StilleVann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Er det bare jeg som nesten synes det er litt trist at dette lille "felleskapet" er over etter eksamen i morgen? Nei, det er eg einig i Men det er jo berre å halde kontakta her på diskusjon, no veit eg i alle fall kven som er tiendeklassingar. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Nais thread lxm! Serr! Neida. Men flott tråd. Sitter og leser på på denne PDFen her. Teksten ble vurdert til karakteren 6 på forhåndssensuren. Fant mange ord i denne teksten som ikke finnes i den nynorske ordboka. Et utdrag som jeg fikk lyst til å rette: ”Eg møtte ei pen jente på senteret i går. Lillebroren min var med, så eg fikk ikkje prata med ho. Etterpå kjørte eg ned til Abdi som pynta bilen min. Då eg kom heim fann eg ho pene fra senteret. Forsøpla facebooken hennar med ein veneforespørsel.” ”Eg møtte ei pen jente på senteret i går. Lillebroren min var med, så eg fekk ikkje prata med ho. Etterpå køyrde eg ned til Abdi som pynta bilen min. Då eg kom heim, (skal det være komma her?) fann eg ho pene frå senteret. (Eg) Forsøpla facebooken hennar med ein veneforespurnad.” Det gir meg eit håp om at eg kanskje kan få 6, eg også. Endret 22. mai 2014 av StilleVann Lenke til kommentar
GuttI10ende Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Som jeg sa i stad, de som er gjester! Bare å registrere brukere å prøve å komme med tips osv. Bedre at vi hjelper hverandre, enn at noen hjelper, mens andre tar alle tipsene "gratis" Lenke til kommentar
Margitta Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Fleire som har bokmål som sidemål? Kva gjer de for å førebu dykk? Eg har, men eg er mykje flinkare i sidemålet, så det er eigentleg berre eit pluss for meg^^ Haha, same her ^^ Lenke til kommentar
Hviteper Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Er det nokon som har 6`er i Nynorsk, og som kan posta ein novelle/artikkel? Eg trengar inspirasjon. Tusen takk ellers Som Lenaanf seier, så er det ein god idé å slå opp alle ord ein er usikker på. Eit anna godt tips er å tenkje på nynorsk. Ikkje sjå for deg teksten på bokmål, men nynorsk. Eg meiner at den aller beste måten å førebu seg til i morgon på er ved å lese tekstar skrive av forfattarar på nynorsk. Dette gjeld berre dersom du kan dei fleste grammatiske reglar, samt rettskriving. Har forresten 6 i faget. Lenke til kommentar
gameofthroneess Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Er det bare jeg som nesten synes det er litt trist at dette lille "felleskapet" er over etter eksamen i morgen? Nei, det er eg einig i Men det er jo berre å halde kontakta her på diskusjon, no veit eg i alle fall kven som er tiendeklassingar. det må vi faktisk! Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på Lenke til kommentar
Lowley!!! Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på Heilt enig!!! Endret 22. mai 2014 av Lowley!!! 1 Lenke til kommentar
gameofthroneess Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Okei, dere!Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Er det nokon som har 6`er i Nynorsk, og som kan posta ein novelle/artikkel? Eg trengar inspirasjon. Tusen takk ellers Som Lenaanf seier, så er det ein god idé å slå opp alle ord ein er usikker på. Eit anna godt tips er å tenkje på nynorsk. Ikkje sjå for deg teksten på bokmål, men nynorsk. Eg meiner at den aller beste måten å førebu seg til i morgon på er ved å lese tekstar skrive av forfattarar på nynorsk. Dette gjeld berre dersom du kan dei fleste grammatiske reglar, samt rettskriving. Har forresten 6 i faget. Eg pleier å slå opp ord eg er sikker på og, berre i tilfelle eg plutseleg har fått eit slags dumheits-slag eller noko (kreativt..) Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Endret 22. mai 2014 av Juve_shakira Lenke til kommentar
sevs Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Nais thread lxm! Serr! Neida. Men flott tråd. Sitter og leser på på denne PDFen her. Teksten ble vurdert til karakteren 6 på forhåndssensuren. Fant mange ord i denne teksten som ikke finnes i den nynorske ordboka. Et utdrag som jeg fikk lyst til å rette: ”Eg møtte ei pen jente på senteret i går. Lillebroren min var med, så eg fikk ikkje prata med ho. Etterpå kjørte eg ned til Abdi som pynta bilen min. Då eg kom heim fann eg ho pene fra senteret. Forsøpla facebooken hennar med ein veneforespørsel.” ”Eg møtte ei pen jente på senteret i går. Lillebroren min var med, så eg fekk ikkje prata med ho. Etterpå køyrde eg ned til Abdi som pynta bilen min. Då eg kom heim, (skal det være komma her?) fann eg ho pene frå senteret. (Eg) Forsøpla facebooken hennar med ein veneforespurnad.” Det gir meg eit håp om at eg kanskje kan få 6, eg også. eg, òg.* Lenke til kommentar
Lowley!!! Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (storblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Er ganske sikker på at vi ikke får en sammenligningsoppgave siden vi fikk det idag! Endret 22. mai 2014 av Lowley!!! Lenke til kommentar
1da Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Noen som kan si noe om virkemidlene i nøkken og stormblåst? Lenke til kommentar
gameofthroneess Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Nais thread lxm! Serr! Neida. Men flott tråd. Sitter og leser på på denne PDFen her. Teksten ble vurdert til karakteren 6 på forhåndssensuren. Fant mange ord i denne teksten som ikke finnes i den nynorske ordboka. Et utdrag som jeg fikk lyst til å rette: ”Eg møtte ei pen jente på senteret i går. Lillebroren min var med, så eg fikk ikkje prata med ho. Etterpå kjørte eg ned til Abdi som pynta bilen min. Då eg kom heim fann eg ho pene fra senteret. Forsøpla facebooken hennar med ein veneforespørsel.” ”Eg møtte ei pen jente på senteret i går. Lillebroren min var med, så eg fekk ikkje prata med ho. Etterpå køyrde eg ned til Abdi som pynta bilen min. Då eg kom heim, (skal det være komma her?) fann eg ho pene frå senteret. (Eg) Forsøpla facebooken hennar med ein veneforespurnad.” Det gir meg eit håp om at eg kanskje kan få 6, eg også. eg, òg.* Skjønte faktisk ikke så mye av det første innlegget ditt, hvordan jeg kunne bruke det til å forbedre meg? haha, følte meg ikke veldig smart her akkurat nå. Nåvel. Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (storblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Er ganske sikker på at vi ikke får en sammenligningsoppgave siden vi fikk det idag! kan hende vi må analysere noe? Endret 22. mai 2014 av gameofthroneess Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (storblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Er ganske sikker på at vi ikke får en sammenligningsoppgave siden vi fikk det idag! Hva kan vi få istedenfor da?? Lenke til kommentar
LykkeMarie Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (storblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Er ganske sikker på vi ikke får en sammenligningsoppgave siden vi fikk det idag! Hvis det kommer en sammenligningsoppgave er det ikke sikkert det blir av noen av tekstene i heftet. Slik som jeg har forstått det er det sammenligning av ting som ikke er i heftet. Hvis ikke jeg tar helt feil da.. Lenke til kommentar
Lowley!!! Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (storblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Er ganske sikker på at vi ikke får en sammenligningsoppgave siden vi fikk det idag! Hva kan vi få istedenfor da?? Vet ikkje, kanskje å analysere stormblåst sangen? Okei, dere! Hvilke oppgaver tror dere kommer i morgen, og hvordan gjør dere dere forberedt? Denne tråden har faktisk vært den beste og mest hjelpsomme eg noen gang har vært med på er veldig enig følte eksamen i dag gikk kjempe bra, og det er sikkert 90 % på grunn av denne tråden. Tipper at A delen er slik: sammenlign virkemidlene som er brukt i vedlegg 1(bilde om nøkken) og vedlegg 2 (storblåst) ELLER sammenlign vedlegg 1 (nøkken) og vedlegg 2 (stormblåst) og finn likhetstrekkene Er ganske sikker på vi ikke får en sammenligningsoppgave siden vi fikk det idag! Hvis det kommer en sammenligningsoppgave er det ikke sikkert det blir av noen av tekstene i heftet. Slik som jeg har forstått det er det sammenligning av ting som ikke er i heftet. Hvis ikke jeg tar helt feil da.. Nei eg trur du har riktig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Er det nokon som har 6`er i Nynorsk, og som kan posta ein novelle/artikkel? Eg trengar inspirasjon. Tusen takk ellers Som Lenaanf seier, så er det ein god idé å slå opp alle ord ein er usikker på. Eit anna godt tips er å tenkje på nynorsk. Ikkje sjå for deg teksten på bokmål, men nynorsk. Eg meiner at den aller beste måten å førebu seg til i morgon på er ved å lese tekstar skrive av forfattarar på nynorsk. Dette gjeld berre dersom du kan dei fleste grammatiske reglar, samt rettskriving. Har forresten 6 i faget. Kan du publisere et Artikkel eller novelle? Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Eg trur dykk heng dykk for mykje opp i tekstane frå førebuingsmateriale når dykk bekymrar dykk for del A.. Som dykk kanskje merka idag fikk vi 2 nye vedleg knyttet til del A, så eg trur ikkje del A vil ha noko som helst med Nøkken eller Stormblåst å gjere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå