Gå til innhold

Hvilken pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har så vidt testet den maskinen elkjøp solgte, som er lik den lefdal maskinen.

Prosessoren er god, for å være kontor laptop, det er forhåndvis enkelt å oppgradere ram og prosessor, kun 2 skruer bak batteriet for å ta av bakdekselet og 4 skuer for harddisken + 2 skruer til å feste harddisken i maskinen.

http://i1.ytimg.com/vi/LRrqpG5Q-D0/maxresdefault.jpg

Ulempen er at intel wireles AC nettverkskort, ikke vil fungere fordi bios nekter å starte opp og gir feilmeldingen "Unsupported wireles card detected, please remove it and reboot". Prøvde å oppdatere bios men det hjalp ikke.

Så skal denne maskinen brukes til nedlasting er ikke trådløs eller 100 mbit nettverkkort noe å skryte av.

Skjermoppløsningen er kanskje litt i minste laget også, burde nok vært 1440x900 minimum.

Den leveres veldig minimalt, ingen recovery DVD og brukermanualen var veldig liten. Så hadde nok betalt litt mere om jeg ført skulle ha en laptop. Beste ville nok vært å ha en Iris pro skjermkort.

Lenovo skal ha pluss for bygg kvalitet, det virket ut som maskinen har så pass god kvalitet at på det punktet så er nok denne laptopen et god kjøp.

Nå har jeg ikke testet harddisken så mye, siden jeg testet med SSD disk, men regn med etter en stund vil 5400 RPM harddisken gå i sirup, så ville nok vurdert en samsung 840 256 GB SSD som koster 989 kr da har du nok plass for kontor maskin.

Bare så det er salgt, hadde problemer å installere trådløs driverne i windows 7 som ikke ville installeres, så du er klar over det. Kan være dårlig drivere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...