Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er så misunnelig på min stesøster

Anbefalte innlegg

Jeg er en sytten år gammel jente som ikke kan fordra min stesøster. Grunnen til det er fordi at hun tror at hun er så perfekt og hun liksom vil være hovedpunktene hele tiden. Hun er veldig flink med dyr og med matlaging og hun bare oser av selvtillit. Hun er bare elleve år og er liksom så voksen tror hun. Jeg misunner henne fordi at hun klarer seg så bra, jeg er mer usikker og jeg blir fort sint. Hun har ikke snakket så mye til meg heller, og det irriterer meg.

Bør jeg ovsrse henne og?, jeg har noen ganger behandlet henne som luft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra man er 5 til ca 12-13 tror man at man er voksen og smartere enn alle andre..

Trenger vel ikke overse hene, bare innse at hun er et barn og at når hun får litt perspektiv på verden (som hun sannsynlig ikke har det minste snev av nå) og vokser litt vil hun forhåpentligvis forandre seg en del

Lenke til kommentar

Hva har du tenkt å gjøre med det?

Jeg er enebarn så jeg er vant med å få ting oppi hendene, før mor og far ble skilt hadde jeg det veldig bra, men etter at min mor fant seg en ny familie, så er det veldig vannskeligt å respektere det. Og særlig hun stesøsteren min.

Lenke til kommentar

Har du tenkt på at hun behandler deg slik du behandler henne?

Nei det har jeg ikke tenkt på, men jeg mener at hun benytte å ignorere meg først.

Lenke til kommentar

Jeg er en sytten år gammel jente som ikke kan fordra min stesøster. Grunnen til det er fordi at hun tror at hun er så perfekt og hun liksom vil være hovedpunktene hele tiden. Hun er veldig flink med dyr og med matlaging og hun bare oser av selvtillit. Hun er bare elleve år og er liksom så voksen tror hun. Jeg misunner henne fordi at hun klarer seg så bra, jeg er mer usikker og jeg blir fort sint. Hun har ikke snakket så mye til meg heller, og det irriterer meg.

Du sier hun prøver å være perfekt og vil være hovedpunktet hele tiden, men har det noensinne falt deg inn at grunnen til det kan være fordi hun er sjalu på deg? Hun er bare et lite barn, og du er snart voksen. Søsteren min er bare to år eldre enn meg, men jeg var ofte litt sjalu på henne fordi hun var så mye mer voksen enn meg. Rart det der når man er barn. Husker godt de tøffe "storungene" i sjetteklasse når jeg gikk i førsteklassen. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...