Gå til innhold

Feil på geil ram igjen! >:(

Prizefighter

Anbefalte innlegg

Nå får det holde, har brukt masse penger på disse dritt brikkene og hva får jeg, masse hardware feil. Fikk idag tilsendt min 512mb pc 3500 som jeg skulle kjøre dual sammens med den adnre brikken jeg hadde, gjett hva da! Fikk hardware feil på memtest: You should replace it sto det.

Nå er jeg grundig lei av feil på disse brikkene, maskinen fryste, ville ikke starte, bluescreen osv... jeg vil for svartens ikke plage de psdata guttene så mye heller. Jeg anbefaler IKKE at dere kjøper GEIL ram, uansett hvor mye de overklokker eller hvor lite varm de blir. Skikkelig kjipt. Håper virkelig noen der ute kan komme med tips om hva jeg kan gjøre, kan godt det er ASUS hovedkortet som ikke liker brikkene men herregud... er drit lei nå må jeg si. :evil::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler IKKE at dere kjøper GEIL ram, uansett hvor mye de overklokker eller hvor lite varm de blir.

Har selv Geil Ultra platinum PC4000 i dual. Har ingen feil/problemer med dem.

Men har hørt at man må slå av "Legacy USB support" i bios på ASUS kort. Ellers får man feil uansett i memtest86. Vet ikke om dette gjelder alle ASUS kort.

Lenke til kommentar

Du prøver med andre ord å kjøre denne Geil-brikke sammen med en helt annen brikke i dual-DDR oppsett???

Da har du allerede svart på ditt eget problem for det er ikke så alt for ofte at man kan blande helt forskjellige brikker i dual-DDR.

Prøv å kjør maskinen med kun Geil-brikken i og se om memtest kjører smertefritt da.

Lenke til kommentar

Fant nettop ut noe nytt.

Brikkene får feil når jeg kjører DUAL i memtest, men når jeg kjører en og en av brikkene får jeg ingen feil.

Kan være gale:

Klarte å svi en gammel brikke i slot 3 en gang. Tok ut og det var svart på slotten og rammen. Kan ha kommet skade på slotten siden brikkene er stabile hver for seg. Jeg kjørte 1 og 3 slot. Men hvis jeg kjører slot 1 og 2 går vel men jeg får ikke utnytta dual.

Noen synspunkter her?

Lenke til kommentar
Fant nettop ut noe nytt.

Brikkene får feil når jeg kjører DUAL i memtest, men når jeg kjører en og en av brikkene får jeg ingen feil.

Kan være gale:

Klarte å svi en gammel brikke i slot 3 en gang. Tok ut og det var svart på slotten og rammen. Kan ha kommet skade på slotten siden brikkene er stabile hver for seg. Jeg kjørte 1 og 3 slot. Men hvis jeg kjører slot 1 og 2 går vel men jeg får ikke utnytta dual.

Noen synspunkter her?

OK, men da falt grunnlaget for din kritikk av disse brikkene bort,da det må vere hk som er årsaken til dine problemer, synest psdata fortjener en honør for den servicen de har vist deg med å bytte alle brikkene.

Lenke til kommentar
Fant nettop ut noe nytt.

Kan være gale:

Noen synspunkter her?

Da kan jeg med 99% sikkerhet si att det er slot 3 som lager alle problemene dine! Hvis du er stø på labben så kan du jo lodde ut slot 2 og 3 og bytte disse om, men først kan du jo prøve å renske slot 3 med isopropanol/teknisk sprit/absolutt alkohol(ikke det samme som Absolut som du får på polet).

Kan jo prøve å få nytt på garantien fra der du kjøpte det da... si att du da du nå endelig skulle prøve Dual Chanel så funka det ikke.

Er vel forsøket verdt... hvis ikke er det jo frem med loddebolten... :D

Lenke til kommentar

Ja, er ikke noe god lodder akkurat. Men joda, psdata skal få den honøren de trenger, god service var det. Litt frustrerende når man har ett problem men ikke finner det ut. Kjører single channel nå 1.0gb. Det får vel gå det, tror ikke jeg skal prøve meg på å lodde. Men jeg kan se hva jeg får på garantien..

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...