Th0mas Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Skulle gjerne ha lagret noen lydklipp fra nrk.no som mp3. Nærmere bestemt noen karateklipp. Problemet er at de bare åpnes i mediaplayer. prøv selv noen forslag til hvordan jeg skal få gjort det? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det finnes sikkert programmer til denslags, men den letteste løsningen ville være å ta opp lyden via lydkortet. De fleste lydkort støtter dette og du trenger ikke noe spesielt med programvare. Selvsakt bør du ha en ripper som gjør om .WAV til .MP3 men det antar jeg du har allerede. Gå først inn på kontrollpanel, og så "Sounds and audio devices". Trykk så på knappen "Advance" under "Device volume". Gå så inn under "Options" og "Propeties" og se om "Recording" er skrudd på. Hvis ikke skru den på og trykk på "Ok". Nå skulle du se noe som "Stereo Out". Under denne finner du en boks der det står "Select". Trykk på den. Gå så ut, start det du vil ta opp, og ta det opp som om du hadde en mikrofon. Har du ikke noe program for å ta det opp, bruk "Sound Recorder" i Start>Programs>Accessories>Entertainment. Lagre så det du har tatt opp som WAV (Prøv å bruk den beste kvaliteten) og så ripp filen om til MP3. Selvsakt går denne guiden bare hvis du har Windows og det kan være at fremgangsmåten er annerledes for ditt lydkort. Men prøv iallefall, skulle det være noen problemer se litt på instillningene for lydkortet ditt, du finner det sikkert. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 har xp norsk, og finner ikke igjen de samme innstillingene der Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 hmmm.... kanskje du kan gjøre det samme som jeg gjorde en gang jg skulle rippe lyd... for å høre på lyd (så lenge det ikke et nettradio) så må den lagres på pc'en først... så jeg fant den musikken jeg ville ha her: "C:/windows/temporarily internet files" cirka... er ikke sikker på at mappenavnet er helt riktig... men da vet du sånn sirka hva du skal se etter... men det vil nokk har et merkelig navn... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 bruk audacity, velg stereomix og trykk på record, ferdig http://audacity.sourceforge.net/beta.php?lang= Lenke til kommentar
havkol Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 http://www.netfor2.com/copy80.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå