Jaybug Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Har nå for andre gang blitt brent av komplett.no's "Ikke på lager, xx. Stk bekreftet [dato]" Dato var 14.Mai. I dag ble det plutselig 16.Mai. Hvem vet hva det blir i morgen? Og hadde så klart en hel datamaskin i deler som ventet på at den delen skulle bli inkludert. Forrige gang var det en PS3 GTAV bundle, hvor det var åpenbart at deres "bekreftet" dato var ren løgn, da datoen bare ble pushet bakover og bakover helt til jeg likesågodt gikk på Expert (og fikk en bedre deal) Mye jeg liker ved Komplett, men det er siste gang jeg bestiller no annet en lagervare der, da deres bekreftelsesdatoer er i beste fall upålitelige og i verste fall bare løgn for å lokke, så de fortjener litt ris her. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er ikke løgn. Komplett får hele tiden ETAer fra sine leverandører på varer de har i bestilling og disse legges ut som estimerte datoer du kan se. Men dette er jo ikke noen garanti for at varen kommer til estimert dato, det er kun en estimert dato. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er ikke løgn. Komplett får hele tiden ETAer fra sine leverandører på varer de har i bestilling og disse legges ut som estimerte datoer du kan se. Men dette er jo ikke noen garanti for at varen kommer til estimert dato, det er kun en estimert dato. Hva er da forskjellen på (dato) bekreftet og (dato) ubekreftet? 3 Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Bekreftet dato er ETA leverandør gir. Ubekreftet er vel kanskje en antakelse fra komplett når produktet er forventet å komme? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Du kan krangle på ordbruken som du vil, men hverken bekreftet eller ubekreftet dato er i praktisks noen garanti. Normalt kommer varer på bekreftet dato - men om dene datoen først blir utsatt en eller to ganger så kan du forvente at det kommer til å skje mange flere ganger også. Hva er forskjellen mellom bekreftet og ubkrefet? Det vl jeg rett og slett ikke - men jeg tipper at bekreftet dato genereres når det finnes en betalt ordre oppover i systemet til produsenten - og så koker datasystemet sammen en dato basert på hva som er normal leveringstid derfra. Mitt råd til alle som har hastverk er ihvertfall det samme - ikke sitt og vent (mer enn maks et par dager) på varer som ikke er på lager. Har du hastverk så finn noen som fatksk har dem på lager. Ellers så du ihvertfall beregne på å ta en telefonsamtale til butikkens lagersjef. Det hender at de faktisk vet litt mer - men disse datoene må du ihvertfall ikke planlegge livet ditt rundt. -Stigma Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Bekreftet: Når komplett har fått beskjed av sine leverandører at varene kommer en fastsatt dato. Dog ingen garanti. Ubekreftet: En antatt dato, noen ganger bare generert av systemet (da forskyves datoen ofte fremover i tid automatisk inntil det kommer en bekreftet dato). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå