Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

"Trafikk" gjennom hagen


blazeb

Anbefalte innlegg

Gjest member-7189

 

 

FUCKINGS BJØRNEFELLE!!

 

 

 

Beklager, men blir så provosert når jeg leser om konflikter som kan oppstå i borettslag. Glad jeg er kvitt leiligheten min og nå bor i egen bolig

 

Tror ikke det er mindre konflikter mellom naboer som eier selv.

 

 

Kanskje ikke mindre konflikter. Men da ha du ihvertfall fullstendig råderett over din egen eiendom og kan definitivt nekte naboer å gå over plenen din.

 

 

Avsporing men det er ikke sant, det finnes flere grunner til at naboen kan gå over din eiendom.

Sedvane (har alltid gått en sti der)

Allemansretten

Sikkert flere ting også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-7189

 

 

Allemannsretten gjelder vel i utmark, ikke i private hager?

Du sa din egen eiendom

 

Han sa at man kan nekte naboene gå over plenen sin. Det er korrekt.

 

Hvis det er tinglyst rett til og gå over der også?

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

 

Hvis det er tinglyst rett til og gå over der også?

Nei, men det har ingenting med allemannsretten å gjøre.

 

Ok, så du fant en feil til. Ta gjerne alle feil på en gang.

Poenget er at det finnes muligheter for at du kan gå lovlig over noens plen. Selv om det er selveier.

Lenke til kommentar

Still deg naken rett innenfor verandadøra di, vent på en nabo kommer gående over plena, når han ser deg, hyl, skrik, rop "gris", "kikker" og lås alle porter umiddelbart, kall inn til ekstraordinært møte hvor du anklager han for grov kikking og utnyttelse av gåing over plen, si du er blitt nervøs for å ha folk rundt huset og tør ikke la portene stå åpne lengere i tilfelle han skulle falle for fristelsen igjen..... problemos el solvedos

Endret av Henrik2k
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Still deg naken rett innenfor verandadøra di, vent på en nabo kommer gående over plena, når han ser deg, hyl, skrik, rop "gris", "kikker" og lås alle porter umiddelbart, kall inn til ekstraordinært møte hvor du anklager han for grov kikking og utnyttelse av gåing over plen, si du er blitt nervøs for å ha folk rundt huset og tør ikke la portene stå åpne lengere i tilfelle han skulle falle for fristelsen igjen..... problemos el solvedos

Hahaha! Åh du store...hahaha!

Fantastiske forslag! Denne skal jeg dele med bekjente. Bra tips å ha i baklommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...