YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 hvor mye whey protein med hvor mye DL skal jeg ta hvis jeg veier 52 kg? tenker å tå 30 min før trening og 30 min etter trening. har sånn scoop sak Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Det burde være mer anlagt basert på resten av kostholdet ditt egentlig. Som en tommelfingerregel så burde du ha et daglig proteininntak på ca. 2 gram per kg med kroppsvekt. Så 52 * 2 = 104. Altså 104-ish gram protein per dag. Så hvis du spiser mammas mat, så burde hvertfall 70% av dette være dekt. Da burde du egentlig klare deg lenge med bare 1 scoop. Ta helst etter trening når musklene dine er nedbrutt og slitne. Viktig å huske at du KAN ta for mye protein også, og det er ikke spesielt fordelsfullt, fordi overskuddet brytes ned til fett, og det er ikke spesielt økonomisk forsvarlig, for det blir dyrt. Med alt det sagt, så ville jeg ikke brukt mer enn 1 scoop om dagen uansett. Med 52kg kroppsvekt burde du i stor grad bare spise masse mat, og vokse på den måten. Det er både sunnest og mest effektivt. Proteinpulver er et kosttilskudd og ikke en erstatning for mat. Endret 15. mai 2014 av Aleks855 Lenke til kommentar
YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Det burde være mer anlagt basert på resten av kostholdet ditt egentlig. Som en tommelfingerregel så burde du ha et daglig proteininntak på ca. 2 gram per kg med kroppsvekt. Så 52 * 2 = 104. Altså 104-ish gram protein per dag. Så hvis du spiser mammas mat, så burde hvertfall 70% av dette være dekt. Da burde du egentlig klare deg lenge med bare 1 scoop. Ta helst etter trening når musklene dine er nedbrutt og slitne. Viktig å huske at du KAN ta for mye protein også, og det er ikke spesielt fordelsfullt, fordi overskuddet brytes ned til fett, og det er ikke spesielt økonomisk forsvarlig, for det blir dyrt. Med alt det sagt, så ville jeg ikke brukt mer enn 1 scoop om dagen uansett. Med 52kg kroppsvekt burde du i stor grad bare spise masse mat, og vokse på den måten. Det er både sunnest og mest effektivt. Proteinpulver er et kosttilskudd og ikke en erstatning for mat. Okei takk Mamma lager masse usunn mat så det hender jeg spiser masse rare ting som kan kanskje ødelegge all protein intaket jeg hadde fått i meg noen timer før. Er det slik at jeg kan få i meg nok protein så spise noe som kanskje ikke er sunt, så blir all proteinen bortkasta? Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Seriøst gutt, med din kroppsvekt så kan du bygge muskler med 50 gram proteiner per dag. Og 100 gram per dag er i hvert fall nok. Det klarer du selv om du bare spiser pizza og havregryn. Du trenger ikke proteinpulver, du trenger bare masse mat. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det burde være mer anlagt basert på resten av kostholdet ditt egentlig. Som en tommelfingerregel så burde du ha et daglig proteininntak på ca. 2 gram per kg med kroppsvekt. Så 52 * 2 = 104. Altså 104-ish gram protein per dag. Så hvis du spiser mammas mat, så burde hvertfall 70% av dette være dekt. Da burde du egentlig klare deg lenge med bare 1 scoop. Ta helst etter trening når musklene dine er nedbrutt og slitne. Viktig å huske at du KAN ta for mye protein også, og det er ikke spesielt fordelsfullt, fordi overskuddet brytes ned til fett, og det er ikke spesielt økonomisk forsvarlig, for det blir dyrt. Med alt det sagt, så ville jeg ikke brukt mer enn 1 scoop om dagen uansett. Med 52kg kroppsvekt burde du i stor grad bare spise masse mat, og vokse på den måten. Det er både sunnest og mest effektivt. Proteinpulver er et kosttilskudd og ikke en erstatning for mat. Okei takk Mamma lager masse usunn mat så det hender jeg spiser masse rare ting som kan kanskje ødelegge all protein intaket jeg hadde fått i meg noen timer før. Er det slik at jeg kan få i meg nok protein så spise noe som kanskje ikke er sunt, så blir all proteinen bortkasta? Nei, det er ikke noe som ødelegger proteinen du allerede har fått i deg. Det må i så fall være rent avføringsmiddel eller brekningsmiddel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå