RBW Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 «Devil?s Canyon»-prosessorene har fått spesifikasjoner.Intels neste råtass-prosessor skal snart komme 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Gleder meg, også til Intel Core i7-5930K dukker opp. Men tror neppe de kommer før tidligst september, så de som venter på noe godt.. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Nye cpuer i socket 2011 og asus rog swift kan ikke komme fort nok. 780ti er også utdatert og kjedelig. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Interessant! ...får jeg rota meg til en oppgradering nå da tro...? Lenke til kommentar
Hagene Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Spent på hvor godt de overklokker i forhold til 4770k. Siden den kjører 4.0 GHz standard, er det lov å håpe på 5 GHz? Lenke til kommentar
GurgleGranbark Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Fra http://www.nob-ordbok.uio.no/ Freske = fresko. Fresko = m1 (fra it 'frisk') maleri som er malt med vannfarger på fuktig kalkpuss, jf al fresco. Samme definisjon følger av snl.no. Mente du kanskje "friske" spesifikasjoner, Rolf? Eller spreke? Spenstige? Gode? Solide? Gunstige? Djerve? Spretne? Siden "freske" er et substantiv fungerer det særdeles dårlig til å beskrive egenskaper ved gjenstander. Det at du har brukt ordet konsekvent feil siden http://www.hardware.no/artikler/spesiell_geforce_7800-kjoler/17612 i 2005 er ingen unnskyldning, og kanskje det nå er på tide å slutte. 4 Lenke til kommentar
LulzPat Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Litt mer informasjon om de prosessorene (Source: http://tech4gamers.com/intel-devils-canyon-core-i7-4790k-and-core-i5-4690k-processors/ ) Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Fra http://www.nob-ordbok.uio.no/ Freske = fresko. Fresko = m1 (fra it 'frisk') maleri som er malt med vannfarger på fuktig kalkpuss, jf al fresco. Samme definisjon følger av snl.no. Mente du kanskje "friske" spesifikasjoner, Rolf? Eller spreke? Spenstige? Gode? Solide? Gunstige? Djerve? Spretne? Siden "freske" er et substantiv fungerer det særdeles dårlig til å beskrive egenskaper ved gjenstander. Det at du har brukt ordet konsekvent feil siden http://www.hardware.no/artikler/spesiell_geforce_7800-kjoler/17612 i 2005 er ingen unnskyldning, og kanskje det nå er på tide å slutte. Det heter freske på omtrent hele østlandet minus vestkanten. Er det så farlig om ikke alle følger liksomdansken så nøye da? Endret 16. mai 2014 av Dellers 3 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det er på høy tid vi så noen kraftige forbedringer på CPU fronten (vel, for Intel ihvertfall... jeg har ikke fult med på AMD så mye de siste årene). Sidne jeg kjøpte min 2500K for flere år siden (modellen ble lansert Q1 2011) så føler jeg liksom at det ikke har skjedd så mye på CPUfronten, og det har ikke fristet å oppgradere til CPUmodeller som bare produserte skarve 200Mhz mer som standard over 2500K'en jeg allerede brukte. 4ghz som standard begynner å høres mer interessant ut dog. Hvis den i tilegg overklokker bra så kan vi ha noe som faktisk er oppgraderingsverdig. Jeg lurer litt på om det vil satses noe særlig på flere kjerner av Intel i denne generasjonen. Det er vel snart å tide at det går mot 6 og 8 kjerner, men på Intel siden av markedet så har alt med mer enn 4 kjerner så langt hatt det jeg omtaler som fantasipriser. -Stigma Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det er jo ryktet at 5930k får 6 kjerner og 5960x får 8. Venter glatt på 5930k da gitt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det er på høy tid vi så noen kraftige forbedringer på CPU fronten (vel, for Intel ihvertfall... jeg har ikke fult med på AMD så mye de siste årene). Sidne jeg kjøpte min 2500K for flere år siden (modellen ble lansert Q1 2011) så føler jeg liksom at det ikke har skjedd så mye på CPUfronten, og det har ikke fristet å oppgradere til CPUmodeller som bare produserte skarve 200Mhz mer som standard over 2500K'en jeg allerede brukte. 4ghz som standard begynner å høres mer interessant ut dog. Hvis den i tilegg overklokker bra så kan vi ha noe som faktisk er oppgraderingsverdig. Jeg lurer litt på om det vil satses noe særlig på flere kjerner av Intel i denne generasjonen. Det er vel snart å tide at det går mot 6 og 8 kjerner, men på Intel siden av markedet så har alt med mer enn 4 kjerner så langt hatt det jeg omtaler som fantasipriser. -Stigma Heh, jeg har fortsatt en aldrende i5 750 jeg... Har hatt lyst til å oppgradere i etpar år allerede, men siden jeg ikke har møtt særlig motstand ennå har jeg ikke klart å provosere frem gode nok argumenter for en oppgradering. Kanskje dette blir generasjonen jeg kjøper? Lenke til kommentar
GurgleGranbark Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Hvis man er journalist som formidler informasjon også utenfor Østlandet, og samtidig er opptatt av å bruke ord på et vis som faktisk formidler den informasjonen man ønsker, så vil jeg si ja. 2 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Spent på hvor godt de overklokker i forhold til 4770k. Siden den kjører 4.0 GHz standard, er det lov å håpe på 5 GHz? I følge info Guru3d har fått opplyst så vil disse være kapable til å kjøre 5GHz på luftkjøling. "The i7-4790K will launch with a clock speed of 4.00 GHz and a Turbo Boost frequency of 4.40 GHz. The Core i5-4670K launches clock speed of 3.50 GHz, with Turbo Boost frequency of 3.90 GHz. According to new info it is expected that these CPUs would be capable of running at clock speeds of 5.00 GHz, on air-cooling." Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det er på høy tid vi så noen kraftige forbedringer på CPU fronten (vel, for Intel ihvertfall... jeg har ikke fult med på AMD så mye de siste årene). Sidne jeg kjøpte min 2500K for flere år siden (modellen ble lansert Q1 2011) så føler jeg liksom at det ikke har skjedd så mye på CPUfronten, og det har ikke fristet å oppgradere til CPUmodeller som bare produserte skarve 200Mhz mer som standard over 2500K'en jeg allerede brukte. 4ghz som standard begynner å høres mer interessant ut dog. Hvis den i tilegg overklokker bra så kan vi ha noe som faktisk er oppgraderingsverdig. Jeg lurer litt på om det vil satses noe særlig på flere kjerner av Intel i denne generasjonen. Det er vel snart å tide at det går mot 6 og 8 kjerner, men på Intel siden av markedet så har alt med mer enn 4 kjerner så langt hatt det jeg omtaler som fantasipriser. -Stigma Tenker likt som deg - ettersom jeg kjøpte 2600k. Har ikke sett behovet for å bytte whatsoever Kan være vurderingsverdig å gå for et bytte av nytt HK/sokkel og CPU om det viser seg at disse er overklokkingsvennlige og yter signifikant bedre. Lenke til kommentar
Hagene Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Spent på hvor godt de overklokker i forhold til 4770k. Siden den kjører 4.0 GHz standard, er det lov å håpe på 5 GHz? I følge info Guru3d har fått opplyst så vil disse være kapable til å kjøre 5GHz på luftkjøling. "The i7-4790K will launch with a clock speed of 4.00 GHz and a Turbo Boost frequency of 4.40 GHz. The Core i5-4670K launches clock speed of 3.50 GHz, with Turbo Boost frequency of 3.90 GHz. According to new info it is expected that these CPUs would be capable of running at clock speeds of 5.00 GHz, on air-cooling." Hvis det stemmer er det fristende å oppgradere. Hvis den klarer 5 GHz på luft, hva med vannkjøling da med 9x 140mm radiator. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg sitter å tenker på detta med at den neste generasjonen ble utsatt PGA problemer med å krympe arkitekturen vidre. Åsså kommer dem straks med noe alla framvisningsmodeller? Ok. Dette er ikke mitt felt, så jeg hakke peiling, lol. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Råtass? Kan noen fortelle meg hva det er som er så råtass med å lansere nye modeller som yter mer eller mindre det samme som sin forgjenger, og har gjort det de siste årene? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Har man en 2500K eller 2600K som er overklokket til over 4 Ghz, så er det lite vits å kjøpe disse nye mener jeg. Da ville jeg heller gått for den kommende 6-kjerna. Eller vente et år til og få en mainstream 8-kjerne CPU til en levelig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå