Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vær-sensitive høyttalere...?

Anbefalte innlegg

Har en Saab 900 98 modell med litt...utfordringer.

Da jeg kjøpte den brukt var standard bilstereo byttet ut med en - til mitt formål - helt ok Denver-sak.

Problemet derimot er høyttalere som virker når det passer dem. Har bilen stått i solsteiken en hel dag virker gjerne høyttalere på venstre og høyre side.

Ved normale forhold inntil nå nylig har det kun vært lyd på venstre side. Regner det eller er kaldt er det ingen lyd nå.

Stereoen har strøm og viser eq fra radio, så problemet må ligge et sted mellom bilstereo og høyttalere.

Lyd fra en eller begge høyttalere slås ikke inn/ut under kjøring, så om jeg starter bilen uten lyd i høyttalere forblir det sånn resten av kjøreturen.

Noen fikse ideer om det kan være, og hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, sånn som du beskriver problemet, så ville jeg sjekket om problemet vedvarer med en annen bilstereo.

Du kan også prøve å snu høyre / venstre side når det bare er lyd på ene siden. Dersom feilen flytter seg, da er det Denver-saken din som har tatt kveld.

Jeg har mye erfaring med bilstereo og dårlig kontakt frem til høyttaler er etter min erfaring mer av og på i humper.

Er det bare høyttalere fremme på din bil? Er dette originalgreier og er de 2-veis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...