Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Opreasjon: Få seks i matematikk eksamen S1 to ukers hardt arbeid

Anbefalte innlegg

Hei, tidligere postet jeg en liknende tråd, men da ville jeg prøve å få 5 på fysikk 1 skriftlig tentamen. Jeg lyktes.

Nå har jeg tenkt å ta dette til et enda høyere nivå. Fysikken var 3 dagers hardt arbeid, det er da betydelig mindre enn det jeg skal legge meg ut på nå. Men jeg skal prøve, dette er det siste i år, og året skal avsluttes skikkelig, forhåpentligvis.

Jeg vet det blir vanskelig, motivasjon og konsentrasjon, men jeg må stå på. To uker er ingenting egentlig. Jeg må klare dette.

Jeg tenker å våkne tidlig og ha fullt fokus på matte utover dagen. Tenker 8 tiden.

Jeg mellom 4 og 5 i s matte, men det er veldig mye fordi jeg har prioritert faget mindre enn de andre realfagene.

Logaritmer og Sannsynlighet er mine svakheter i matte. Men vi får håpe dette blir en av mine sterkeste sider i løpet av perioden.

Jeg blir høyst takknemlig for tips og råd. Kom gjerne med råd om hvordan dagen bør legges opp, hva som er viktig for å holde både konsentrasjon og motivasjon oppe. Jeg starter å jobbe fra idag.

Endret av Neckrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geogebra. Lær deg Geogebra så godt du kan, gjør mange av oppgavene du bruker geogebra til ved regning og, øker forståelsen din, samtidig som du lærer deg å gjøre det ved regning, siden du kan bli bedt om å løse oppgaven ved regning. Seriøst,geogebra er gull verdt i S1.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Geogebra. Lær deg Geogebra så godt du kan, gjør mange av oppgavene du bruker geogebra til ved regning og, øker forståelsen din, samtidig som du lærer deg å gjøre det ved regning, siden du kan bli bedt om å løse oppgaven ved regning. Seriøst,geogebra er gull verdt i S1.

Jeg har aldri brukt geogebra, vi har ikke lært det. Vi kommer nok ikke til å bruke det.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt geogebra, vi har ikke lært det. Vi kommer nok ikke til å bruke det.

BRUK DET! Geogebra er veldig brukervennlig etter min mening. Det finnes også flere veiledninger på nett. Bruk geogebra for alt det er verdt. Det sparer deg masse tid. Du kan for eksempel løse binomisk og hypergeometrisk sannsynlighet på geogebra. Det tar deg da to sekunder. Slik sannsynlighetsregning tar lenger tid med vanlig regning med kalkulator. I tillegg hjelper geogebra deg med å få en ordentlig oversikt over oppgaven. SELV OM det står at det skal løses en oppgave ved regning, så kan du ofte sjekke at disse svarene er riktige ved bruk av geogebra. Så ja.. Last ned og lær deg geogebra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

BRUK DET! Geogebra er veldig brukervennlig etter min mening. Det finnes også flere veiledninger på nett. Bruk geogebra for alt det er verdt. Det sparer deg masse tid. Du kan for eksempel løse binomisk og hypergeometrisk sannsynlighet på geogebra. Det tar deg da to sekunder. Slik sannsynlighetsregning tar lenger tid med vanlig regning med kalkulator. I tillegg hjelper geogebra deg med å få en ordentlig oversikt over oppgaven. SELV OM det står at det skal løses en oppgave ved regning, så kan du ofte sjekke at disse svarene er riktige ved bruk av geogebra. Så ja.. Last ned og lær deg geogebra.

Men tid spiller en stor rolle, hvor lang tid tar det å lære geogebra?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...