StilleVann Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 noen som har laget noen nyttige sider, som de vil dele med resten av Norge? tips: hvis man legger ut i pdf så kan ikke de som laster ned, redigere på det du har laget Du kan jo legge ut noe nyttig du har skrevet. 2 Lenke til kommentar
Astrid98123 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 hva skal dere ha med i morgen? jeg mener skal dere skrive ut andre artikkler fra nettet eller lignende? har dere laget forberedelsehefte? jeg har ikke peiling på hva jeg bør ha med meg Lenke til kommentar
KristerBK Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Teksten om sangen Stormblåst, kan kanskje sammenlignes litt med maleriet Soria Moria (google). Tenker spesielt på den første strofen. En annen ting er hvordan teksten er bygd opp (kan kanskje bli nødvendig), rim (i allefall ett rim i hver strofe), og virkemidler. Det er også et eventyr som heter Soria Moria Slott (runeberg.org/folkeven/046.html Anbefaler også bloggen der linket til bak i tråden. 1 Lenke til kommentar
oslojenta98 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Er det noen som har tolket/analysert tekstene fra forberedelsesheftet, og som kan legge det ut? Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg skal ha med: - Basisboka - Tidligere tentamenstekster og andre tekster i ulike sjangre - Vurderingskriterier vi fikk fra lærer til novelle, diktanalyse, artikkel og leserinnlegg - Notatene jeg har skrevet i dag - SKildringene og metaforene jeg har skrevet i dag - Disposisjon til novelle, leserinnlegg og artikkel (alt på minnepenn) - God mat - Drikke - Snacks - Sjokolade - Positiv innstilling - En god natts søvn Lenke til kommentar
KristerBK Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 hva skal dere ha med i morgen? jeg mener skal dere skrive ut andre artikkler fra nettet eller lignende? har dere laget forberedelsehefte? jeg har ikke peiling på hva jeg bør ha med meg Jeg skriver notater i forberedelseheftet, og så har vi fått noen ark fra lærerene om sjangertrekk og grammatiske regler (da/når, å/og osv.) Lenke til kommentar
emfli Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Stormblåstsangen er den rene hyllesten til det norske landskapet og samtidig vekker erindringer om en tidligere kultur som var voldelig, mørk og angstspredende (vikingetiden?) Endret 21. mai 2014 av emfli Lenke til kommentar
Vildebilde Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg skal selv ha med: - kontekst basisbok - kontekst tekster 1 - historieboka - egne notater - utskrifter av artikler o.l - mat & drikke - tilbakemeldinger på eldre stiler Lenke til kommentar
Holy Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Teksten om sangen Stormblåst, kan kanskje sammenlignes litt med maleriet Soria Moria (google). Tenker spesielt på den første strofen. En annen ting er hvordan teksten er bygd opp (kan kanskje bli nødvendig), rim (i allefall ett rim i hver strofe), og virkemidler. Det er også et eventyr som heter Soria Moria Slott (runeberg.org/folkeven/046.html Anbefaler også bloggen der linket til bak i tråden. Det var et utrolig godt tips. Tusen takk! Lenke til kommentar
Astrid98123 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg skal selv ha med: - kontekst basisbok - kontekst tekster 1 - historieboka - egne notater - utskrifter av artikler o.l - mat & drikke - tilbakemeldinger på eldre stiler hvilke artikler har du skreve ut ? Lenke til kommentar
NynorskHATER Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som har en disposijon som de kan dele, og muligens kanskje hva slags type skjønnlitterære oppgaver det kan komme ?? Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) vet noen her ka bildet om den der nøkken handler om???? Please hjelp meg.... Endret 21. mai 2014 av Juve_shakira Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som har en disposijon som de kan dele, og muligens kanskje hva slags type skjønnlitterære oppgaver det kan komme ?? Å skrive en tekst om en som blir mobbet fordi h*n er annerledes. Lenke til kommentar
Spiteful Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 gruer meg litt til prøva har forberedt meg så godt jeg kan men liksom føler noe mangler! Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 vet noen her ka bildet om den der nøkken handler om???? Please hjelp meg.... At blant det vakre, den vakre naturen(les: Norge) så finnes det mørke sider. Det skjuler seg mye negativt bak fasaden. Det er ikke bare positive ting ved Norge Lenke til kommentar
The Cap'n Cook Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Kan noen gi meg en sammendrag av teksten "Liket" Jeg er fritatt fra nynorsk og derfor er teksten vanskelig for meg å forstå Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 vet noen her ka bildet om den der nøkken handler om???? Please hjelp meg.... At blant det vakre, den vakre naturen(les: Norge) så finnes det mørke sider. Det skjuler seg mye negativt bak fasaden. Det er ikke bare positive ting ved Norge Tviler ikke på at det kan være tema til en oppgave. Kanskje å se ting fra flere sider, trekke frem negative og positive ting. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Er det noen av dere som kan poste et vedlegg av fine metaforer og skildringer? Tusen takk Lenke til kommentar
Simvig Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Kan en snill sjel dele deres notater? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå