mathias1998 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 ^ Skrev en tale til kunnskapsministeren om hvorfor nynorskopplæringen må bestå Jeg har ikke oppgaveheftet med meg nå, men det var noe sånt som "Finn de språklige særegenhetene i Sommerfugl i Vinterland. Skriv som om du skulle skrevet teksten til klassen din." Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 ^ Skrev en tale til kunnskapsministeren om hvorfor nynorskopplæringen må bestå Jeg har ikke oppgaveheftet med meg nå, men det var noe sånt som "Finn de språklige særegenhetene i Sommerfugl i Vinterland. Skriv som om du skulle skrevet teksten til klassen din." Jeg skrev et leserinnlegg om hvorfor nynorskopplæringen bør fortsette. Har skrevet leserinnlegg begge dagene, er ikke så flink på novelle. Lenke til kommentar
Anette98 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 ^ Skrev en tale til kunnskapsministeren om hvorfor nynorskopplæringen må bestå Jeg har ikke oppgaveheftet med meg nå, men det var noe sånt som "Finn de språklige særegenhetene i Sommerfugl i Vinterland. Skriv som om du skulle skrevet teksten til klassen din." det var sånn at jeg skulle peke på eksempel ord og utrykk, og ending på substanitiv osv... ? Lenke til kommentar
mathias1998 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 ^ Skrev en tale til kunnskapsministeren om hvorfor nynorskopplæringen må bestå Jeg har ikke oppgaveheftet med meg nå, men det var noe sånt som "Finn de språklige særegenhetene i Sommerfugl i Vinterland. Skriv som om du skulle skrevet teksten til klassen din." det var sånn at jeg skulle peke på eksempel ord og utrykk, og ending på substanitiv osv... ? Ja, spesielle kjennetegn: - Apokope (ja) - Personlig pronomen (æ, mæ) - Palatalisering (nei) Lenke til kommentar
1998gurl Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 1998`er og Lowley!!!: Det går ikke an å legge dere til. Kan dere sjekke instillingene deres? Hmmm merkelig, finner ingen innstillinger i kontrollpanelet som sier noe om dette....noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg vil gjerne vere med Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) ^ Skrev en tale til kunnskapsministeren om hvorfor nynorskopplæringen må bestå Jeg har ikke oppgaveheftet med meg nå, men det var noe sånt som "Finn de språklige særegenhetene i Sommerfugl i Vinterland. Skriv som om du skulle skrevet teksten til klassen din." det var sånn at jeg skulle peke på eksempel ord og utrykk, og ending på substanitiv osv... ?Ja, spesielle kjennetegn:- Apokope (ja) - Personlig pronomen (æ, mæ) - Palatalisering (nei) Var ikke apokope der? Edit: Faaaen, "fargan" Endret 24. mai 2014 av sevs Lenke til kommentar
Anette98 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 ^ Skrev en tale til kunnskapsministeren om hvorfor nynorskopplæringen må bestå Jeg har ikke oppgaveheftet med meg nå, men det var noe sånt som "Finn de språklige særegenhetene i Sommerfugl i Vinterland. Skriv som om du skulle skrevet teksten til klassen din." det var sånn at jeg skulle peke på eksempel ord og utrykk, og ending på substanitiv osv... ?Ja, spesielle kjennetegn:- Apokope (ja) - Personlig pronomen (æ, mæ) - Palatalisering (nei) Var ikke apokope der? Edit: Faaaen, "fargan" oja skrev ikke sånn... skrev bare substantiv og forskjellig endelse på ord... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 hvordan lager jeg et nytt diskusjons innlegg? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) hvordan lager jeg et nytt diskusjons innlegg? Mener du ''tråd''? Endret 27. mai 2014 av Meridies Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Hvis du mener tråd, så går du øverst i et forum, f.eks. i "Politikk og samfunn". Der står det noe slikt som: start ny tråd. En svart knapp. Enkelt og greit Endret 27. mai 2014 av StilleVann Lenke til kommentar
mathias1998 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Fikk nettopp tilbake eksamenskarakteren. Uff, visste jeg feila grovt på nynorsken - så 4 i Nynorsk. Derimot fikk jeg 6 i Bokmål Er ganske fornøyd egentlig. Hvordan gikk det med dere? Lenke til kommentar
Anette98 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Fikk nettopp tilbake eksamenskarakteren. Uff, visste jeg feila grovt på nynorsken - så 4 i Nynorsk. Derimot fikk jeg 6 i Bokmål Er ganske fornøyd egentlig. Hvordan gikk det med dere? Det var kjempe bra!❤️ Vi får de på fredag.. har dere fått vitnemålet allerede? Lenke til kommentar
ylvaH Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Fikk vite eksamenskarakterene i dag, men vitnemålsutdelinga er i morgen. Fikk 5 på begge, er fornøyd selv om jeg har 6 i begge i vanlig standpunkt. Fikk det beste resultatet i klassen da, ehhheh Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Fikk nettopp tilbake eksamenskarakteren. Uff, visste jeg feila grovt på nynorsken - så 4 i Nynorsk. Derimot fikk jeg 6 i Bokmål Er ganske fornøyd egentlig. Hvordan gikk det med dere? Fikk akkurat det samme som deg! Er utrooolig fornøyd, eneste sekseren på trinnet! Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 Fikk nettopp tilbake eksamenskarakteren. Uff, visste jeg feila grovt på nynorsken - så 4 i Nynorsk. Derimot fikk jeg 6 i Bokmål Er ganske fornøyd egentlig. Hvordan gikk det med dere? Håper jeg får en bra karakter. Hva får du vanligvis i bokmål og nynorsk? Lenke til kommentar
Anette98 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det er kjempe bra alle sammen!❤️ Jeg får 5 i bokmål og nynorsk stanpunkt? men har ikke fått eksamenene enda... Lenke til kommentar
Anette98 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Fikk 5 i nynorsk (sidemål)❤️❤️❤️ og 4 i bokmål (hovedmål)? Lenke til kommentar
Hei alle sammen Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei! Jeg lurer på om noen kan være så snille og legge ut eksamen i bokmål fra 2014 her. Har tentamen i morgen og har fått vite at vi får eksamens oppgave fra i fjord Lenke til kommentar
Hei alle sammen Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei! Jeg lurer på om noen kan være så snille og legge ut eksamen i bokmål fra 2014 her. Har tentamen i morgen og har fått vite at vi får eksamens oppgave fra i fjord Lenke til kommentar
-8WP6KWNR Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hei! har funnet ut at vi skal ha bokmål eksamenen fra 2014 på tentamen i morgen.. Er det noen her som har oppgaven eller en kan sende meg teksten på pm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå