peter81 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hei, noen som har kjennskap til yellow register? startet ett enkelmannsforetak for noen år siden, og da syns jeg å huske at det firmaet ringte meg og tilbydde seg å ordne internett side til meg og div. Fikk for noen dager siden en inkasso på over 20tusen fra dem? Vil prøve alt jeg kan for å ikke betale for jeg kan ikke se at jeg har fått noe produkt fra dem! Leste litt på nettet om dem og det var ikke mye positivt å lese om dem. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Du har neppe mottatt noe fysisk produkt. Produktet du (muligens) har kjøpt er oppføring i ett selskapsregister som sikkert lover deg en kjempeøkning i kundemasse, som regel mot en årlig sum. Det første du bør gjøre er å bestride kravet, begrunnet med at du ikke kan se å ha inngått noen avtale med kreditor. Da kan ikke inkassoselskapet kjøre saken videre før bestridelsen er avklart. Hvis det er slik at du faktisk takket ja til dette produktet når de ringte deg stiller det seg annerledes, men de må allikevel kunne dokumentere at du faktisk har inngått en avtale. Enten muntlig eller skriftlig aksept vil nok i en slik sak være gyldig, så fremt de har opptak av den aktuelle samtalen hvor du bekrefter at du ønsker å kjøpe tjenesten. Endret 16. mai 2014 av JonasPB 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå