskyldnings-mail fra SE ble jeg litt rørt. Litt søtt på en måte. At de faktisk innrømmer at produktet aldri skulle blitt solgt :wink: Hehe...

Lenke til kommentar
Når tallene er så høye som 50% begynner jeg å lure på hvorfor jeg ikke kjenner noen som har hatt sin telefon på verksted. I teorien skulle jo da halvparten av folkene jeg kjenner hatt telefonen sin på verksted... :shrug:

Alternativer:

1 Du kjenner ingen

2. Alle du kjenner har Samsung

3. Grunnen til 50% er at mange telefoner er inne flere ganger. Vil tro at hvis man var uheldig så ville det være mulig å få over 100%. F.eks vil nok samme testen kun på R600 gi over 100% feil.

Lenke til kommentar
Alternativer:

1 Du kjenner ingen

2. Alle du kjenner har Samsung

3. Grunnen til 50% er at mange telefoner er inne flere ganger. Vil tro at hvis man var uheldig så ville det være mulig å få over 100%. F.eks vil nok samme testen kun på R600 gi over 100% feil.

Alternativ 1 og 2 var feil. Jeg mente med det innlegget kun folk som har SE og Nokia.

Alternativ 3 høres litt feil ut det også.

Så vidt jeg husker sa de at "50% av alle mobilene de selger blir returnert innen et år." Da høres det ikke ut som om en telefon kan telle flere ganger... :roll:

Men hvis så er tilfelle blir jo målingene meningsløse, siden det er enkelt telefoner kan justere gjennomsnittet voldsomt.

Lenke til kommentar

Det er nok Sony sin feil. Før dei kom inn var Ericsson kvalitet. På den andre sida, utan Sony ville vel ikkje Ericsson vore involvert i handsettbransjen lenger.

Litt flåsete sagt, men faktisk har eg stort sett dårleg erfaring med Sony-produkt.

Lenke til kommentar

Oppgradering er jo på en måte reparasjon det også.

Har merket det godt her i firmaet at kunder med T610 har måttet levert mobilen på rep og etterpå maser de på oss om at det de installerte på sin T610 forsvant under oppgradering (nok et seriøst problem med SonyE, alt slettes ved oppgradering...). Nesten like moro hver gang å fortelle dem at vi ikke kan hjelpe dem, men at de heller må klage til SonyE..

Tallene er nok riktige de (selv om til og med jeg synes 0,6% er overraskende imponerende av Siemens :D ).

Dette må da være en sak for Amobil...? :wink:

Lenke til kommentar

Reprasjon er å reparer noe som er ødelagt, var ikke noe feil på de jeg har oppgradert. Oppgradering er en service som jeg ikke synes burde være med i en slik fremstilling. (Nå vet jeg jo ikke om det er det heller da)

Enig i at det er noe crap at alt blir slettet når man oppgraderer, men man kan jo ta back up da..

Lenke til kommentar

Min T68 var på service 4 ganger, og enda fungerte den ikke tilfredsstillende da den ble stjålet nylig. Mulig det bidrar til å dra SE ned i søla...

Ingen av de to Panasonic telefonene jeg hadde før det hadde noen gang noe problem, mens min Siemens SL55 derimot har elendig signalstyrke (i tillegg til at jeg har knust displayet). Saken er vel at disse moderne telefonene har store sjanser for å gå i stykker rett og slett fordi de har så mye mikkmakk både inni og utenpå.

Lenke til kommentar

Hmmm, ingen tvil om at SE har et problem der. Har ca 5 venner av meg som har T100, mens to av de har måttet levere telefonen til reperasjon. Et av problemene var at meldinger kom inn uten en lyd, og at den av og til ikke ringte. En av de hadde fått en R600 som erstatning mens telefonen var på verksted, og den var det enda mer feil på....

Snakket med noen som kjente til T100 sin reperasjonstatistikk og de mente at det var et større parti T100 som hadde 'grove' feil som de sa. Antar at dette egentlig er en feil mer med noen spesifikke telefoner enn at det er alle SE sine produkter. :-?

Molna: Skal se på saken, men jobber med noe annet nå. Tror btw ikke at du hadde vært så hypp på en slik nyhet om det var Siemens de 50% gjaldt! :wink:

Lenke til kommentar

Tror nok at noen modeller er mer populær enn andre, og T100 har vært plaget av problemer, noe som de tidlige T610ene også var. Er ganske sikker på at disse to telefonene står for mesteparten av salget til SE.

Btw, glemte R600. Denne har også vært en problemtelefon. Er blitt ganske mangen av dem her nå siden både Telenor og NetCom i vår kjørte kampanjer på modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...