geirjenssen Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Jeg brukte Home server 2011 par år og mener å huske at diskene ble behandlet annerledes enn Win7 og vanlig 2008 server. Det var f. eks ikke mulig å sette opp raid. Lenke til kommentar
filter100 Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) Da har jeg fått tilbake det tapte TUSEN TAKK for alle innspill.Det som løste problemet var Intel SetupRST programet.Aner ikke hvordan men den dukket opp som 3 tb unallocated disk i disk manager.Men nå ser det ut som på vedlagt bilde, hvordan skal e få slått sammen de 2 andre diskene slik at e tilsammen har 3 stk på 3 tb ??+ E vil gjerne bli kvitt stasjon D og slå den sammen med C siden dette er SSD os disken ?Bør jeg bruke et annet program en disk manager for å få dette til ?MVHStig T Endret 17. mai 2014 av filter100 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 hvordan skal e få slått sammen de 2 andre diskene slik at e tilsammen har 3 stk på 3 tb ?? Slett partisjon g, f, i og j i disk manager og opprett en ny partisjon på hver disk som bruker hele disken? Obs, sletting av partisjon sletter også innholdet på den! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Trenger jo ikke slette G og I. Det holder å slette F og J, og så utvide G og I. Lenke til kommentar
filter100 Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 Forsåvidt greit det, men det var det som skapte problemer i starten. Jeg trykkte delete volume i diskmanager og da fannt jeg den ikke igjen. Men jeg er mulingens inne på feil plass ? Jeg høyre klikker på "G" og får ikke opp alternativet slett partisjon bare delete volume. Diskene er helt tomme, har slettet mappen som lå der på alle diskene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) Tar lang tid? Det er gjort på millisekunder. Det er bare hvis man må flytte partisjoner at det tar lang tid. Disk Manager kan ikke flytte partisjoner, men det er ikke noe problem å utvide en parisjon. Cluet er at den ledige plassen er rett bak (på høyre side). "Delete volume" betyr 'slett partisjon'. Som sagt, trenger ikke gjøre det på G, men på F. Så kan du ta "Extend volume" på G. Men siden diskene er tomme så gjør det ingen forskjell. Endret 17. mai 2014 av Hårek Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Takler disk manager extend volume på C:? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Vil tro det. Dette er en 'lettvekts' operasjon, det påvirker ingenting av det som er i bruk. Lenke til kommentar
filter100 Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 Ok så e kan trygt ta delete volume på F ? Ikke led meg inn i trøbbel igjen nå, for det ver den knappen e trykkte sist og 2 tb forsvant Lenke til kommentar
filter100 Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 HeHe, YES fungerte utmerket, da er all 3 diskene på 3 tb slik e ønska det ! Nokk engan TUSEN TAKK for hjelpa Regner med jeg kan gjøre det samme på C - D ! skal bare flytte over dei tomme mappene fra D til G og gjøre det samme der så døper jeg om G til D etter på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå