danielsc Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg fikk vite at jeg kom opp i matte skriftlig i dag og skal ha det på mandag. Dette er det jeg fryktet mest i og med at jeg er skolens verste i matte. Kun 2\ere. Hvorfor velger de å gi meg matte når de vet hvor dårlig jeg er? er de så sinnsyke og tror at jeg kan klare å ta igjen alt i løpet av en helg? Det var mattelæreren vår som valgte ut hvem som kom opp i matte fordi han i tillegg er trinnleder. Da jeg fikk vite dette skjalv jeg som faen og jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal starte! går i .10 forresten Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Med 2 i alle andre prøver så burde du klare 2 nå også. Vips så er saken ute av verden. At man kan bli trukket til matte har man visst i 16 år, begynne i helga blir skippertak ^^ Hva kan du egentlig gjøre frem til mandag? Ikke fokusere på enkelte kapittel, kan jo få andre. Ville ha jobbet med de første oppgavene i alle kapitlene i pensum. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Start på første side i boka. Einaste måten å bli god i matte er ved å gjere oppgåver til du forstår det. Eventuelt få hjelp av andre til å forstå enkelte konsept. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Kjør på med tidligere eksamener. Jeg hadde 3 i matte i 10. klasse, også fikk vi ny lærer siste halvåret og han tvang oss til å gjøre en haug med oppgaver den siste uka før eksamen. Jeg fikk nesten 5 på eksamen. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg antar at du etter et år med prøver har en anelse om hva det er du ikke kan/forstår? Hva med å starte med det du ikke forstår og lese/jobbe med oppgaver relatert til det temaet? Lenke til kommentar
danielsc Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) takk for svarene. dette var helt forjævlig kjipt. det finnes så manye dyktige elever på skolen min som er sykt gode i matte men neida, velg meg istede. Synes det er urettferdig fordi at jeg er 110% sikker på at jeg ville gå ut av ungdomsskolen med mye bedre karakter på eksamen om jeg hadde hatt engelsk for eksempel istedenfor matte. de folka som suger i matte men kom opp i norsk/engelsk kommer liksom nå til å få 2-3 karakterer bedre enn meg med mindre arbeid og stress -.- har blitt fortalt av lærere helt siden 8 at de gjør hva de kan for at elevene skal gjøre det godt som mulig på eksamen. hvorfor ikke la de som allerede forstår litt/mer matte komme opp i matte enn å la folk som meg som har 0 erfaring med matte gjøre det. hadde jeg kommet opp i engelsk hadde jeg gått ut med en 6r men neida, 2 på meg. helvete livet er ikke urettferdig, skolen er Endret 15. mai 2014 av danielsc Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Livet er fullt av urettferdighet. Det er noe du bare må leve med. Hos oss på ungdomskolen så delte dem klasselista i to grupper og valgte eksamener deretter. Men det var ikke skolen som gjorde det, men noe offentlig. Jeg har 2 i R2 og har eksamen på mandag, men det er jeg ikke noe sur for, fordi det har jeg valgt helt selv å ta det faget på vg3. På vgs velger dem helt random. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Btw, drit i hva du kunne fått av snitt. Gjør det beste ut av det slik det er nå. Sånn er livet. Jeg skulle gått på en helt annen skole, som er 3 min gange fra døra hjemme, men neida. Jeg endte opp på en skole hvor jeg må pendle hver dag. Alt dette pga. enkelte elever som hadde krav på plass og andre som "bodde så langt unna" og at det var feil i opptakssystemet. Det var utrolig kjipt å få den beskjeden siste skoledag i 1. klasse, men jeg måtte jo bare leve med det. Sålenge jeg får fagene jeg ønsker - noe jeg også får - så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det hadde jo vært ganske latterlig om de kun valgte elevene som var best i faget. Skjønner ikke at det er så ekstremt urettferdig at det ikke blir gjort. AtW 1 Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Var selv i noen lunde samme situasjon som deg på ungdomskolen / videregående. Tok P-matten fremfor realfagmatten og fikk generelt dårlig karakterer (syntes matte var noe dritt). Nå er jeg nesten ferdig med ingeniørutdanninga, med påbygg via ingeniør forkurs der jeg fikk realfagene, og har nå fullført Calculus og "matte-2", med gode karakterer jeg aldri hadde trodd jeg kunne oppnå i matematikk. Som andre sier, matte går på øvelse, du må gjøre oppgaver, på oppgaver på oppgaver til du forstår hva du gjør, og når du først får det til er det faktisk en anelse gøy også. Nå har jo ikke du verdens lengste tid å øve på, jeg tror jeg hadde starta på side en og gjort "basic" oppgavene til hvert kapittel. Bøkene som blir brukt på ungdomskolen er vel relativt greie, og mye av sideplassen er brukt til forklaring. Sett deg ned,brukt tid og gjør det beste du klarer ut av det. Lykke til. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Læreren har gitt deg en utfordring. Vær en mann og ta den på strak arm Var selv ganske dårlig i matte. Men etter mye pugging uka før ekamen gikk jeg fra en vanligvis 2´er til en 4´er Lykke til! Lenke til kommentar
Bruker-308370 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Kjør på med tidligere eksamener. Jeg hadde 3 i matte i 10. klasse, også fikk vi ny lærer siste halvåret og han tvang oss til å gjøre en haug med oppgaver den siste uka før eksamen. Jeg fikk nesten 5 på eksamen. Nesten 5? Eller fikk du 4? Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Kjør på med tidligere eksamener. Jeg hadde 3 i matte i 10. klasse, også fikk vi ny lærer siste halvåret og han tvang oss til å gjøre en haug med oppgaver den siste uka før eksamen. Jeg fikk nesten 5 på eksamen. Nesten 5? Eller fikk du 4? Fikk 4, men mattelæreren min syntes det var så mye bra så han sjekket alt opp mot fasit. Jeg var ett poeng unna å få 5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå