Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Selvbygd pc Specs: hk: Asus maximus vi hero ram: kingston hyper x beast 8 gb 2400mhz cl11 psu: Evga supernova 750w gold grafikk: evga gtx 780 sc asx prossesor: I5 4670k med noctua u12s kjøler case: cm storm stryker. pcen startet når jeg skrudde den på første gang. Jeg installerte windows som vanlig. Når jeg var ferdig skrudde jeg av for å spise. Når jeg prøvde å skru den på lyser kun start og reset knappen på hovedkortet ingen komponenter fungerer. Vett noen hvordan jeg fikser dette eller hva evantuelt problemet er? Prøvde å trykke start på hovedkortet men det fungerer heller ikke... Endret 15. mai 2014 av Thomas Kurtzhals Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det første du burde gjøre er å sjekke strømkablene mellom hk og psu samt gpu og psu. Fort gjort at noe sitter litt løst. Begynner viftene å spinne? Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Ingen problemer med kablene. Det ser ut til at hovedkortet ikke starter i det hele tatt. Det er bare lys i hovedkortet Endret 15. mai 2014 av Thomas Kurtzhals Lenke til kommentar
y tho Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hvilket lys lyser på hovedkortet? Står det noe tekst rett ved? Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Start og reset knappen på hovedkortet lyser men når jeg prøver å trykke på start for å slå på pcen fungerer det ikke Endret 15. mai 2014 av Thomas Kurtzhals Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Åpne kassen, prøv å start. Hva viser Q-Coden ?? Det er en LED display på den.Den forteller deg hva er galt. Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Led displayet fungerer heller ikke. Som sagt så er dt kun lys i start og reset knappen på hk men hovedkortet reagerer ikke når jeg trykker start takk for hjelpen anyways Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Tenker dødt HK eller død PSU med en gang jeg.. Gått over alle kabler? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Her bør du sjekke pluggene dine. CPU strømkontakten nærheten av CPU din.Har den en 4 eller 8 pin kontakt (på hovedkortet) Jeg regner med den har en 8pin.Hvor mange pin brukte du fra powersupplyen din? Endret 15. mai 2014 av funkweb Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg brukte 8 pin cpu kabel (eatx12v) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Jeg brukte 8 pin cpu kabel (eatx12v) Flott, neste steg er å sjekke: Når du installerte hovedkortet ditt på kabinettet, så puttet du inn sånn avstand skruer slik at hovedkortet kan skrus fast, sørg for at ingen av dem er der du ikke trenger, for har du det, så vil den komme borte hovedkortet og kortsluttes. En annen ting, har du koblet til høyttaler til maskinen? hører du noe beep ? Endret 15. mai 2014 av funkweb Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Installerte standoffs når jeg bygget pcen sjekka nøye på det. Ingen standoffs blir ubrukt Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Prøvde høytalere det men fungerte ikke :/ Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hm hm dobbelsjekk avstandskruer, det skal være 9 stk, ikke mer enn det., sikker på at du har installert CPU riktig? Jeg ville ha koblet fra ALT, dvs. skjermkortet, harddisken, CD-ROM. Men la 24-pin strøm til hovedkortet bli der, samme med den 8-pin eatx12v. Start opp PC'n, se om LED'n vise noe, la høyttaler være koblet til.I tillegg dobbel sjekk ledningene fra kabinettet er koblet riktig. Endret 15. mai 2014 av funkweb Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg sjekker 7 imåren tidlig takk for hjelpen. Må nok få litt søvn. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Kan være PSU, men EVGA Supernova 750w Gold er en meget bra PSU, blant de beste som er å få tak i. Du kan prøve å oppdatere BIOS, noe du kan gjøre ved hjelp av USB BIOS Flashback på det hovedkortet. Om det vil hjelpe vet jeg dessverre ikke, men du har ikke noe å tape ved å prøve. Hvordan du gjør det finner du i manualen på side 2-11, kapitel 2.2. Det er ikke nødvendig å ha PC'en på for å oppdatere BIOS på det hovedkortet. Har brukt samme opplegg på mitt Rampage IV Black Edition og det funket konge. 1 Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Skal prøve det Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Bare husk, ikke start PC'en før lyset i knappen slutter å blinke. Kan ta et par minutter. Lenke til kommentar
Thomas Kurtzhals Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Fungerte ikke... Er nødt til å sende hk til reparasjon men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå