Gå til innhold

Spill-PC fra Komplett 9000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en stasjoner spill-pc, som blir bygget av komplett. Vet dere mener det er best å bygge selv, men har rett og slett ikke tid. Mitt spørsmål er da om noen kan hjelpe meg å si om det jeg har valgt er bra eller ikke og hva jeg da burde gå for. Ønsker og ikke gå over 9000,- hvis det ikke hvil gi en vesentlig ytelses forskjell.

Har lagd et oppsett med Komplett Gamer a20- mai som utgangspunkt. Etter å ha konfigurert den ser den slik ut.

Har skjerm, tastatur og mus fra før av, så trenger ikke det.

Spiller spill som BF4, Dayz, Rust, Minecraft og Watch Dogs.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er bare sprøyt!

i tillegg så sparer du 50% av pengene dine.

Seriøst? Du vet at amd prosessoren er fra 2012? Du vet at AMD arkitektur henger langt bak intel sin? Selv den forrige generasjonen intel prosessoren knuser AMD-en i spill/videoencoding : http://techreport.com/review/23750/amd-fx-8350-processor-reviewed/9

Nyeste i5 4570 koster like mye som den AMD-en og er bedre. Aner ikke hvordan du har greid å få det for deg at AMD yter bedre, men stemmer ihvertfall ikke med virkeligheten. Du må veldig gjerne prøve å motbevise meg her.

Håper du gjør litt research før du anbefaler produkter her.

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville absolutt gått for en Intel I5 4670K prossesor så du har muligheter for å overklokke når det trengs om noen år, da slipper du å bytte CPU på en god stund. Skal du ha en K prossesor så må du bytte til et Z87 hovedkort fordi B85 ikke har overklokkings muligheter.

Edit: Selv med en overklokk på 4,4Ghz på min 3570K, så ligger jeg på ca 80% load når jeg spiller BF4. Spiller med 120fps, så loaden hadde nok gått ned endel om jeg hadde spilt med 60fps.

Endret av KimWhinesAlot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS nevner Watch Dogs.

Det står en god del på nett om at dette spillet er optimalisert for mer enn 4 kjerner. Det skal bli spennende å se hvor optimalisert det er. Hvis spillet faktisk drar skikkelig nytte av flere kjerner så kan det vel være at Intel i7 4770K eller AMD FX-9590 er bedre valg.

Men det blir dumt å kutte inn i budsjettet på en slik antagelse, og det er slett ikke sikkert at spillet vil gå spesielt mye bedre.

For ditt tilfelle, hvor du ønsker en gaming maskin til max 9000,- så er det beste allround valget å gå for en i5 Haswell. Så lenge du skal ha Komplett til å bygge for deg så er det ikke rom i budsjettet til mer enn sånn ca

- i5 4440/4570/4670

- H81/B85 hovedkort

- nvidia gtx 760 / radeon 270x / nvidia gtx 770 / radeon 280x

Hvis jeg kan komme med en generell anbefaling er det at du leser litt om kabinett og strømforsyning (og SSD/HDD). Disse komponentene kan du ta med deg videre til en maskin i fremtiden, så det spørs om det ikke kan lønne seg å bruke litt ekstra penger på dette, og heller "gå ned et hakk" på f.eks GPU.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...