HelloKjersti Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Skal du ut å fotografere på nasjonaldagen? Da kan disse ti tipsene være greie å ha i bakhodet.GUIDE: Slik unngår du elendige 17. mai-bilder Lenke til kommentar
Populært innlegg ~ David ~ Skrevet 16. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2014 Mange bra tips her! Har delt artikkelen på Facebook i håp om å få se generelt bedre bilder på nettopp FB i forbindelse med nasjonaldagen. God idé, Kjersti Her er også et lite tips til de som gjerne filmer med mobilen på slike dager: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA 13 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Fantastisk video! Dame er en av de som sier "hvem bryr seg" og da kjenner jeg at en del av sjela mi sakte men sikkert etser bort... Hvor vanskelig er det å bare snu telefonen? Det er jo nesten lettere å holde den horisontalt kontra vertikalt når alt kommer til alt.. 5 Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Har til tider vurdert å printe opp visittkort med url'en til den videoen på, bare for å dele ut spontant til folk med VVS 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Likte den videoen veldig godt. Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor ikke lage en telefon som har som standard å ta bilder eller filme i horisontalt, om man bruker telefonen vertikal eller horisontalt? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor ikke lage en telefon som har som standard å ta bilder eller filme i horisontalt, om man bruker telefonen vertikal eller horisontalt?Fordi du da må ha en sensor som er formet annerledes eller mekanikk som snur den avhengig av rotasjon på telefonen. Derfor lager man heller en fast avlang sensor, som gir stående bilder vridd den ene veien og liggende bilder den andre veien. Som på kameraer. 2 Lenke til kommentar
tow Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Hvorfor ikke lage en telefon som har som standard å ta bilder eller filme i horisontalt, om man bruker telefonen vertikal eller horisontalt?Fordi du da må ha en sensor som er formet annerledes eller mekanikk som snur den avhengig av rotasjon på telefonen. Derfor lager man heller en fast avlang sensor, som gir stående bilder vridd den ene veien og liggende bilder den andre veien. Som på kameraer. Det hadde vært bedre med en kvadratisk sensor, i så fall, så kunne man selv valgt format i ettertid. Ingen betydning for objektivet, og minimal ekstrakostnad for sensoren. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Hvorfor ikke lage en telefon som har som standard å ta bilder eller filme i horisontalt, om man bruker telefonen vertikal eller horisontalt? Den eneste mobilen som har dette ("FlipScape"-funksjon) er svindyr (over kr 20 000) siden den er godkjent for bruk i brannfarlige miljøer offshore: https://www.pixavi.com/product/mobile-devices/intrinsically-safe-smartphone/ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 bare ikke gjør samme tabbe som meg. start opptaket vertikalt, for så å snu telefonen og filme alt horisontalt. Gjorde seg ikke bra på facebook i ettertid for å si det sånn 1 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Er det bare jeg som synes det var litt trist med bare stock foto i artikkelen? Her burde det absolutt vært noen egenproduserte bilder for å vise eksempler på "rett og galt". 3 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Er det bare jeg som synes det var litt trist med bare stock foto i artikkelen? Her burde det absolutt vært noen egenproduserte bilder for å vise eksempler på "rett og galt". Veldig enig. Reagerte på dette jeg også når jeg bladde gjennom artikkelen. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Mine to kommentarer: #2: Ikke gå for tett på. #: Ikke ta for mange bilder. (Regner med det skal være #10: men det stod bare emneknagg og kolon på siste punktet) Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Ser ut som Adressa.no fulgte tips nummer 10: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg