GIGI11 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tror dere at det kommer til å være et bildeanalyse (om nøkken) eller smmenligning mellom bildet og f.eks. "liket" eller stormblåst??? Lenke til kommentar
emfli Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 vet noen her ka bildet om den der nøkken handler om???? Please hjelp meg.... Theodor Kittelsen er kanskje aller mest kjent som eventyrillustratør. Det er han som satte preg på nordmenns forestillinger om troll og andre vesen, deriblant nøkken. Nøkken er et ondskapsfullt vesen som forsøker å lokke mennesker ut i vannet. Lenke til kommentar
Margitta Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Kan noen gi meg en sammendrag av teksten "Liket" Jeg er fritatt fra nynorsk og derfor er teksten vanskelig for meg å forstå En gutt, kalt Arne, har vært på sykehus. Når han kommer hjem i en hvit anorakk han fikk i byen, blir han kalt et lik. Bestevennen hans er for feig til å stå opp mot de som mobber han, og henger seg med på mobbingen. Novellen ender med at Arne skyter seg. Lenke til kommentar
Lowley!!! Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som vet noe om hva slags oppgaver vi kan få til teksten "Ja til nynorsk"? Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg tror dere alle stresser for mye med dette med sammenligning og analysering. Det er oppgaver som normalt sett hører til del A, hvis jeg ikke er helt på jordet - og på del A får vi utdelt nye tekster/bilder/dikt. Dvs at vi sannsynligvis ikke vil få bruk for noen av tekstene i heftet vi har fått i del A, som er sammenlignings/analyserings oppgaven(e). Hvis jeg ikke har misforstått helt her nå da? Noen som vet noe om hva slags oppgaver vi kan få til teksten "Ja til nynorsk"? Tenker at det å skrive en debattartikkel mot nynorsk kanskje er et alternativ. Lenke til kommentar
Lowley!!! Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tror dere at det kommer til å være et bildeanalyse (om nøkken) eller smmenligning mellom bildet og f.eks. "liket" eller stormblåst??? Kanskje det er en sjanse for det. Selv tror jeg at vi får en sammenligningsoppgave. Lenke til kommentar
oslojenta98 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som vet noe om hva slags oppgaver vi kan få til teksten "Ja til nynorsk"? Det kan jo være en oppgave å svare på leserinnlegget Lenke til kommentar
Doffennr1 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Hei, jeg lurte på om noen vet hva sangen stormblåst handler om? Lenke til kommentar
Lowley!!! Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Jeg tror dere alle stresser for mye med dette med sammenligning og analysering. Det er oppgaver som normalt sett hører til del A, hvis jeg ikke er helt på jordet - og på del A får vi utdelt nye tekster/bilder/dikt. Dvs at vi sannsynligvis ikke vil få bruk for noen av tekstene i heftet vi har fått i del A, som er sammenlignings/analyserings oppgaven(e). Hvis jeg ikke har misforstått helt her nå da? Noen som vet noe om hva slags oppgaver vi kan få til teksten "Ja til nynorsk"? Tenker at det å skrive en debattartikkel mot nynorsk kanskje er et alternativ. Ja, kanskje,, Takk!! Endret 21. mai 2014 av Lowley!!! Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som vet noe om hva slags oppgaver vi kan få til teksten "Ja til nynorsk"? Det kan jo være en oppgave å svare på leserinnlegget Oppgave om å svare på debatten høres ikke dumt ut altså... håper vi får en slik oppgave... Lenke til kommentar
Margitta Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Husk at det er plagiatkontroll, og om du kopierer noe noen andre har skrevet uten å oppgi kilder, blir det tatt som juks og begge eksamenskarakterene dine blir annullert... Endret 21. mai 2014 av Margitta Lenke til kommentar
elev 10 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 hei jeg har eksamen imorgen og jeg har problemer med sangen "stormblåst". det jeg trenger hjelp med er virkemidler sanger? kan noen hjlpe meg. 1 Lenke til kommentar
LykkeMarie Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 hei jeg har eksamen imorgen og jeg har problemer med sangen "stormblåst". det jeg trenger hjelp med er virkemidler sanger? kan noen hjlpe meg. Har også problemer med denne.. Lenke til kommentar
KristerBK Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 hei jeg har eksamen imorgen og jeg har problemer med sangen "stormblåst". det jeg trenger hjelp med er virkemidler sanger? kan noen hjlpe meg. Har også problemer med denne.. Les bakover i tråden, står endel der. Lenke til kommentar
emilie98 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tror det å argumentere for/imot teksten, "Ja til nynorsk!" er en aktuell oppgave. Tror likevel det kan bli vanskelig, i og med at mine grunner til ikke å ha nynorsk (he-he) antageligvis ikke er gode nok. Noen tanker? Lenke til kommentar
LykkeMarie Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 hei jeg har eksamen imorgen og jeg har problemer med sangen "stormblåst". det jeg trenger hjelp med er virkemidler sanger? kan noen hjlpe meg. Har også problemer med denne.. Les bakover i tråden, står endel der. Jo.. Har lest det, men jeg begynner å stresse.Føler meg ikke forberedt, men vet ikke hva jeg skal jobbe med Lenke til kommentar
oslojenta98 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som kan fortelle litt om innholdet i Rocky? Hva er budskapet? Lenke til kommentar
Ola98 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg tipper del 1 vil være novelle analyse eller sammenligning av et bilde og en tekst. Tror det kan være lurt for alle å ta med en novelleanalyse mal. Jeg tipper på bildet "brudeferden i Hardanger", og kanskje "Stormblåst" Brudeferden i Hardanger ble malt i nasjonalromantikken og viser Norge fra en veldig fin side slik som vi også ser på Norge idag. Men er Norge egentlig så vakkert? For det er jo tross alt det dette heftet handler om "Norge på godt og vondt". Stormblåst viser mørket i det lyse, først snakker de om natur og Soria Moria før de går over på dysterhet osv. Lenke til kommentar
LykkeMarie Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tror det å argumentere for/imot teksten, "Ja til nynorsk!" er en aktuell oppgave. Tror likevel det kan bli vanskelig, i og med at mine grunner til ikke å ha nynorsk (he-he) antageligvis ikke er gode nok. Noen tanker? Spurte om det lenger fremme, men fikk ingen svar.. Lenke til kommentar
Ola98 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tror det å argumentere for/imot teksten, "Ja til nynorsk!" er en aktuell oppgave. Tror likevel det kan bli vanskelig, i og med at mine grunner til ikke å ha nynorsk (he-he) antageligvis ikke er gode nok. Noen tanker? Spurte om det lenger fremme, men fikk ingen svar.. Jeg tror ikke dette blir en oppgave i det hele tatt selv om det virker veldig typisk. Jeg skjønner egentlig ikke hva denne teksten gjør i heftet i utgangspunktet... Denne teksten skiller seg ut fra de andre og omhandler et helt annet tema. Synes det er rart at teksten er der 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå