Lounacy Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 For å være ærlig er det ikke verdt å skrive en haug med svar til oppgaver vi KANSKJE får. Legg deg heller tidlig! 1 Lenke til kommentar
Andrine98 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Lenke til kommentar
BuddyBeat Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne? Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil. Takk skal du ha! Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe. Jeg vet jeg har snakket mye om CD-ord i denne tråden, men jeg vil anbefale det. Du kan laste det ned gratis på internettet. Da kan du bestemme blant noen stemmer og få den il å lese mens du skriver (hvert ord du skriver) og etter på (hele teksten) Prøv det. Det funker for meg å høre etter feil. Dette er det som er bra med syntetiske stemmer. De leser en landing av ord og bokstav (ikke renebokstaver hver for seg men litt mer et ord) da hører du lettere hva som er feil. Det er også flere funksjoner. Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Jeg ville brukt noen av de som står i forberedelsesheftet Lenke til kommentar
BuddyBeat Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hvilke kilder er det folket tar med til i morgen? Tar med info om alle som er nevnt i heftet, så får jeg se om jeg tar med noe annet. Noen som kan gi eksempel på hvordan man kan henvise til kilder, er litt usikker der.. Noe jeg skrev ned i dag, vet ikke om det gir mening i det hele tatt, men det var nå slik lærern vår skrev det: Kildehenvisning: I løpende tekst: "This is a place where my people died" (preparation texts, "Now is the time for running" 2014) James Howe emphasizes in "The Misfits" that ..... (prep text: The Misfits", 2014) Hvis du skal ha med kilder fra nett må du også ha med datoen du lastet ned kilden. Husk også nettadressen . Noe jeg skreiv ned på sånn 5 minutter Håper det funker 1) Husk sitater 2) Husk kilder 3) Husk mat og drikke 4) Sjekk for slurvefeil Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Et par tips til dere som har eksamen i engelsk: Hadde selv eksamen i engelsk for noen år siden og lærerne som jeg hadde (engelsk og engelsk fordypning) var veldig opptatte av at vi ikke brukte "it is" hvor det skulle stå "there is" og "were" isteden for "was". "There is" brukes når du sier noe som er fysisk tilstede. For eksempel: There is an apple on the table. Og "were" brukes når det er flertall av noe. Det mye mer å kunne, men dette var feilene som forekom oftest og siden slike ord brukes ofte så kan det fort gjøre forskjellen på en 4+ og 5. Det gjorde det ihvertfall for meg. 5 på eksamen og standpunkt Lykke til! Endret 19. mai 2014 av RollsReus™ 2 Lenke til kommentar
JentaFraNord Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne? Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil. Takk skal du ha! Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe. Jeg vet jeg har snakket mye om CD-ord i denne tråden, men jeg vil anbefale det. Du kan laste det ned gratis på internettet. Da kan du bestemme blant noen stemmer og få den il å lese mens du skriver (hvert ord du skriver) og etter på (hele teksten) Prøv det. Det funker for meg å høre etter feil. Dette er det som er bra med syntetiske stemmer. De leser en landing av ord og bokstav (ikke renebokstaver hver for seg men litt mer et ord) da hører du lettere hva som er feil. Det er også flere funksjoner. Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Jeg ville brukt noen av de som står i forberedelsesheftet Bare dumt vi ikke kan laste ned noe på eksamen, og det faktum at vi ikke får lov til å bruke minnepenn :/ 1 Lenke til kommentar
BuddyBeat Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne? Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil. Takk skal du ha! Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe. Jeg vet jeg har snakket mye om CD-ord i denne tråden, men jeg vil anbefale det. Du kan laste det ned gratis på internettet. Da kan du bestemme blant noen stemmer og få den il å lese mens du skriver (hvert ord du skriver) og etter på (hele teksten) Prøv det. Det funker for meg å høre etter feil. Dette er det som er bra med syntetiske stemmer. De leser en landing av ord og bokstav (ikke renebokstaver hver for seg men litt mer et ord) da hører du lettere hva som er feil. Det er også flere funksjoner. Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Jeg ville brukt noen av de som står i forberedelsesheftet Bare dumt vi ikke kan laste ned noe på eksamen, og det faktum at vi ikke får lov til å bruke minnepenn :/ Cd-ord skal være på alle skole pc'er, men UDIR har snakket på at det kanskje ikke er tillat på eksamen. Du kan spørre læreren din eller rektor. http://www.brainyquote.com/ her har de mange fine ink. de som er i forberedelses heftet. Du kan skrive ut ting nå da. Endret 19. mai 2014 av BuddyBeat Lenke til kommentar
JentaFraNord Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Nå tar jeg tidlig kveld, slik at jeg er opplagt og våken til eksamen. Ønsker alle sammen lykke til i morgen, og så krysser vi fingrene for at vi gjør vårt beste! Må dere bare huske å ta med notatene deres, forberedelseheftet, ordbok/ordliste, evt minnepenn, mat og drikke så går dette bare fint. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 iFinger er også et bra oversettelsesprogram. Personlig synes jeg det er bedre enn CD-ord( det er et program der du skriver inn ord, også kommer det inn forslag på en meny ved siden av dokumentet. Det går også an å få teksten lest opp på CD-ord) Lenke til kommentar
Andrine98 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne? Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil. Takk skal du ha! Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe. Jeg vet jeg har snakket mye om CD-ord i denne tråden, men jeg vil anbefale det. Du kan laste det ned gratis på internettet. Da kan du bestemme blant noen stemmer og få den il å lese mens du skriver (hvert ord du skriver) og etter på (hele teksten) Prøv det. Det funker for meg å høre etter feil. Dette er det som er bra med syntetiske stemmer. De leser en landing av ord og bokstav (ikke renebokstaver hver for seg men litt mer et ord) da hører du lettere hva som er feil. Det er også flere funksjoner. Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Jeg ville brukt noen av de som står i forberedelsesheftet Bare dumt vi ikke kan laste ned noe på eksamen, og det faktum at vi ikke får lov til å bruke minnepenn :/ Cd-ord skal være på alle skole pc'er, men UDIR har snakket på at det kanskje ikke er tillat på eksamen. Du kan spørre læreren din eller rektor. http://www.brainyquote.com/ her har de mange fine ink. de som er i forberedelses heftet. Du kan skrive ut ting nå da. Tusen takk! Disse kommer jeg til å få mye nytte av i morgen. Kommer nok til å finne noen å skrive dem ut ja.. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Noen som vet hvordan Nelson Mandela, Martin Luther King Jr., Rosa Parks osv.. kjempet mot fordommer og steriotypi elns? Gi eksempler liksom. Vet at de kjemper for like rettigheter og det, men hva med det der? Lenke til kommentar
Skoleelevis Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Har fobedret litt på de to forrige tekstene jeg postet her inne. Malala .docx I have a dream - Analysis.docx Lenke til kommentar
JentaFraNord Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne? Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil. Takk skal du ha! Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe. Jeg vet jeg har snakket mye om CD-ord i denne tråden, men jeg vil anbefale det. Du kan laste det ned gratis på internettet. Da kan du bestemme blant noen stemmer og få den il å lese mens du skriver (hvert ord du skriver) og etter på (hele teksten) Prøv det. Det funker for meg å høre etter feil. Dette er det som er bra med syntetiske stemmer. De leser en landing av ord og bokstav (ikke renebokstaver hver for seg men litt mer et ord) da hører du lettere hva som er feil. Det er også flere funksjoner. Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Jeg ville brukt noen av de som står i forberedelsesheftet Bare dumt vi ikke kan laste ned noe på eksamen, og det faktum at vi ikke får lov til å bruke minnepenn :/ Cd-ord skal være på alle skole pc'er, men UDIR har snakket på at det kanskje ikke er tillat på eksamen. Du kan spørre læreren din eller rektor. http://www.brainyquote.com/ her har de mange fine ink. de som er i forberedelses heftet. Du kan skrive ut ting nå da. Hva heter CD-ord på skolepcen? (som program) og hvor trykker du for å åpne det? Lenke til kommentar
Stresskoffert98 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hvertfall på min skole har vi byttet fra CD-ord til noe som heter textpilot. Lenke til kommentar
BuddyBeat Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne? Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil. Takk skal du ha! Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe. Jeg vet jeg har snakket mye om CD-ord i denne tråden, men jeg vil anbefale det. Du kan laste det ned gratis på internettet. Da kan du bestemme blant noen stemmer og få den il å lese mens du skriver (hvert ord du skriver) og etter på (hele teksten) Prøv det. Det funker for meg å høre etter feil. Dette er det som er bra med syntetiske stemmer. De leser en landing av ord og bokstav (ikke renebokstaver hver for seg men litt mer et ord) da hører du lettere hva som er feil. Det er også flere funksjoner. Er det noen her som har noen bra quotes som kan være lure å bruke imorgen?? Bare kom med de! Jeg ville brukt noen av de som står i forberedelsesheftet Bare dumt vi ikke kan laste ned noe på eksamen, og det faktum at vi ikke får lov til å bruke minnepenn :/ Cd-ord skal være på alle skole pc'er, men UDIR har snakket på at det kanskje ikke er tillat på eksamen. Du kan spørre læreren din eller rektor. http://www.brainyquote.com/ her har de mange fine ink. de som er i forberedelses heftet. Du kan skrive ut ting nå da. Hva heter CD-ord på skolepcen? (som program) og hvor trykker du for å åpne det? Det heter "CD-ord" du søker i menylinja og bare klikker på CD-ord. programmet åpner seg. øverst på skjermen kommer det en menylinje. Her bestemmer du språk og klikker på "power" knappen Lenke til kommentar
Lounacy Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt funksjonen med CD-ord, da vi ikke kan ha med ørepropper? Lenke til kommentar
BuddyBeat Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hvertfall på min skole har vi byttet fra CD-ord til noe som heter textpilot. Er det bedre? Burde jeg laste det ned på skole PC'en? Lenke til kommentar
Lord Mathias Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt funksjonen med CD-ord, da vi ikke kan ha med ørepropper? Ørepropper er faktisk tillatt. Du kan få høre en stemme lese opp forbredelsesmaterialet. Derfor er det lov å ta med ørepropper 1 Lenke til kommentar
BuddyBeat Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt funksjonen med CD-ord, da vi ikke kan ha med ørepropper? Det skal være lovlig å ha med ørepropper!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå