mathias1998 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Fy faen, så tidlig ferdig jeg ble! Jeg skrev ca. én side på oppgave A1 (hvordan sammenliknet dere reklamen og nasjonalsangen?). På Del B valgte jeg oppgave 1 og skrev to sider omtrent. Ble et kåseri som gikk gjennom hvorfor vi har det så godt i Norge. Lenke til kommentar
Hviteper Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Tidlig ferdig jeg også, i likhet med mathias1998. Fant flyten med en gang jeg begynte, skrev to gode disposisjoner og skrev i vei. På A1 skrev jeg først hva som kjennetegnet de, virkemidler o.l og deretter ulikheter og likheter. Til slutt tok jeg det med nasjonalromantikken. Valgte oppgave B4 og skrev en historie om en rikmannssønn som jobbet på McDonald's sitt møte med en av steinleggerne. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 faen glemte overskrift Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Satt nå helt til slutt jeg, og må si at oppgave A1 var helt forferdelig! Kan ikke forstå hva noen av de strofene i "Ja vi elsker" har med norsk natur å gjøre, jeg da.. Men prøvde mitt beste å tolke det Oppgave B4 derimot likte jeg! Skrev om ei jente som får seg nye converse og hennes problemer i hverdagslivet parallellt meg gutten på ti som laget skoene. Veldig fornøyd! Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Wohooo! Da var vi halvveis Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret". Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Wohooo! Da var vi halvveis Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret". Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig.. ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Syntes Wohooo! Da var vi halvveis Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret". Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig.. helt enig Kan jeg få stryk for å glemme overskrift? Tror jeg skrev en, men så visket jeg den bort. faen Lenke til kommentar
fak eksamen Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Måtte man skrive ned "ja, vi elsker" på dokumente våres? Endret 22. mai 2014 av fak eksamen Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Syntes Wohooo! Da var vi halvveis Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret". Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig.. helt enig Kan jeg få stryk for å glemme overskrift? Tror jeg skrev en, men så visket jeg den bort. faen Du får nok ikke stryk for å glemme overskrift. Det kan trekke ned karakteren, men å få stryk. DA skal det mye til. Da skal du skrive bullshit, bokstavlig talt. Hadde du kopiert et avsnitt, skrevet en setning selv også levert ville du fått stryk. Med mindre du har gjort det, så er jeg ganske sikker på at du ikke får 1. Lenke til kommentar
Margitta Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Kjempedeilig å være ferdig med nynorsk! Synest oppgavene var helt greie jeg:) valgte oppgave B2 og skrev om en jente fra Somalia og møtet hennes med Norge(: Lenke til kommentar
NynorskHATER Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Noen tips jeg kan gjøre for å øve på nynorsk ?? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Syntes Wohooo! Da var vi halvveis Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret". Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig.. helt enig Kan jeg få stryk for å glemme overskrift? Tror jeg skrev en, men så visket jeg den bort. faen Du får nok ikke stryk for å glemme overskrift. Det kan trekke ned karakteren, men å få stryk. DA skal det mye til. Da skal du skrive bullshit, bokstavlig talt. Hadde du kopiert et avsnitt, skrevet en setning selv også levert ville du fått stryk. Med mindre du har gjort det, så er jeg ganske sikker på at du ikke får 1. Lenke til kommentar
Margitta Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 NynorskHATER: Les en bok på nynorsk og repeter reglene i gramatikkboka:) Lenke til kommentar
fak eksamen Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Oppgave A1 var helt på tryne, Ja, vi elsker var jo helt umulig å sammenligne med bilde. Lenke til kommentar
mathias1998 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Noen tips jeg kan gjøre for å øve på nynorsk ?? Les noko nynorsk på Språkrådet sine nettsidar. Skriv eit lesarinnlegg eller ei liten historie. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Skriv en liste over nynorskord du ofte får feil på, og oversettelsen. Bruk iFinger og CD-ord Lenke til kommentar
Lenaanf Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Noen tips jeg kan gjøre for å øve på nynorsk ?? Les noko nynorsk på Språkrådet sine nettsidar. Skriv eit lesarinnlegg eller ei liten historie. Og å skrive på nynorsk er heller ikkje så dumt Lenke til kommentar
mathias1998 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Noen tips jeg kan gjøre for å øve på nynorsk ??Les noko nynorsk på Språkrådet sine nettsidar. Skriv eit lesarinnlegg eller ei liten historie. Og å skrive på nynorsk er heller ikkje så dumt Sjølvsagt! Endret 22. mai 2014 av mathias1998 Lenke til kommentar
1da Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Noen som har noen tanker om hva oppgavene i morgen blir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå