fleur Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Tenkte å skrive på cv'n min hva jeg kan av windows7, Windows xp og Windows Vista. Har til nå skrevet meget bra både på win7 og win xp, men vet ikke hva de da forventer at man kan? Jeg har jobbet med feilsøking og feilretting på Windows-maskiner i flere år og vet stort sett hvor jeg finner alt. Har brukt Windows i årrekker i tillegg. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Generelt skal man ikke/trenger ikke skrive i detalj hva man kan, på en CV. En CV skal ikke være for lang. Skriv om utdanning og arbeidserfaring på området. Skriv slik at du svarer på stillingsutlysningen. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Nå har jeg fått veldig gode tilbakemeldinger på cv'n min fra folk som kan dette, er kun stikkordsform helt nederst. Hadde blitt glad om du kunne svart spørsmålet mitt, for jeg kommer til å ha det med på cv'n uansett Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det blir umulig for meg å svare på uten å lese stillingsutlysning. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 ok for dette er en generell cv, ikke til passet en spesiell stilling Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Da dropper du å skrive detaljer, men jeg ville nevnt en linje som sier at jeg har god/meget god kjennskap til systemer som Win7, Vista, XP osv hvis noe av dette er nevnt i utlysningen. Om ikke, ville jeg bare skrevet at jeg er god/meget god i aktuelle datasystemer som brukes som f,eks Windows 7. Arbeidsgivere er vel mer ute etter kunnskap på servernivå, samt nettverk, webdesign, app design osv. Kan liksom ikke komme på en jobb der det at du er flink på Windows 7 har noen betydning i det hele tatt. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 Kan liksom ikke komme på en jobb der det at du er flink på Windows 7 har noen betydning i det hele tatt. Jo om man skal jobbe med f.eks. feilsøking/feilretting av software og hardware, eller generelt hjelpe brukere med problemer er det bra å ha god kunnskap i OS om hvor man finner de forskjellige tingene (logger, drivere, hurtigknapper osv) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Men da vil jeg jo si at generell Windows kunnskap holder, for kan du Vista, kan du Win 7, Win 8 og Win 8.1 i prinsippet. Ville uansett ikke skrevet noe mer enn at du har gode / meget gode Windows (7) kunnskaper. XP og Vista er vel ikke så aktuelt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå